Zwanger onder de 25

Hallo jonge (aanstaande) moeders,

Ikzelf ben 22 en ben 31 jan 2008 uitgerekend van ons 2é kindje.
Voornamelijk bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel wisselende reacties gehad. Mijn collega's zeiden dat ze het wel verwacht hadden omdat ik altijd zoveel met de kinderen van me zus doe/deed. Er zijn vrienden die zeiden dat ik mijn leven vergooide, echt erg negatief. Net alsof alles om uitgaan draait. Er waren ook vrienden die ons ineens niet meer mee vroegen omdat ze ervan uitgingen dat we toch geen oppas konden krijgen.
Maar de familie van mijn man en mij waren heel erg blij!
Nu bij de 2é kreeg ik weer reacties als: "zo snel achter elkaar, je hebt toch tijd zat" Ook dat is niet leuk, wij hebben bewust voor weinig leeftijdverschil gekozen zodat de kindjes later ook wat aan elkaar hebben.
Wij hebben ons er niks van aangetrokken, we weten zelf het beste of we eraan toe zijn of niet.
Wij hebben bewust voor jong ouders worden gekozen, mijn man en ik zijn helemaal weg van kindjes en we willen onze kindjes alles kunnen bieden. Dus ook een papa die nog mee kan voetballen bijvoorbeeld.

Liefs, Larissa

heej,

nou hier nog een jonge ZEER aanstaande moeder.
Ik was 22 toen wij stopte met de pil, 23 toen ik zwanger werd en inmiddels een week 24 en gister uitgeteld van onze eerste.
Alleen onze ouders waren lichtelijk verbaasd dat we zwanger waren, die hadden er nog niet op gerekend omdat ze zelf nog maar 54 zijn. Verder was iedereen in de omgeving er niet super verbaasd over.
Het is hoe je je er zelf bij voelt. En als je al 8 jaar een stabiele relatie hebt, waarom niet?   Wij wonen nu officieel een jaar samen, daarvoor heb ik ruim 1,5 jaar bij hem gewoond, afgelopen oktober waren we 3 jaar bij elkaar. En nu de eerste op komst. Ook snel zul je denken, maar toch nooit commentaar op gehoord, misschien durven ze wel niet.
Wij wachten hier af en wens jullie allemaal veel succces in jullie zwangerschap!

Groetjes Yvon

http://www.babykosten.beebiesite.nl
http://www.babyopkomst.nl/dagboek/~Yvon24

halllo
 ik ben een jonge moeder van 20 en ook bewust zwanger.
van ons 2 kindje nu bijna 21 weeken.
ons 1 kindje is helaas gestorfen na 5,5 maand zwangerschap.
maar dit maal gaat alles goed.
dus je bent echt niet de enigste jonge moeder.
en zo als al eerder werd gezecht de ene is sneler volwasen dan de ander.
en bij ons kreegen we ook soms heel liefe opmerkingen en soms ook heele gemeenen.
maar geniet gewoon van je zwangerschap en trek je er niets van aan jij weet zelf het beste wat het beste voor jou is.

groetjes francien

Hai meiden,
Ik las net dat stukje van yvon, en moest wel lachen. Je zegt dat je ouders het niet verwacht hadden, ook omdat ze zelf nog maar 54 zijn. (en dat is ook nog jong hoor)  
Maar dat is een hele normale leeftijd voor opas en omas hoor. Die van mij zijn nog niet eens 50 haha
De aanstaande oma  is zelfs nog maar 46. En ze vind het geweldig!
En ik ben ook erg blij dat we allemaal nog zo jong zijn!
Groetjes dong

Hoi meiden,

Hier nog een jonge aanstaande mama. Ik ben 19 jaartjes jong en dit is mijn 3e zwangerschap,maar de eerste 2 zijn helaas uitgelopen in een miskraam. Inmiddels ben ik bijna 32 weken zwanger en moet zeggen dat de reacties van mijn omgeving me reuze meevielen. Misschien omdat mijn vriend een stuk ouder is als ik?! Wij hebben er bewust voor gekozen en de opa's en oma's vinden het natuurlijk ook helemaal geweldig. Je hoort het de laatste tijd wel steeds vaker dat meiden jonger moeder worden en ik vind daar niks mis mee. ik kan dalijk mijn kleintje de stapwereld nog laten zien en hopelijk nog veel leuke dingen met haar doen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die bevooroordeeld zijn en denken van goh jonge moeder,zal wel een ongelukje zijn geweest,maar kijk naar je eigen gevoel. Als jij er aan toe bent,waarom zou een ander daar dan iets van kunnen zeggen. Zo denk ik tenminste. Dus meiden geniet lekker van jullie zwangerschap en dalijk van jullie kleintjes.

Liefs Angela
31+6dgn

he

iedereen moet het denk ik voor zich zelf kiezen. Of jou 'oud'   of   'jong' bent, wie bepaalt dat?

Zelf ben ik 21 en 22 als de kleine komt, ik vind het heerlijk! voel me (normaal-nu ff niet) goed en lijkt me super om jonge ouders te zijn. mijn man is 23 en straks 24, voor ons kan het niet mooier!

hoi

Ik ben 25 en zwanger van de 3e. Bij de 1e was ik 22 toen ik zwanger was, 23 toen ik beviel. 24 toen ik zwanger was en beviel van dochter 2 en nu 25 en zwanger van baby 3 en zal net 26 zijn als hij/zij zich bekend maakt.

vind het heerlijk hoor jong moeder zijn, beetje jammer dat sommige oudere moeder bij de peuterspeelzaal altijd zo smerig moeten kijken. Verder geniet ik er heerlijk van en tegen de tijd dat ik 45 ben heb ik volwassen kids, kunnen mijn man en ik samen heerlijk reizen en misschien wel jonge opa en oma zijn.

groetjes

hoi,
ja, andere moeders die smerig kijken, toch een beetje herkenbaar. of zeg maar gerust: me negeren. ze komen daar toe met hun dikke wagen en ik sta daar dan m'n zoontje op de fiets te hijsen... je hoort ze denken....
ach, niets van aantrekken he. wil ze weg eens zien over 20 jaar....
groetjes,
jasm.

Terug
Bovenaan