Zwanger na doodgeboren kindje

Ooohoo zwanger he!!

Het tweede stukje moet je lezen.

Daar staat Sorry tussen.

Ik had de naam verkeerd en een stukje verder doe ik het rustig nog een keer fout.

Dus hoezo zwanger??

 
quote: Bianca01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2005 19:41:22'));


quote: Bianca01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2005 19:39:42'));

Hey Fenna, dat is snel

Zoals jij mijn vraag beantwoord hebt bedoelde ik het ook.
MIjn man is exact hetzelfde.   Toen ik vroeg hoe voel jij je, moet jij niet huilen toen zei hij ":Als jij huild, hoef ik niet meer te huilen, jij huild ook voor mij"
Toen hij dat zei raakte mij dat enorm, hij hoefd niets meer te zeggen. Hij heeft ook weleens een traantje weggepinkt als hij alleen was. Ik kan ook altijd aan hem zien als iets hem raakt.

In deze zwangerschap is hij veel meer betrokken door ook aan de buik te voelen. Bij Jos* deed hij dit veel minder.

Sorry, sorry sorry.
Thijs is het natuurlijk!!!

Hier ben ik vaker mee in de war. Vrienden van ons hebben een jongentje wat Stijn heet.

Wat erg dat je man Stijn nooit vastgehouden heeft toen hij leefde.
Waarom eigenlijk niet?

Kus Bianca



Hoi bianca,

De reden dat mijn vriend Thijs nooit heeft vastgehouden komt door het volgende. Toen thijs voor de operatie stabiel was mocht ik in een groot bed liggen en dan deden ze thijs bij mij erin leggen ( wel met alle slangetjes e.d.). Leon vond dit geweldig om te zien maar hij was en is een verslaagde aan sigaretten. Dus toen ik zei dat hij nu lekker bij thijs mocht liggen zei hij dus dat dit wel na de operatie zou komen en dat hij een sigaretje ging roken. Niet dat hij niet wilde maar hij zag hoe goed thijs het deed en hoe hij genoot om tegen mijn blote borst te liggen. Hij was heel rustig en reageerde heel erg op mij. En dat wilde hij zo laten. Hij dacht dat zijn tijd zou komen, en terrecht dat hij dat dacht. Ook zag hij hoe ik ervan genoot. Hij had zoiets van....ik stoere vent laat mama lekker genieten hahaha. Snap je het een beetje.

Het is dus echt niet dat hij niet wilde.



Jouw man zal misschien ook zoiets hebben van......Stel we zouden weer pech hebben dan wil ik zoveel mogelijk genoten hebben van dit kindje door het kontakt wat ik nu al kan hebben. Nu gaat het goed daar ben ik van overtuigd. Jullie krijgen nu ook een gezond kind, maar bij wijze van spreken bedoel ik.



Hoe oud zijn jullie eigenlijk?



Nou dit was snelle Fen.




 
Hoi snelle Fen,



Ja ik snap het hoor.

Thijs was direct al ziek of niet?

Ik denk trouwens dat Mijn man ook zo gereageert zou hebben. Misschien
ook om zichzelf in te dekken dat hij niet teveel om het kereltje zou
gaan geven.

moesten jullie de keuze maken om hem te laten gaan of is hij uit zichzelf gestorven?

Dit lijkt mij veel moeilijker hoor, je hebt al zo'n lief contact met hem gahad.



Ik denk dat je gelijk heb wat betreft het contact met de baby van mijn man.

Hij is trouwens 32 en ik 31.

2 Oktober zijn we getrouwd omdat ik zwanger was en 17 oktober is Jos* geboren.

Wij zijn in het klein getrouwd dit hebben we altijd gezegt. Zo gauw er kinderen zouden komen zouden we trouwen.



Liefs Bianca

 
quote: Bianca01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2005 21:24:01'));

Hoi snelle Fen,

Ja ik snap het hoor.
Thijs was direct al ziek of niet?
Ik denk trouwens dat Mijn man ook zo gereageert zou hebben. Misschien ook om zichzelf in te dekken dat hij niet teveel om het kereltje zou gaan geven.
moesten jullie de keuze maken om hem te laten gaan of is hij uit zichzelf gestorven?
Dit lijkt mij veel moeilijker hoor, je hebt al zo'n lief contact met hem gahad.

Ik denk dat je gelijk heb wat betreft het contact met de baby van mijn man.
Hij is trouwens 32 en ik 31.
2 Oktober zijn we getrouwd omdat ik zwanger was en 17 oktober is Jos* geboren.
Wij zijn in het klein getrouwd dit hebben we altijd gezegt. Zo gauw er kinderen zouden komen zouden we trouwen.

Liefs Bianca





Hoi hoi,

Thijs was kwam niet lekker op gang en daardoor zijn de alarmbellen bij de verpleging gaan rinkelen maar een dag later kregen we precies te horen wat er was.
Thijs i sniet uit zich zelf gestorven. Uiteindelijk zou dat wel gebeurd zijn en wrs ook met pijn en ademproblemen en dat wilden we hem natuurlijk besparen. Wij hebben toen gezegd dat we alles wilden stoppen. Ook de artsen hadden dat aangegeven dat ze niks meer voor hem konden doen, maar de uiteindelijke beslissing nemen wij.   Wij hadden ook kunnen zeggen we laten het aan hem over wanneer hij gaat.
Maar makkelijk is het niet......het gaat je door merg en been. Het doet zo'n pijn en dan moet je ook nog eens de tijd zeggen waarop je ' wilt' dat het gebeurd.
Maar de verpleging en artsen waren echt heel lief en we konden gewoon zeggen hoe we het wilden. Ik wilde dat thijs is een groot bed gelegd zou worden zodat ik er naast kon kruipen en mijn vriend  zodat we hem lekker tegen ons aan konden pakken. Maar  mijn vriend wilde alleen ernaast zitten en thijs* zo vastpakken. Hij kon het niet.  En zo is het ook gebeurd, hij is met handmatige beademing naar een andere kamer gereden en daar is  hij overleden. Heel snel al...in 2 minuten tijd. Ik had mijn hand op zijn hoofdje gelegd en daar voelde ik zijn laatste hartslag.  

Maar wat ik nooit zal vergeten is het volgende.....Op de ic waar thijs lag, lagen zowel volwassenen als baby's/kinderen. En tegenover thijs was die avond ervoor een   jonge vrouw opgenomen geworden. En die vrouw wilde niet meer leven en dat riep ze ook de hele tijd. En ze was gewoon helder en niet onder de medicijnen. Ze kon eigenlijk naar medium care gaan. En een uur voordat thijs zou overlijden riep ze de hele tijd....ik wil dood geef me een spuitje. En haar vriend moest weg, ze wilde gewoon dood.
En om dan je mond te houden.....ik kon haar wel wat. Ik moest mijn zoon afgeven en zij wilde dood. Maar ja zo is het leven, maar op dat moment....grrrrrr


Mijn vriend is trouwens 31 word in juli 32 en ik ben ook 31. We zijn niet getrouwd. Mijn vriend wilde me ten huwelijk vragen op het moment dat thijs geboren werd. Dat had hij dus willen doen maar helaas.........het liep allemaal anders.

Groetjes
 


quote: mamafenna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2005 12:06:21'));

quote: Bianca01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2005 21:24:01'));

Hoi snelle Fen,

Ja ik snap het hoor.
Thijs was direct al ziek of niet?
Ik
denk trouwens dat Mijn man ook zo gereageert zou hebben. Misschien ook
om zichzelf in te dekken dat hij niet teveel om het kereltje zou gaan
geven.
moesten jullie de keuze maken om hem te laten gaan of is hij uit zichzelf gestorven?
Dit lijkt mij veel moeilijker hoor, je hebt al zo'n lief contact met hem gahad.

Ik denk dat je gelijk heb wat betreft het contact met de baby van mijn man.
Hij is trouwens 32 en ik 31.
2 Oktober zijn we getrouwd omdat ik zwanger was en 17 oktober is Jos* geboren.
Wij zijn in het klein getrouwd dit hebben we altijd gezegt. Zo gauw er kinderen zouden komen zouden we trouwen.

Liefs Bianca





Hoi hoi,

Thijs
was kwam niet lekker op gang en daardoor zijn de alarmbellen bij de
verpleging gaan rinkelen maar een dag later kregen we precies te horen
wat er was.
Thijs i sniet uit zich zelf gestorven. Uiteindelijk zou
dat wel gebeurd zijn en wrs ook met pijn en ademproblemen en dat wilden
we hem natuurlijk besparen. Wij hebben toen gezegd dat we alles wilden
stoppen. Ook de artsen hadden dat aangegeven dat ze niks meer voor hem
konden doen, maar de uiteindelijke beslissing nemen wij.   Wij
hadden ook kunnen zeggen we laten het aan hem over wanneer hij gaat.
Maar
makkelijk is het niet......het gaat je door merg en been. Het doet zo'n
pijn en dan moet je ook nog eens de tijd zeggen waarop je ' wilt' dat
het gebeurd.
Maar de verpleging en artsen waren echt heel lief en
we konden gewoon zeggen hoe we het wilden. Ik wilde dat thijs is een
groot bed gelegd zou worden zodat ik er naast kon kruipen en mijn
vriend  zodat we hem lekker tegen ons aan konden pakken.
Maar  mijn vriend wilde alleen ernaast zitten en thijs* zo
vastpakken. Hij kon het niet.  En zo is het ook gebeurd, hij is met
handmatige beademing naar een andere kamer gereden en daar is  hij
overleden. Heel snel al...in 2 minuten tijd. Ik had mijn hand op zijn
hoofdje gelegd en daar voelde ik zijn laatste hartslag.  

Maar
wat ik nooit zal vergeten is het volgende.....Op de ic waar thijs lag,
lagen zowel volwassenen als baby's/kinderen. En tegenover thijs was die
avond ervoor een   jonge vrouw opgenomen geworden. En die vrouw
wilde niet meer leven en dat riep ze ook de hele tijd. En ze was gewoon
helder en niet onder de medicijnen. Ze kon eigenlijk naar medium care
gaan. En een uur voordat thijs zou overlijden riep ze de hele
tijd....ik wil dood geef me een spuitje. En haar vriend moest weg, ze
wilde gewoon dood.
En om dan je mond te houden.....ik kon haar wel
wat. Ik moest mijn zoon afgeven en zij wilde dood. Maar ja zo is het
leven, maar op dat moment....grrrrrr


Mijn vriend is trouwens
31 word in juli 32 en ik ben ook 31. We zijn niet getrouwd. Mijn vriend
wilde me ten huwelijk vragen op het moment dat thijs geboren werd. Dat
had hij dus willen doen maar helaas.........het liep allemaal anders.

Groetjes





Fen,



Wat een pakkend verhaal zeg. Jullie hebben het wel heel mooi gedaan.
Wat een inpact heeft dat op je leven zeg. Om zo'n beslissing te nemen
is echt moed voor nodig hoor. Ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat
je die vrouw wel kon slaan op dat moment. Trouwens raar dat ze geen
andere kamer kreeg. Wat grappig trouwens dat we even oud zijn. Waar
komen jullie vandaan dan, of wil je dat niet zeggen. Ik ben zelf ook
altijd huiverig om dat soort dingen door te geven op internet. Maar
volgens mij leest er hier verder niemand.



Vind je het fijn om er nu over te praten of wordt het je af en toe teveel?

Iedereen neemt ook afscheid op een heel eigen manier. Mijn man Zoe
exact het zelfde doen denk ik. Hij heeft Jos* ook niet vastgehouden.
Hij vond het wel goed zo.

Ik vind jullie echt heel erg moedig.


 
hoi,

Het zou wel heel toevallig zijn als jij ook nog in de buurt zou wonen van ons, maar wij wonen in limburg. Met de zachte gggggg hahahaha.

Nou en ik vind ons echt niet moedig hoor. Je doet het uit liefde voor je kind. Ik weet zeker dat jij hetzelfde had gedaan voor Jos*. Jij zou toch ook niet willen dat hij onnodig pijn zou moeten hebben? Dus uit liefde voor je kind doe je zoiets, maar het is wel het ergste.......nou nee het aller aller ergste vond ik persoonlijk het deksteltje op het rieten mandje dichtmaken. Omdat je dan pas echt goed weet dat je hem nooit meer kunt zien of vasthouden.

Maar net als jij ons moedig vind, vind ik het altijd een hele opgave als je weet dat je van een overleden kindje moet bevallen. De wetenschap dat je geen schreeuw zult horen, dat is ook niet makkelijk. En de bevalling is ook nog eens dubbel zo zwaar omdat de kleine niet meehelpt en je alles op eigen kracht moet doen. Om dan de moed erin te houden...pffff

Ook vind ik het knap van jullie dat je toch weer zo snel zwanger bent geworden. Achteraf ben ik blij dat ik dat niet was.....ik zou tijdens de zwangerschap helemaal ingestort zijn, gewoon omdat ik nog zo met het rouwen bezig was.

Ga jij wel op de normale manier bevallen of krijg je een keizersnede?
Ik beval op de normale wijzen.......moet van de gyn. Maar eigenlijk wil ik dat zelf ook, ik wil zo snel mogelijk met onze kleine pluis ( zo noem ik de kleine nu haha) naar huis om te gaan genieten.   De eerste week willen wij ook zo weinig mogelijk kraam visite. Eerst eens gaan genieten van ons als gezin en wennen eraan.

Weet je wat ook zo raar is? De eerste keer dat mijn vriend weer jarig was vroeg ik hem van te voren wat hij zou willen hebben en toen zei hij.....een baby!   En vanaf dat moment heb ik altijd heilig geloofd dat dit ook zou gebeuren, dat we een baby zouden krijgen rond de verjaardag van mijn vriend. En laat het dus ook zo zijn!!! Ik ben officieel 2 juli uitgeteld en mijn vriend is 19 juli jarig.
Maar ik zal eerder iets eerder bevallen omdat ik het dus emotioneel niet aankan om lang over de datum te lopen. En mijn gyn heeft al gezegd dat als het rond die tijd zou zijn dat hij wrs de weeën een beetje wil opwekken. Omdat de baarmoedermond bij de tweede eerder rijp zou zijn.

Liefs uit het zuiden waar de zon heerlijk schijnt
 
Hey Fenna,



Was het bij jullie ook zo mooi vandaag, hier ook.

Ik kom uit het oosten des lands. Hahaha   (De wijzen komen uit het oosten)

Een plaatsje dicht bij Enschede.



En wat jij zei over de verjaardag van je vriend. Wij hadden ongeveer
hetzelfde. Ik heb steeds gezegt op kerstavond wil ik het goede nieuws
vertellen. Dan ben ik weer zwanger en zo is het ook gegaan.

Ik denk trouwens als Jos nog geleefd had dat ik ook niet zo snel weer
zwanger zou willen zijn. Zoals ik al zei laatst ik had wel een band met
hem maar niet lichamelijk. Hij leefde in mijn gedachten net als nu
tijdens deze zwangerschap. Je weet dat je een kindje bij je draagt maar
het echte gevoel komt daarna pas.



De bevalling van Jos* ging gelukkig heel snel. Ik zou in eerste
instantie naar huis moeten en drie dagen daarna terug komen om te
bevallen. Dat zag ik helemaal niet zitten. Naar huis met het besef dat
je een dood kindje in de buik hebt.

Je leeft op dat moment zo in een roes dat je niet alles beseft. Als ik
naar huis had kunnen gaan dan had ik er veel langer over na kunnen
denken.

Ik was tijdens de bevalling heel even in paniek. Ze hadden namelijk
gezegt dat ik pijnstillers ed. zou krijgen om het niet nog erger te
maken. Omdat de bevalling zo snel ging was daar geen tijd voor. Ik had
ook even de gedachte wat komt er wel niet uit?

Ik was heel erg opgelucht toen het achter de rug was.



Ik denk trouwens dat een mens heel sterk is als het moet. Vaak denk je
dat kan ik nooit aan als je verhalen van een ander hoort maar zelf kun
je het uiteindelijk wel aan. Ben je niet bang dat je straks na de
bevalling niet extra bezorgt bent om dit kindje?



Ik hoor weleens verhalen van mensen die helemaal instorten na zoiets.

Nu heb ik dit niet gehad maar af en toe denk ik nu weleens straks komt
het nog. Bv. als deze kleine geboren wordt. Je hoort zovaak over
postnatale depressie e.d straks slaat dat bij ons harder aan. Ik wil
straks juist extra gaan genieten.



Maar goed dat zien we straks wel weer. Ik denk wel dat het wel goed is
geweest dat je alles goed afgesloten hebt zodat we nu beter verder
kunnen.



Weet je nu wel of niet wat het wordt? Volgens mij heb ik je dat al eens gevraagt?



Liefs Bianca

 
Terug
Bovenaan