Zwanger of niet??

En andere testen blijven negatief !!! Oh mensen wat kan ik toch slecht wachten! Weinig afleiding werk aan huis ? dus zit heel internet af te struinen. Voel vanalles in Mn buik. Al ong 1,5 week. Maar word ik ongesteld ??? Of toch zwanger 

Ik heb net een echo gehad en gelijk aan mijn verloskundige gevraagd of een zwangerschapstest ook kan reageren op een blaasontsteking of op iets anders. Ik vond dat zo een rare gedachte.
Zij zegt dat dit echt niet het geval is.
Een zwangerschapstest reageert puur op het zwangerschapshormoon hcg. Als er dus een streepje verschijnt op een bepaalde test, dan is het hormoon op dat moment inderdaad aanwezig in je lichaam. Ieder merk test reageert weer op een andere hoeveelheid hcg. Daarom kan het zijn dat je met het ene merk al een week lang een licht streepje ziet en met andere merken pas veel later positief test.
Het kan twee kanten op.
Of je bent echt heeeeel vroeg met testen en jij bent 1 van de vrouwen die weinig hcg aanmaken. Er zijn zelfs vrouwen die nooit knaltesten krijgen en alleen maar tuurstreepjes. Daar is zelfs een topic over op dit forum. Raar maar waar.
Of je hcg loopt niet op omdat er iets mis is gegaan met de celdeling of innesteling en er zit toch een ongesteld aan te komen. Wat dan in feite in vroege miskraam is.
Maar er is hcg waargenomen in je lichaam op dit moment dus er zit iets. Het is nu alleen de vraag of het door gaat zetten.

WoW ! Bedankt voor deze super uitleg !!! 
Nou maar hopen dat dat zo is... vertrouw ze nog voor geen meter.. maarja. Ik zat net naar Mn ovulatie testen te kijken. Maar het kan ook nog zo zijn dat ik pas 25 nov Mn eisprong heb gehad... en dan zit ik nu een week voor Mn nod

Ja, ik kan me het zoooo voorstellen hoeveel je er nu mee bezig bent. Ik heb dat ook zo gehad hoor. Het werd onderhand een obsessie en die onzekerheid is killing. Dus dacht, moet er nu toch zijn voor een echo. Vraag gelijk even aan een expert of zij wat meer kan vertellen. Ook over of een test op iets anders dan hcg kan reageren. Is echt niet het geval. En van een blaasontsteking gaat je lichaam niet op mysterieuze wijze hcg aanmaken.
Ik duim voor je! ?

Terug
Bovenaan