Zwanger na 9, 10 of meer maanden?

Wij zijn 2 jaar actief bezig geweest maar door mijn diagnose ms toen de druk er achter gekregen dat we moesten proberen binnen een jaar zwanger te worden. Want bij achteruitgang van ms, had ik aan medicatie gemoeten. Wij hebben daardoor wel de hulp van de gynaecoloog ingeschakeld. Onderzoeken gehad en daaruit bleek dat er bij mijn man iets niet goed zat. Daardoor was onze optie enkel icsi. Wij hebben altijd gezegd daar gaan we niet aan beginnen, maar als je dan voor de keuze staat op icsi en anders Geen kindje ga je er toch anders over denken. Wij zijn daardoor wel het traject gestart en dit was in de eerste ronde gelijk raak. Nu alweer ruim 37 weken..ik weet dat het lastig is, maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn. En een controle bij beide kan nooit geen kwaad. Mocht er wat zijn bij 1 van de 2, dan kan er gekeken worden na opties. 

Haha ik ben toevallig sinds 2 maanden aan de zoete aardappel, gewoon omdat ik t veel lekkerder vind. Helaas nog niet zwanger haha, maar wel grappig dat dit gelinkt wordt!

Wat fijn al die reacties dames, Dankjulliewel! 
Het is zo goed om ook de andere kant te horen. Je hoort inderdaad niet zo snel van mensen dat het ook wat langer heeft geduurd. Super dat het toch gelukt is!
Ik krijg alweer helemaal goede moed van alle verhalen! Al ga ik over een paar maandjes misschien toch ook even bij de huisarts langs. Wel weer gelijk een leuke eerste ontmoeting, want ik ben er nog nooit eerder geweest! Weet iemand of je direct ook een inwendig onderzoek krijgt of is het voornamelijk een gesprek en bloedafnemen? 
Haha, die zoete aardappel heb ik van het weekend op... Zou toch wat zijn als dat dé tip blijkt te zijn! Ik had juist gelezen dat de kans op een meerling toeneemt bij veel zoete aardappel eten, maar zwangerschap in het algemeen had ik nog niet gehoord! 

Hier zwanger 11 maanden na stoppen met de pil. Ik maakte mezelf ook helemaal gek met allerlei mogelijke rampscenario's. Toen 1x ovulatietest gebruikt en bingo. Schijnt lang te kunnen duren voordat je lijf weer helemaal zelf op gang is na stoppen met de pil.. geef het 1,5 jaar de tijd. Niet makkelijk, i know! Good luck!

Ik ben zelf in ronde 10 zwanger geraakt, nu 17 weken. 
Mijn man ik zijn beide nog jong, ik 22 en hij 25, daarom hadden we de verwachting/hoop dat het erg snel zou gaan. In het begin veel geminderd met roken en drinken om het hopelijk wat sneller te laten gaan, maar elke ronde was opnieuw een teleurstelling. 
Ik begon ook steeds meer te twijfelen over onze vruchtbaarheid etc, was bang dat ik niet zwanger kon worden. Uiteindelijk ovulatietesten besteld maar die heb ik niet meer hoeven gebruiken. 
Als ik er nu naar terug kijk en als mensen vragen of we lang bezig zijn geweest, dan denk ik 10 maanden is eigenlijk niks en nog hardstikke binnen gemiddeld. Maar als je daar nog in zit is het vreselijk!

Hallo, ook ik ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil. Vanwege een steeds oplopende cyclus zit ik nu middenin ronde 7. Vorige week had ik mijn eisprong en hebben we goed ons best gedaan. Ik merk dat ik bij bepaalde pijntjes denk: heb ik dit wel eens eerder gevoeld..? Je gaat ineens overal op letten. Vind het wel spannend of ik volgende week (11 juni ongeveer) mijn menstruatie ook weer heb. Probeer er nog wel luchtig mee om te gaan, ook omdat dit eigenlijk 'nog maar' ronde 7 is. Toch valt het niet te voorkomen om toch teleurgesteld te zijn als ik wel ongesteld wordt...
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het tot augustus geef, dan zijn we een jaar verder en dan wil ik even uitsluiten dat er iets is wat het tegenhoudt..

Hallo, ook ik ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil. Vanwege een steeds oplopende cyclus zit ik nu middenin ronde 7. Vorige week had ik mijn eisprong en hebben we goed ons best gedaan. Ik merk dat ik bij bepaalde pijntjes denk: heb ik dit wel eens eerder gevoeld..? Je gaat ineens overal op letten. Vind het wel spannend of ik volgende week (11 juni ongeveer) mijn menstruatie ook weer heb. Probeer er nog wel luchtig mee om te gaan, ook omdat dit eigenlijk 'nog maar' ronde 7 is. Toch valt het niet te voorkomen om toch teleurgesteld te zijn als ik wel ongesteld wordt...
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het tot augustus geef, dan zijn we een jaar verder en dan wil ik even uitsluiten dat er iets is wat het tegenhoudt..

Terug
Bovenaan