Zwanger van de 4e, wie ook

oh ja, ik vergat er nog bij te zetten dat we eigenlijk geen rare reacties hebben gekregen, vooral hele leuke, de meeste mensen vonden ons dapper (waarom??), en vonden het ook wel bij ons passen, een groot gezin. De mensen die ons voor gek verklaarden waren meestal de mensen zonder kinderen, haha!

hai yvette

welkom bij 'de grote gezinnen club'haha

Dat het hectisch was kan ik me best voorstellen, ik had er ook twee achter elkaar en dat was af en toe ook heel druk.
Toch kon ik er ook wel van genieten.

Bij mij zijn de 2 oudste ook hele dagen op school en me kleine meisje gaat 4 halve dagen naar de voorschool.
Dat is wel super lekker extra tijd voor de baby.
Ik heb  ook een paard noem altijd ook mijn 'kindje
ómdat ik er ook elke dag hen moet en een hele verzorging is.

'maar het nam me er niet van om toch een vierde wondertje te nemen.

groetjes 4 kidz

Hai allemaal

Hoe is het nu met iedereen?
hier gaat het wel goed alleen zwaar de griep.
Voel me echt beroerd maar geen tijd om ziek te zijn!
Kruip er vandaag lekker vroeg in met een kruik.

Hoe hebben jullie de taken verdeeld thuis?
Mijn man die werkt tot 18.00 en daarna helpt die me waar het nodig is,
bijvoorbeeld met de kinderen naar bed brengen, opruimen en vind dit ook niet erg om te doen.
Overdag komt het voornamelijk op mij neer.

groetjes 4 kidz

Hoi allemaal,

ik wilde ook altijd graag een groot gezin. En dat is al aardig gelukt. Vorig jaar ook voor de 4e keer zwanger. Dit keer van een tweeling! helemaal super! De oudste was 5 toen ze werden geboren.

Altijd leuk die reacties van mensen wanneer ze vroegen:
'Zijn dit jullie eerste 2?'
'Nee nummer 4 en 5.
'Wat!!!'
'Ja'.
'Hoe oud is de oudste?'
'uuuuuh.... 5?'
'ha ha ha ha ha ha ha ha'

We weten nu wel zeker dat dit onze laatsen schatjes zijn. (toch?) Maar daar heb ik het toch soms best moeilijk mee. Nooit meer zwanger, nooit meer zoiets bijzonders meemaken.
Ik mis 'het wereldje' best wel. Het is zoiets bijzonders, zeker met een tweelingzwangerschap.

Meiden, geniet van je zwangerschap en gezin. Het is toch het mooiste wat er is?

liefs Anne.

Hai anne

ik herken het wel dat gevoel, ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en
voel me ook super.
en dat babytijd oh zo heerlijk.
Ik zeg wel nu dit is mijn laatste maar zeker weten doe ik het niet. hahaha
ben pas 26 dus het kan nog.
maar nu is het echt genoeg denk ik.

een tweeling leuk hoor, en ja mensen met die antoorden is echt om te lachen.

groetjes   kidsz

Hoi allemaal,

Ik ben ook moeder van 5 kinderen. De oudste twee zijn 10 en 9 (meiden), dan hebben we drie jongens van 7,bijna 3 en de jongste is 9 weken.
Wij hebben nooit zo veel commentaar van de directe omgeving gehad maar wel van vreemden. Maar ook leuke opmerkingen van oudere vrouwen die over vroeger gaan vertellen toen zij zo'n groot gezin hadden. Ik vind het altijd nog een wonder dat wij 5 gezonde kinderen mogen hebben. En nog nooit een miskraam ofzo meegemaakt.
Ik ben trouwens ook "nog maar" 28, dus ook jong moeder geworden. Vind het superleuk om moeder te zijn (en soms ook even niet :) ) Bij ons slapen de meiden op 1 kamer en de oudste 2 jongens ook. De jongste slaapt nog bij ons op de kamer. Het word straks wel een beetje passen en meten (stapelbed) want we hebben maar drie slaapkamers. We wonen op een boerderij, dus buiten heerlijk ruimte om te spelen. We zijn nu bezig om een stukje af te bakenen zodat de op 1 na jongste ook alleen buiten kan spelen (anders loopt ie naar de weg en daar rijden ze 80 op)
 k Ga de kleine nog is voeden, hij krijgt BV en dat loopt zelfs met 5 kids prima !!

groetjes (nog een) Annemarie

hoi lieve dames,

ik ben moeder van 3 bengels en een engeltje, respectievelijk, 16jr en 11 jr en de jongste een van een tweeling 22maanden, zoals jullie misschien   al begrepen is de laatste zwangerschap niet zo goed verlopen en dus is er maar   van de tweeling blijven leven, maar goed, het feit dat ik juist er eentje mist zeg maar, maakt dat als ik zo die verhalen van jullie leest het  weer ontzettend kriebelt het gevoel van het is niet af krijgt en ik niet de enige ben dus, ik krijg met mn drie kinderen ook weleens van die reakties en ook door mn leeftijd ben nu al 36 jr, dus dat speelt ook wel een rol bij mij om wel of niet voor een kleintje nog te gaan en mijn man is nu 43 ook niet een van de jongste. aan de ene kant denk ik niet te lang wachten meer met knopen doorhakken, hoe langer je wacht des te moeilijkerword het.

verder moeten jullie je niets aan trekken van alle negatieve geluiden, doen wat je hart je ingeeft van een kindje krijg je nooit spijt, maar als je later ooit terugkijkt en denkt had ik maar  dan heb je wel spijt, ik wens alle zwangere meiden hier veel sterkte, succes, en geniet van jullie zwangerschappen, of het nu de eerste of vijfde is.

sorry, dat ik even hier ingebroken heb.

gr bianca

Terug
Bovenaan