Zwanger onder de 25

hoi,
ik ben 22 en nu bijna 10 weken zwanger van m'n tweede kindje. ik was 20 toen m'n zoontje geboren werd. mijn vriend is 23. veel negatieve reacties heb ik nog niet gehad, juist enkele mensen die zeggen dat ze het zichzelf nog niet zouden zien doen hebben op die leeftijd, maar dat is meestal niet echt slecht bedoeld, eerder positief, bewonderend ofzo. ik mis het wel dat ik in mijn omgeving weinig andere jonge moeders ken, al m'n vriendinnen zullen wel nog minstens 5 jaar wachten vrees ik...
succes ermee!
jasm.
ps voor dong: zit jij ook op het juni forum?  

Dag dames

Hier nog een ''jonge'' zwangere. Ik ben 21 en dit is mijn tweede zwangerschap. In Januari (toen was ik 20) hebben wij een miskraam gehad. Dit was niet een geplande zwangerschap. Ook deze zwangerscap was weer niet gepland, maar we zijn er hartstikke blij mee en zijn er ook helemaal klaar voor.
Ik vind dat mensen daar niet over mogen oordelen.
Of je 15 bent of 20, dat is nogal een verschil. Met 15 jaar bewust voor een knd kiezen, daar ben ik het niet mee eens, dan ben je nog niet eens van d emiddelbare school af! Maar als je op je 20e een baan hebt, of een opleiding bijna klaar hebt, of er gewoon klaar voor bent, waarom niet? Ik was niet bang voor vervelende reacties, en ik heb ze ook niet eens gehad!
Alleen voor mijn oma's reactie was ik een beetje bang, maar goed dat viel hartstikke mee. Ik vroeg nog of ze me niet jong vond en toen zie ze, ach kind, toen ik 21 was had ik er al 2 dus wat dat betreft ben je laat.
Sommigen zijn er gewoon eerder klaar voor dan anderen, en dat mensen zeggen dat iemand die jong kinderen krijgt zn leven verpest vind ik belachelijk, dat is aan de persoon zelf over te laten. Ieder kiest voor zich.

Succes met zwangeren allemaal!
Liefs Antoinet, 32 weken

hoi Antoinet,
Ik lees wel mee op het juni forum! Heb me ook al eens in de lijst gezet, maar ben er niet helemaal goed ingezet haha denk ik want ik kon mezelf niet meer vinden!
Ik ben zondag 10 weken, 29 juni uitgerekend. En jij?
Spannend allemaal nog he.
HIer op het forum heb je wel meer jonge moeders, maar dat komt denk ik ook omdat mensen van onze leeftijd misschien wat meer met de computer bezig zijn?!
Groetjes dong

Hee hoi!

ik denk dat je bericht voor jassie_mien moet zijn, die heeft het over en juni forum.

ik ben in januari uitgeteld dus hopelijk eigenlijk niet dat ik er in juni nog rond loop zwanger en al hihi :D

liefs Antoinet

oh sorry hihi de verkeerde!!
Was idd. voor jasse mien bedoeld!!
Groetjes dong

Hallo.

Ik ben 22 en heb een zoontje van 16 weken oud, Ook een " jonge" moeder dus.

Zelf was ik beetje nerveus voor de negatieve reacties die ik dacht te krijgen. Maar alles viel mee. Heb juist meer positieve reacties gehad dan negatieve. Kan de mindere reacties op 1 hand tellen. Meestal was de vraag " Is het gepland".
Doordat ik wat nerveus was heb ik wel steeds in de verdediging stand.

Nu ik zelf een kindje heb. Zijn er nu opeens drie vriendinnen van dezelfde leeftijd ook zwanger. Ook zie ik steeds meer jongere moeders. Misschien ook wel omdat ik erzelf 1 ben en er meer op let.

Wat iemand hier ook noemde de ene 20er is de andere 20er niet.

Ik wens jullie allemaal veel plezier en sterkte met jullie zwangerschappen.
En geniet ervan!!!!!!

Groeten

Diarich

Hoi dames,

ik ben 23 en 36 weken zwanger van ons eerste kleintje...
We zijn 7-7-'07 getrouwd en toen was ik 16 weken...
nu, het was eerlijk gezegd niet echt zo vlug gepland, hadden nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, maar het is meer dan welkom.. We kijken er enorm naar uit!

En nee hoor, ik vind het niet te jong!!! Wij gaan zeker en vast jonge grootouders worden en nog vollop kunnen genieten van onze kleinkinderen, hehe... Is natuulijk nog ver weg, maar zeker en vast een voordeel naar mijn gevoel...
En zo zijn er nog veel voordelen!!!

Liefs
van ons...

Hoi,
ik ben ook bijna 10 weken, uitgerekend 30 juni, ongeveer even ver als jou dus! Mja, die juni lijst, ik heb me ook opgegeven, maar er is precies niemand die er zich mee bezig houdt die aan te vullen of bij te houden. ik lees ook wel mee en antwoord af en toe; er is ook een juni mama's hyve. daar heb ik me ook aangemeld toen de site hier zo lullig deed. Zit jij daar ook op?
groetjes,
jasm. (niet antoinet dus idd)

quote: dong123 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-11-2007 17:01:43'));

hoi Antoinet,
Ik lees wel mee op het juni forum! Heb me ook al eens in de lijst gezet, maar ben er niet helemaal goed ingezet haha denk ik want ik kon mezelf niet meer vinden!
Ik ben zondag 10 weken, 29 juni uitgerekend. En jij?
Spannend allemaal nog he.
HIer op het forum heb je wel meer jonge moeders, maar dat komt denk ik ook omdat mensen van onze leeftijd misschien wat meer met de computer bezig zijn?!
Groetjes dong

Terug
Bovenaan