Zwanger worden en Overgewicht

Wat ontzettend spannend allemaal! Hopelijk gaat het allemaal goed komen. 
Blij om de reacties te lezen, krijg ik toch wel een moed van! 
Door onzekerheid gaat het zwanger worden volgens mij ook niet helpen.. 
Succes! 

Bedankt voor je reactie! 
Ik hoor om mij heen inderdaad veel vrouwen (met overgewicht) die tijdens hun zwangerschap afvallen, ook puur omdat je toch onbewust meer op je eetgewoonte gaat letten. 
Nu we besloten hebben er opnieuw voor te gaan, gaat het gezond eten ook de goeie kant op. Net of heb je dan een drijfveer op één of andere manier. 
Ik wens je veel succes met de komende weken! 
Liefs,

Hier was positief nieuws, hartje klopt en alles was goed. Nu wachten op de gyneacoloog voor bloedprikken en over 4 weken termijn echo.. ben wel bang hoor, maarja positief blijven!!

t kwam bij ons ook nadat ik het al redelijk had opgegeven.. dus hou vol en succes!

Wat fijn @Isatou! We zijn inmiddels 4 weken verder, hoe gaat het nu met je? 
Hier helaas nog geen positieve zwangerschapstest! We blijven positief! 
Hoe reageerden mensen in jullie omgeving op het zwanger worden? Kregen jullie nare reacties? 

Hi, ik heb even deze verhalen gelezen. Wat fijn om te horen dat jullie allemaal zo snel zwanger zijn geworden.  Hoe gaat het met je Lieke7?
We hebben een dochter van 3 en we zijn (na gesprekken met gyn en psycholoog) toe aan nummertje 2.
Ik heb een zeeer precieze cyclus van 28 dagen en rond 12 uur op dinsdag (vandaag dus ook nog) zou er normaal een menstruatie aankomen.. nu ben ik zeeeeer zenuwachtig of het vandaag ook echt uit blijft!

Ik ben 27 en heb een BMI rond de 30. Wij zijn sinds juni 2016 bezig..
De gynacoloog zegt dat het zo moeilijk gaat bij ons omdat ik te zwaar ben, nu bezig met gezonder eten, maar het is zoo moeilijk. Ik hoop dat het bij ons ook snel lukt
Na het lezen van jullie reacties heb ik weer nieuwe moed.  Bedankt!

Hi Manon,
Wat vervelend. Maar wat vreemd... mijn gyn zegt dat als cyclus gewoon gemiddeld is er geen rede is waarom ik niet zwanger zou worden om mijn overgewicht. Mijn BMI zit ruim boven de 30. Heb gisteren een test gedaan... en die was positief! 
Dus kop op en inderdaad met nieuwe moed verder gaan! Ook bij jullie gaat dit goedkomen. Succes! 

He!
Ook ik heb overgewicht (bmi van 35). In mijn geval helaas nog niet gelukt om zwanger te worden (jaar bezig). Maar fijn om te lezen dat overgewicht geen dealbreker hoeft te zijn!
Hier was ik in het begin wel bang voor maar mn huisarts zei ook dat overgewicht geen reden tot paniek is. Ze raden natuurlijk altijd aan een gezond gewicht na te streven...

Terug
Bovenaan