zwanger willen worden maar nog geen baan...

Friezinne, hou je me op de hoogte van alle ontwikkelingen? Vind het leuk om dat te volgen. Je zult wel horen hoe m'n vriend gereageerd heeft op ons gesprek morgen, spannend. Krijg de kriebels er al van in m'n buik!!!

Hoi Ci lo, jeetje, wat gaaf dat jullie alweer voor de 4e gaan!! Wat hebben jullie nu? Jongens, meiden, of allebei? Heb besloten dat ik morgen eens met m'n vriend wil praten over het stoppen met de pil. We hebben afgesproken dat ik na deze (volgende week woensdag laatste pil van de strip), nog twee strips afmaak. Daarna ongeveer drie keer ongi worden zonder de pil en vanaf november voor het echie gaan. Maar diep in m'n hart voel ik dat ik eigenlijk niet eens meer zo lang wil wachten met proberen. Het kan natuurlijk lang duren, maar het kan ook zo raak zijn. Afgestudeerd ben ik dan zeker en daarna kan ik nog lang genoeg werken. Omdat mijn vriend een vast baan heeft, zijn de financien geen probleem. Het is alleen maar mooi meegenomen als ik werk heb. Mijn voorstel morgen aan m'n vriend is dus om volgende week te stoppen met de pil. Dan wil ik toch graag twee maanden ontpillen en veilig vrijen. Dat zou betekenen dat we dan vanaf september kunnen gaan proberen! Als ik dit zo schrijf, word ik helemaal vrolijk! Zit ik hier in m'n eentje op de bank, wat ben ik blij met dit forum!!

Liefs, ikke

hai missx
ik heb een zoon van 6 een dochter van 3 en een dochter van 1. en ik kan ook niet meer wachten. mijn man wilde eerst niet omdat de laatste heel veel huilde. maar naar veel praten en omdat hij ook weet dat de eerste 2 niet zo waren is hij eindelijk bijgedraaid. wij staan er allebij nu 100% achter. alleen in onze  omgeving horen we he je bent gek en je bent niet goed wijs. het lijkt wel of je maar 2 kids mag en dan moet je ophouden. wij doen daar natuurlijk niets op uit. wij wilden allebei een groot gezin. maar naar die 4 de houden we wel op. we moeten ons huis uitbouwen een andere auto aanschaffen maar dat hebben we er allemaal voor over. we willen alleen niet wachten. het kriebelt zo en dan ben ik ook een keer klaar. ik wil niet wachten tot ik alles voor elkaar heb. de baby komt dan eerst bij ons op de kamer. 13 juli moet ik dan weer ongesteld worden hopelijk niet. ik was trouwens na jaren de pil slikken zo zwanger dus dat ontpillen is echt niet nodig want als je zwanger bent wordt je toch ook niet ongesteld. en je hormonen veranderen gelijk als je zwanger bent waarom zul je wachten. maar goed dat is ieder zn keus. ik ben benieuwd wat er uit je gesprek komt met je vriend. liefs ci lo

@Ikke! spannend dat je morgen met je vriend ga praten...
Ik ben benieuwd..

ci lo Je hebt helemaal gelijk! Dat is ook eigenlijk de reden dat we in november gaan beginnen.. Ik wil er het liefst geen vier jaar tussen hebben (als het niet anders is is het niet anders zijn we ook gelukkig omdat we dan uberhaupt nog een kindje hebben mogen krijgen) maar we willen er toch minimaal 2,5 jaar tussen hebben. Dan heb je 1,5 jaar speling.. rekeninghouden met alles dat het langer duurt , miskraam kan ook gebeuren en het kan gelijk raak zijn.
Ik ben gewoon gaan kijken van ik heb voor zover ik het in de hand heb liever dichter bij elkaar dan verder uit elkaar.

Denk dat dat een bepaald gevoel is. Wil graag eerst afgestudeerd zijn, voor we aan ons volgende 'project' beginnen. Straks kom ik met allemaal kwaaltjes te zitten en komt er niets meer van m'n scriptie terecht, haha! En denk dat het voor m'n vriend wel ineens een hele grote omschakeling zou zijn, van november ineens naar volgende maand al! Hij vindt het hartstikke leuk, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben er echt wel veel meer mee bezig dan hij. Ik laat wel weten wat er uit ons gesprek is gekomen. Ben zelf wel heel erg benieuwd!

Liefs, ikke

Hoi Jazzie,

Ik had je berichtje van 18.36 uur helemaal niet gezien, joh! Ik snap wat je bedoelt wat betreft de naam, haha. Is het gek dat ik nu al over namen aan het nadenken ben?? Joh, ik weet al waar het wiegje zou komen te staan! Kan hele dagen nergens anders meer aan denken. Had vandaag een dag voor m'n scriptie gepland, maar ik plannen ben ik de laatste tijd niet meer zo goed , haha!

Liefs, ikke

Hahaha.. ik vind het niet raar dat je al over namen aan het nadenken ben..
wij hadden er al overgaat lang voordat we uberhaupt zo ver waren.. Meiden naam stond al vrij snel vast.. (die bewaren we nu nog) nadat mijn zoontje geboren is hebben we ook al vrij snel een nieuwe jongensnaam op het lijstje staan voor de eventuelen 2de zoon

Mij hielp het over het algemeen door de tijd heen.. Dat ik er toch met mijn man over kon praten.. ook al waren we nog niet zover. We hadden de belangrijkste dingen op orde.. voor zover je het kan plannen.. maar ik ben blij met hoe mijn leventje nu is en de beslissingen die we hebben genomen.

Ook nu ben ik al best veel met een tweede kindje bezig.. al heb ik rust met de planning die we hebben.. het is goed! Ik geniet nog volop van mijn zoontje.. en vind het idee prettig dat hij nog weer wat zelfstandiger is als ons tweede kindje mag komen. Ik vind het ook fijn dat ik nog van hem kan genieten voordat we zover zijn..

Ach dromen mag toch.. ook al ben je nog niet zover?

Liefs Jazzie

missx en jazzie bedankt dat jullie zo positief reageren dat heb ik wel nodig.
het is fijn om te horen dat mensen met je meedenken en positief reageren en je niet voor een gek verklaren. liefs ci lo

Terug
Bovenaan