Hoi meiden,
Allereerst van harte gefeliciteerd allemaal.
Pfoeh, wat moeilijk om hier een berichtje te schrijven. Ik zie al jullie mooie en bijzondere verhalen, echt heerlijk om te lezen hoe gelukkig en trots jullie allemaal zijn. Ik weet zelf alleen nog niet of ik nu blij moet zijn of toch niet...
Ik hoop zo dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het hier ga vertellen en het laatste wat ik wil is jullie geluk de kop in drukken. Echt dit is absoluut niet mijn bedoeling en anders zal ik mijn bericht verwijderen. Ik weet alleen echt niet waar ik met mijn verhaal heen kan en ik hoor graag jullie meningen/belevingen.
Ik ben dus ook zwanger van mijn derde kindje. Ik heb al twee heerlijke jongens van 5 1/2 en bijna 2 jaar en eerlijk gezegd vond ik het helemaal compleet zo. Ik heb nooit de verlangens naar een derde kindje gehad. Tijdens de overstap van de pil naar een spiraal ben ik toch zwanger geraakt.
Hoe mooi het ook is maar bij mij slaat de paniek compleet toe. Er zijn zoveel dingen die op me af komen. Allereerst zit ik in een hele moeilijke periode ivm een overlijden van een dierbare. Financieel vraag ik me af of we het gaan redden, zolder moet helemaal verbouwd worden, er zal een andere auto moeten komen, 's ochtends zoveel stress om drie kinderen aan te kleden en op tijd naar school te gaan voor m'n oudste enz. enz.
Het begint nu ook allemaal net even iets makkelijker te worden doordat ze allebei wat ouder worden en nu begin ik voor m'n gevoel toch weer opnieuw. Daarbij komt ook dat ik na mijn tweede zoontje een depressie heb gehad en deze nog niet zo heel lang teboven ben.
Mijn andere optie kan ik eigenlijk ook niet over m'n hart verkijgen. Ik heb voor mijn eerste zoontje 3 miskramen gehad en nog steeds blijft dat een gevoelig onderwerp bij mij. Ik kan me niet voorstellen dat ik er nu dus zelf voor zou kiezen deze zwangerschap niet te willen.
Ik kan me heel goed voorstellen als iemand dit leest en mij niet kan begrijpen. Ik vind mijn dubbele gevoel ook zo moeilijk te omschrijven. Ik hoop alleen dat ik misschien iets aan jullie reacties heb.
Groetjes J.