zwanger willen worden maar nog geen baan...

Ook jouw vraag is begrijpelijk hoor Bambi.
Soms is er geen reden om uit te stellen.. soms denkt men dat het echt moet.
In mijn omstandigheden is het beter. Die van "Ikke" begrijpelijk.
Maar ik denk dat er zat vrouwen zijn die zich dan bedenken en toch gelijk beginnen.
zeker omdat het nog wel even kan duren.. je kunt niet alles plannen.. ook zwanger worden niet.

Heel veel sterkte met de laatste loofjes! Geniet ervan zolang het nog kan.

Liefs Jazzie

Hoi Bambi,

Jeetje zeg, dan komt het erg dichtbij nu! Weten jullie wat het gaat worden? Kan me voorstellen dat het even schrikken was ja, maar gelukkig gaat het verder goed.
Lijkt me zo leuk om zwanger te zijn! Is het je meegevallen of tegen gevallen?
Je hebt me met je vraag wel aan het denken gezet hoor. Nou, eigenlijk spookte het al wel door m'n hoofd. Waarom nog wachten tot november?? Durf het gewoon niet zo goed voor te stellen aan m'n vriend, haha.

Liefs, ikke

Hoi ikke,

Wij zitten wel redelijk in dezelfde situatie. Bij mij kriebelt het ook al een tijdje, maar zowel mijn vriend als ik hebben beide geen (vast) werk. Ik heb een half jaar contract(overigens niet als psycholoog,  waar ik wel in afgestudeerd ben) en mijn vriend doet zo nu en dan wat klussen,maar kan ook niet echt werk vinden.

Op zich is mij altijd wel geleerd dat je financiele zekerheid moet hebben voor je aan kinderen kan beginnen, maar het jeukt toch wel.

Ik denk dat wij nog 1 of 2 maanden wachten en er dan voor gaan!! Het is inderdaad maar afwachten of het uberhaupt lukt, laat staan dat het meteen in de eerste poging raak zou zijn!

Wij zijn ondertussen al wel wat langer met de pil gestopt, mede doordat ik hoorde dat de hormomen toch ook rare bijwerkingen kunnen hebben. Ook ben ik uit voorzorg maar met foliumzuur begonnen, je kan nooit weten!

liefs

Hoi Friezinne,

Leuk dat je reageert! Dat is inderdaad een lastige situatie waar jullie in zitten. Denk je dat jouw contract verlengd wordt? Jullie wonen wel samen? Zo vervelend als gevoel en verstand botsen he?! Mijn vriend heeft wel een vaste baan, dicht bij huis en hij heeft het er erg naar zijn zin. In principe moet het goed te doen zijn van alleen zijn salaris. Financieel kan het er bij ons alleen maar beter op worden omdat ik nu studeer en daarnaast maar 13 uur werk in de avonduren. Als ik straks niet meteen wat kan vinden als psycholoog, dan ga ik wel wat anders doen. Al moet ik bij wijze van spreke gaan schoonmaken of achter de kassa (wat ik niet negatief bedoel), dan doe ik dat maar. Wil wel aan het werk zijn en wat verdienen. Mag ik vragen wat jij voor werk doet nu?
Ik heb net een uur lang zitten nadenken. Mijn vriend komt pas laat terug van zijn werk vanavond, maar morgen wil ik met hem praten. Eens aan hem vragen wat nou precies voor hem de reden is om tot november te wachten met voor het echie gaan. Misschien kiezen we er dan toch voor om wat eerder te gaan proberen. Stiekem hoop ik daar wel een beetje op. Vooral nu ik op dit forum van iedereen leuke reacties krijg. Ik wil wel eerst twee tot drie maanden van de pil af zijn. Maar daar kunnen we misschien al wel eerder mee beginnen? Zeker is in ieder geval dat ik in september/oktober afstudeer...

Liefs, ikke

Voor het geval er bekenden meelezen  noem ik liever geen namen, maar ik zit wel in de zorg, ben woonbegeleider. Ik hoop op verlenging, ze zijn wel tevreden maar je weet t nooit in de zorg!

En ja mijn vriend en ik wonen al eem denkn 7 jaar (!) samen. Maar goed ik ben jong gaan samenwonen dus de tijd wordt er nu zo langzamerhand rijp voor.

Waar studeer jij? (als je het niet wilt zeggen is het ook goed hoor!)

Haha, dat is ook de reden dat ik mezelf maar 'ikke' noem. Heb wel telkens de neiging om onderaan elk bericht m'n naam te zetten. Ik studeer aan de Radboud Universiteit  Nijmegen. Jeetje, alweer 7 jaar samenwonen, wat leuk zeg! Wij zitten volgende maand op 4 jaar samenwonen, zijn in augustus 5 jaar bij elkaar. Ik was 20 toen we besloten samen te gaan wonen. En het bevalt prima! Er ontbreekt nog een klein iets....................  Maar jullie willen het waarschijnlijk dus toch gaan proberen, ook al hebben jullie geen vaste jobs? Is gewoon een vraag hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je niet meer langer kunt/wit wachten!! Wat lijkt me dat heerlijk, als je die strip in de prullenbak kunt gooien, haha!

Liefs, ikke

Waarschijnlijk wel, maar goed je weet nooit hoe het loopt! We zien het wel, het is in ieder geval niet zo dat wij in die paar dagen flink veel klussen om maar zwanger te worden. Maar goed misschien veranderd dat wel als we voor het echie gaan?

We wilden in eerste instantie wachten op een vaste baan, maar dat kan nog wel even duren, daarna zeiden we dat we in de zomer zouden starten maar (hersenspinsel!) als het in juli meteen raak zou zijn dan denkt iedereen dat onze baby een nederland-is-europees-kampioen-babyboom-baby is!  al levert dat natuurlijk ook wel een leuk verhaal op!! lol. over een aantal jaren weet toch niemand dat meer! Ik hoop dat wij (allemaal op dit forum) uberhaupt zwanger mogen worden en een gezond kind op de wereld mogen zetten!

Ik denk dat wij er inderdaad zeer binnenkort voor gaan!! (nu jij het weet zal ik het mijn vriend ook even vertellen!)

hai missx
mijn advies babys kun je niet plannen en werk ook niet dus moet je je gevoel volgen.
werk is meestal moeten. en een baby wil je vanuit je hart. toen ik 23 was had ik een half jaar contract en toen ik zei dat ik zwanger was werd die niet verlengd. ik werd huisvrouw   en ben nooit meer gaan werken omdat ik van mijn kind wou genieten. inmiddels ben ik 30 en wil volgende week klussen met mijn man voor ons 4 de kindje. en wat ik bedoel met plannen ik was van de eerste gelijk zwanger dus bij de 2 de dacht ik o als we het nu doen dan zit er zoveel tijd tussen. maar toen kreeg ik een miskraam dat was een klap in mijn gezicht. toen daarna ben ik anders gaan denken als je eraan toe bent moet je het gewoon doen want het kan misgaan of het kan heel erg lang duren babys kun je niet plannen. in mijn omgeving zijn er bepaalde mensen negatief dat wij een 4 de willen maar dat boeit mij geen seconde wij volgen ons hart. als ik jou was was ik naar deze strip gewoon gelijk begonnen. sommige vrouwen worden wel gelijk zwanger naar lang de pil slikken. volg jullie hart dat is nr1 en werk is nr2. succes ik ben benieuwd groet ci lo.

Terug
Bovenaan