Zwanger na 9, 10 of meer maanden?

@Aatje en @Charlois, dankjewel voor jullie verhaal! Wat super fijn dat jullie zwange zijn. En herkenbaar dat jullie je destijds ook al die dingen in je hoofd haalde! Ik heb altijd geroepen dat je bijna alles kunt plannen of er met hard werken wel komt, behalve een zwangerschap, maar toch verwacht je dit gevoel van soort van ‘onmacht’ ook weer totaal niet! 
@Marisha, je zit dus in hetzelfde schuitje wat betreft het stoppen in augustus! Lijkt al zo een eeuwigheid geleden hè? Waren jullie vanaf het begin er helemaal mee bezig? Wij hadden aan het begin zoiets van: we kijken wel. De eerste menstruatie in september duurde toen best lang (36d, terwijl ik voor de pil altijd rond de 28d zat). Toen dacht ik wel eventjes: oh, overtijd, dit is wel erg snel! Maar dat bleek gewoon het ontpillen te zijn. Daarna meer bezig met: is Mn cyclus nu weer goed? Tot ongeveer 4-6 maanden later en we toen uitspraken: het duurt nu toch wel lang hè? Vooral ook omdat mensen in onze omgeving zwanger werden en zeiden dat het wel erg snel ging/onverwacht was... 
Spannend die tijd na de eisprong! Wat begin je al allemaal te voelen? Ik moet mezelf echt dwingen niets te googlen of me heel erg bezig te houden met ‘klachten’, want ik heb nu al zo vaak gedacht: volgens mij heb ik klachten, dus wie weet... maar dat draaide dan uit op een teleurstelling. Fijn dat je je er wel een beetje luchtig mee kan omgaan! Mijn man heeft zich wel al laten testen en dat was oké, dus ik kijk er heel erg tegenop om zelf een afspraak te maken. Dat voelt zo definitief ofzo. Maar wie weet kijken we daar over een paar maanden anders tegenaan, Haha! Succes met het afwachten, ik hoop dat het raak is!

@Yres  Ja ik heb 28 augustus mijn laatste pil genomen en toen had ik 2 september al mijn onttrekkingsbloeding. Daar was ik wel opgelucht over na jarenlang de pil geslikt te hebben. Mijn eerste menstruatie kwam daarna 32 dagen later, ook netjes. Maar vervolgens had ik cyclussen van 31 - 38- 41 - 40 - 57. Dus ik heb nu 7 rondes gehad (zit nog middenin de 7de) maar we zijn wel 10 maanden verder ongeveer.
In het begin vond ik het heel spannend. De wetenschap dat je niet meer 'beschermd' bent. "Ik kan nu zwanger worden".... maar na verloop van tijd ben ik daar toch nuchterder onder geworden. Mijn vriend heeft al 2 kinderen en hij zegt sowieso al dat we nog helemaal geen uitzondering zijn en dat er nog niks is om ons zorgen over te maken.
Gisteren was ik zwaar aan het tillen en toen voelde ik op een duur toch steken in mijn buik. En af en toe wat vreemde pijntjes onderin mijn buik. Maar je gaat ook overal op letten. Nog een week, dan weet ik meer. Maar ik ga er vanuit dat er gewoon weer een menstruatie volgt.
Wij hebben verder nog geen onderzoeken laten doen. Maar als het in augustus nog niet gelukt is dan ga ik wel even langs mijn huisarts. Mijn vriend heeft natuurlijk al kinderen, de jongste is 4 jaar. Dus bij hem zijn er sowieso eigenlijk geen zorgen. 
Fijn dat het bij jouw man in ieder geval goed zit, kun je daar al gerust over zijn! Ik snap dat je er tegen op ziet om zelf een afspraak te maken, het is ook niet niks! Ik denk dat ik in augustus eerst alleen wil uitsluiten of er misschien een eileider verstopt is o.i.d. Nog niet de hele medische molen. 
Vervelend eigenlijk hè, die verhalen van vrouwen in je omgeving die in een zucht zwanger zijn geraakt. Of die ineens verrast werden terwijl ze er nog helemaal niet mee bezig waren. Natuurlijk gunnen we het ze van harte. Maar als ik die zwangere buiken zie dan denk ik wel; wat zou ik toch graag ook zo'n mooi buikje hebben...

@Marisha zeven rondes valt inderdaad nog mee. Bij mij was het begin augustus stoppen met de pil, daarna onttrekkingsbloeding en vervolgens een cyclus van 36, 30, 30, 28, 28, 28, 24, 26, 29 en 32. Nu dus de elfde ronde al! Zit nu op de 16e dag, maar nog geen eisprong gevonden, dus ik verwacht weer een 30+ cyclus. Zo gek hoe dat telkens kan veranderen hè! Ben nu ook een beetje ziek, dus geen idee of dat ook weer invloed heeft.
Fijn dat jullie ook al weten dat het bij je vriend sowieso al in orde is. Ik vond dat een geruststelling, aangezien geen goede zwemmers toch bijna zeker betekent dat je nooit samen een kindje kan krijgen. Maar tegelijkertijd denk ik: hopelijk is alles wel oké met mij... Wel een goed plan om te kijken of alles in orde is in augustus. Dan kan je misschien ook wat relaxter proberen zwanger te worden.

Hoi,

Ook hier lang moeten wachten op een positieve test maar nu toch echt 21 weken zwanger.
In maart 2018 een miskraam gehad met 6 weken. Nu dus ruim een jaar later weer zwanger. Wij hadden al lichtelijk de hoop op gegeven en met elkaar afgesproken het nog een maand aan te kijken en dsn toch echt een afspraak te maken bij de huisarts. En eindelijk stond het geluk aan onze kant diezelfde maand een positieve test ❤
Daar moet ik wel bij zeggen dat er tegen mijn vriend is gezegd toen hij 18 was dat het erg lastig zou worden voor hem om op de natuurlijke wijze kinderen te krijgen. 
Geef niet op! 

@Yres  7 rondes valt inderdaad nog reuze mee. Daar ben ik me ook heel goed van bewust en maak me dus ook nog geen zorgen. Maar het houdt je wel bezig! Afgelopen nacht heb ik er zelfs over gedroomd... Komt misschien ook omdat ik maandag mijn menstruatie weer verwacht. En dat vind ik toch wel heel spannend. Al reken ik er gewoon op, ik krijg alweer pukkels en dat is vaak een teken dat het onderweg is... en ik voel me verder ook totaal niet anders.
Jij hebt wel korte cyclussen dan, dat is wel fijn.  Ik ben ook wel opgelucht dat deze in ieder geval korter is. Vorige zat op 57 dagen en nu kom ik op 41. 
Dat heb ik ook wel een beetje, wat nou als er bij mij iets is wat het tegenhoudt... Nog maar flink duimen dat het uiteindelijk niet nodig is om in augustus aan de bel te trekken. 

Voelde zostraks ineens de bekende buikpijn/krampen... lijkt er op dat ik door ga voor de volgende ronde. Door dat besef voelde ik toch de tranen achter mijn ogen branden. Je denkt dat je er vrij nuchter onder bent nog omdat ik nu nog maar bij ronde 7 ben, maar puntje bij paaltje doet het me toch meer dan ik dacht..

@Lisap, gefeliciteerd! Hoe lang heb jij moeten wachten? Lijkt me een moeilijke periode met een miskraam en vervolgens lang wachten, maar gelukkig heeft je verhaal een goed einde! 
@Marisa, wat ontzettend balen zeggen! Kan me voorstellen dat dit toch weer een grotere teleurstelling is dan je eerst zelf dacht. Is het al echt doorgebroken of dat nog niet? 
Mijn cyclus lijkt weer lang te worden. Zit al op dag 19 en ik heb nog steeds geen ovulatiepiek gehad. Vorige maand was de piek op dag 17. Houd me nu dan toch stiekem weer bezig. 
Zo’n vrouwenlichaam is soms echt geen peil op te trekken, hè? 

@Lisap gefeliciteerd! Ook een klein wonder dus, als ze tegen jouw vriend hebben gezegd dat het moeilijk zou worden. 
@Yres het is nog niet doorgebroken. Maar ik heb gewoon echt het gevoel dat ook deze ronde weer verloren is. Het was echt zo'n menstruatie buikpijn, voel ik alleen dan.
Jammer dat jij weer een lange cyclus tegemoet gaat. Ook vervelend dat je nog steeds op je ovulatie wacht. Die onzekerheid...
Vertel mij wat, je voelt allerlei rare pijntjes en steken en je gaat je van alles verbeelden...

Terug
Bovenaan