Zwanger en uitgerekend in Oktober '16

@siebel.. je mag zelf zeggen waar je het neerzet. Je hoeft het niet midden voor de voordeur neer te zetten. Mag ook onder een plant in de tuin, of achterom oid. Ik heb vanmorgen m'n eerste plas in een fles gegoten. Ik zag er enorm tegenop omdat ik overal las dat sommige vrouwen het niet konden zonder over te geven. Maar ik vond het zo meevallen.

Tabletjes werken geweldig! De ergste misselijkheid is weg! Hallelujah!! Nog wel een beetje een onbestemd gevoel in mn maag, maag als dat alles is.....

Hallo,

wat leuk zo'n forum!! De eerste keer voor mij dat ik op zoiets kijk :) ik ben nu 7 week in verwachting van ons 2de kindje.

zo spannend allemaal volgende week de eerste echo. Kan eigenlijk niet wachten om het iedereen te vertellen..

liefs

Natuurlijk blijft een miskraam een klap. Verdrietig en het voelde voor mij zelfs als falen.

Desalniettemin heb ik vandaag een mooi kloppend hartje gezien op de ruim 7 weken echo. Omdat ik medische indicatie heb (zoontje bij 40w plotseling overleden) heb ik mijn hele traject in het ziekenhuis. Op 24 maart de volgende echo.. spannend. Het voelt heel dubbel om opnieuw zwanger te zijn, alsof ik mijn zoontje vergeten ben wat nooit zal gebeuren.

Het lukt me nog niet om te genieten. Ik denk dat dat de hele zwangerschap moeilijk zal blijven. Helaas.

Hier ook rete misselijk en moe pff.. ik ga overmorgen op vakantie. Wintersport naar heb een goed excuus om niet op de lange latten te hoeven want de hond is mee! Even afleiding..

Liefs

@suusiszwanger: hopelijk doet de ijle berglucht je goed! Zorg dat je iets eet voordat je opstaat, ze zeggen dat het helpt.

Ik heb ook last van mijn ontlasting. hebben jullie dat ook? Ik heb zo'n opgezet gevoel in mijn buik.. En kan dan een paar dagen niet goed naar de wc. Uiteindelijk ga ik dan 3x op een dag omdat het er dan ineens wel uitwil. Pfff iemand tips?

Ik voel me nog geen gelukkige zwangere hoor.. Ben natuurlijk wel gelukkig dat het ons gelukt is om zover te komen, maar alle kwaaltjes en klachtjes overstemmen mijn geluksgevoel nog wel.. Ook de angst voor een 2e miskraam is erg aanwezig.. Bah bah..

@siebel88 en suusiszwanger; fantastisch dat kloppende hartje! Ze zeggen dat de kans nu nog maar heel klein is dat het misgaat (1% als hartje klopt), dus daar moeten we ons aan vast houden.

Ik zit met precies hetzelfde, ben elke keer dat ik naar de wc ga bang om bloed te zien, en bij elk pijntje denk ik 'wat is dit?' En als ik niets voel maak ik mij ook zorgen :-D. We moeten vertrouwen hebben in ons lijf, wat eerder is gebeurd is gebeurd. Kijk niet om maar vooruit!

Als volgende week blijkt dat het er 2 zijn, blijf ik ook in het ziekenhuis onder controle en niet bij VK.

Mijn verloskundigenpraktijk zit in het ziekenhuis. Ze hebben losse kantoren in de omliggende dorpen. Dus ik moet voor de echo's naar het ziekenhuis, maar voor de overige controle's mag ik hier in het dorp komen.

Ik ben vandaag echt een emotioneel wrak.. sinds het avondeten heb ik alleen nog maar gehuild. en voel me echt heel erg bleeergh....(beschrijf ik het zo duidelijk???) Het is niet moe, niet goed, niet slecht, niet gelukkig, niet ongelukkig, niet ...... enzovoorts..

Als je moeilijk naar de wc kan moet je je stoelgang een beetje helpen.
Veel drinken en goed fruit eten (geen bananen, want die stoppen ;) )
Van roosvicee hebben ze uitvoering; Laxo. Dat is gemaakt van pruimen geloof ik en dat laxeert een beetje. Ik werk in de zorg, en zie dat dat bij oude mensen vaak wel goed helpt als ze niet meteen aan de medicatie willen.
Anders kan je bij de huisarts ook altijd wat krijgen om te laxeren. Lactulosestroop of zakjes poeder die je in water op moet lossen. Dit zijn voornamelijk vezels, dus kan geen kwaad :)

Ik heb er gelukkig geen last van... nog niet...

Eerste echo gehad vrijdag.
Het hartje klopt! YAY!
wel pas 8,5 week, uitgerekende datum staat voor 16 oktober! :)

Terug
Bovenaan