zwanger van een tweeling!!

hoi tamara,

wat fijn dat je een goede echo had!
heeft ze dat hele verhaal uitgelegd waarom het belangrijk is dat ze een eigen placenta hebben en of er een vlies tussen de kindjes zit? dus het is bij jou 2 eiig? en wanneer krijg je weer een echo?

alles is al duur en met 2 kindjes helemaal he..!wij gaan zaterdag weer even een paar baby winkels af voor informatie.

hier alles goed! ik ben donderdag alweer 14 weken gaat snel.ik voel me baarmoeder heel goed als ik over me buik wrijf maar zie nog niks,misschien komt het omdat ik al stevig ben van mezelf. 22dec weer een echo nu al veel zin in,krijgen we te horen of het 1 of 2 eiig is en wat hun geslacht is.moet wel zeggen dat ik het toch steeds een beetje spannend vind die echo..maar errug leuk!

liefs

Hey Jacq,

Ze kunnen met twee derde zeggen dat het twee-eiig is. En met een derde een-eiig. Ze heeft idd van alles uitgelegd en 8 januari mag ik weer terug komen voor deel twee van de intake. Ze heeft dan iets meer tijd voor ons en ik heb dan inmiddels alle papperassen door gesnuffeld en vragen op papier gezet enzo.
Ik denk dat wij via internet (marktplaats enzo) een tweelingwagen gaan halen. We moeten nog even zien. Het is nu pas echt goed bezonken dat we er twee krijgen. Zo na het weerzien gisterochtend. Afgelopen maandag was ik 14 weken. Bij mij kom je er al niet meer omheen. Zelfs collega's die nog van niets wisten beginnen te vragen of ik ook zwanger ben.
Ik ben dol op echo's maken ben ik achter gekomen. Wij blij dat we er twee krijgen, anderen zien maar drie keer in hun zwangerschap per echo de voortgang van de kleine mensjes. Als ze geluk hebben.

Ik begin het nu ook in mijn rug en onderbuik te voelen. Hoe zit dat met jou. En zelfs 's nachts leg ik onder mijn buik een kussen zodat het niet gaat hangen, dat voelt de volgende morgen net of heb ik spierpijn in mijn buik.
Ik hoop voor jou dat je daar nog geen moeite mee hebt of zult krijgen. Is namelijk nix aan.
Tot schrijfs.
Liefs mij

hoi tamara,

al die vragen lijsten hebben wij al ingevuld,als we de echo hebben gehad de 22ste dan gaan we verder het plan doorspreken,hoevaak ik langs moet komen enzo..ben benieuwd!ik vind het ook super om de groei van de kleintjes zo goed en vaak te volgen.

ik heb sinds gister een beetje opgeblazen buik..misschien ook wel me darmen..last van me rug en buik heb ik verder niet,slaap ook heerlijk en veel haha.hoop voor je dat het niet erger word...

kijk al helemaal uit naar de 22ste!!

liefs

hoi tamaar,

echo gehad en kids zijn erg goed gegroeit dus das fijn,het is 1 eiig,delen een placenta,en de vruchtzak dus das is iets minder,de navelstrengen zitten erg dicht bij elkaar en dat is gunstig,ze krijgen beide genoeg voeding.ik blijf onder goede controle om de 3 weken en daarna om de 2 weken.ik weet nu al dat ik een keizersnee krijg en dat ze 8wk te vroeg worden gehaald omdat het anders een te groot risico word ivm de navelstrengen (gaan in de knoop)..dat was wel een beetje schrikken maar de gyn was zeer positief en tja wij dan dus ook maar!

begin nu een buikje te krijgen en broeken gaan strak zitten,heb heerlijke zwangerschapsbroeken gekocht!
en ik voel me baarmoeder af en toe best rekken zeg maar...met jou alles goed?

liefs zonnetje

Hey Zonnetje,

Nog de aller beste wensen voor het nieuwe jaar (om mee te beginnen).
Wat een pittig verhaal om zo maar even te horen van de gyn. Bij ons gaat het om twee placenta's & vruchtzakken. Wel heel fijn voor je dat het allemaal goed gaat en dat ze goed gegroeid zijn. Acht weken te vroeg klinkt wel heel vroeg moet ik zeggen. Dan kom je zeker in het eind van mei of niet??
ik pas mijn broeken nu niet meer en mijn buik voelt af en toe of ik er een rotschop in gehad heb. Misschien is dat dat rekken waar jij het over het hebt. Vrijdag moet ik weer heen en dan zal ik het even navrgaen aan haar. Zoals het er nu voor staat is mijn vriend dan ook vrijen kan hij ook mee hier naar toe. Tot spijt van mijn moeder, maar ze snapt wel dat Michel graag mee wil.
Verder gaat alles hier zijn gangetje. Ik denk er over om naar mensendieck therapie te gaan, voor mijn rug en ivm de gym voor zwangere vrouwen. Weet jij al waar je heen gaat/wil??

Tot gauw.
Groet Tamara

hoi tamaar,

jij ook nog de beste wensen he! dat het maar een mooi jaar mag worden voor ons!

toen we dat te horen kregen bij de gyn was wel even schrikken ja,maar 8 weken te vroeg geboren worden geeft gelukkig geen risicos volgens het amc.de kans dat er 1 kindje minder groeit is bij mij gelukkig niet aanwezig omdat de navelstrengen dicht bij elkaar zitten en in het midden,dus hebben ze beide een groot deel van de placenta.

wanneer kriijg je weer een echo?
ik dinsdag ben dan bijna 18wk.volgens mij voel ik de kindjes sinds 2 dagen! gekriebel en plopjes in mn buik!

tot snel!
liefs zonnetje

Hoi Zonnetje,
Ik mag morgen weer naar de gyn. en krijg dan ook een echo. De vorige keer (mijn eerste afspraak met haar) had ze een dubbele afspraak per ongeluk en toen moest alles heel snel. Morgen gaat ze het lekker rustig aan doen ertelde ze mij. Mijn vriend heeft ook vrij en gaat lekker mee. ik ben morgen 17 week en 5 dagen en we hebben 21 januari de 20 weken echo.
Wel heb ik sinds een paar dagen af en toe een flinke pijn bij mijn schaambot. Volgens de huisarts, die heb ik even gebld, is het bandenpijn en moet ik het even overleggen met de gyn. Als hij het zegt dan doen we dat maar.

Fijn om te horen dat bij jou alles goed gaat en lijkt. Ik hoop morgen ook weer goed nieuws te krijgen.
Tot zo ver. Ik laat je nog weten hoe het is gegaan.

Groet en liefs Tamara

Terug
Bovenaan