Zwanger worden en Overgewicht

Hoi! Allereerst gefeliciteerd zwangere dames! Ik sluit me graag aan. Afgelopen zaterdag had ik een positieve test na bijna een jaar proberen. Momenteel weeg ik 85.8kg met een lengte van 168cm. Ik ben de afgelopen tijd 12kg afgevallen. Mijn cyclus bleef weg, waarschijnlijk mede door m'n overgewicht.
De komende maanden wil ik onder begeleiding van een diëtist om ervoor te zorgen dat ik alle nodige voedingsstoffen binnen krijg zonder te veel aan te komen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? 

Ik was bij mijn eerste zwangerschap na 6 maanden zwanger. Woog op dat moment ook 103 kg bij een lengte van 1,61.. had een zeer onregelmatige cyclus. Ik vond het erg vervelend dat de verloskundigen lieten merken dat ik veel te zwaar was (dat wist ik zelf ook wel...) en heb 1 dag bloedsuiker moeten prikken. Verder is zoon te vroeg geboren maar staat los van de overgewicht.
Zoonlief is afgelopen mei 3 geworden en we willen graag een 2e. Nu ben ik flink afgevallen en een regelmatige cyclus dus hoop dat het snel raak is, gisteren moest ik ongesteld worden.

Ik was bij mijn eerste zwangerschap na 6 maanden zwanger. Woog op dat moment ook 103 kg bij een lengte van 1,61.. had een zeer onregelmatige cyclus. Ik vond het erg vervelend dat de verloskundigen lieten merken dat ik veel te zwaar was (dat wist ik zelf ook wel...) en heb 1 dag bloedsuiker moeten prikken. Verder is zoon te vroeg geboren maar staat los van de overgewicht.
Zoonlief is afgelopen mei 3 geworden en we willen graag een 2e. Nu ben ik flink afgevallen en een regelmatige cyclus dus hoop dat het snel raak is, gisteren moest ik ongesteld worden.

Hallo, 

Ik heb ook een bmi van 34, en mij bij lukte ook binnen een oaar maanden. 
Alleen door mijn overgewicht krijg ik geen resultaat bij de nipts test, ik vroeg me af of iemand dat ook heeft gehad?
Liefs en Succes

Gefeliciteerd allemaal!
Mijn BMI is boven de 30 en ik ben 37 jaar. Maar geen problemen met zwanger worden. Bij de eerste meteen raak en nu bij de tweede ook. 
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik geen problemen gehad door het overgewicht. Lage bloeddruk en geen suiker. Fingers crosser dat dit deze keer weer het geval is. 
Ik was ook wel even bang dat de nipt geen uitslag zou geven, maar na een week al positief bericht. Word je nu opnieuw getest? 
Het enige vervelende is dat ik elke keer op die weegschaal moet staan met de controles. Dat onderdeel mogen ze van mij wel overslaan ;-)

mammavanb heb je al een test gedaan? 

Koot81,

Nee nog niet. Wel veel lage rugpijn en moe maar vind moeilijk te linken.. wil het nog afwachten tot het weekend.. vind t maar mindfuck hoor haha

Hier ook overgewicht. Weeg momenteel zo'n 107 kg en ben 1,78. Inmiddels ben ik 21 weken zwanger. Aan het begin van mijn zwangerschap woog ik 114 kg. Toen ik er eenmaal achter was dat ik zwanger was was ik inmiddels zo'n 8,5 kg afgevallen. Nu weer 1,5 kg aangekomen
Wij waren er niet bewust mee bezig maar waren wat inconsequent met anticonceptie. (we zijn 30 en 37) De baby is zeker gewenst en ik ben zelf blij dat ik geen enkele stress heb ervaren omdat ik heb moeten proberen. Mijn menstruatie is altijd bijzonder onregelmatig geweest, ook toen ik 66kg woog. Mijn gewicht heeft daar voor zover ik weet geen invloed op gehad. 

Terug
Bovenaan