zwanger worden is niet zo gemakkelijk

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

Ik wil eerst ff zegge dat ik niemand voor het hoofd wil stoten maar ik lees hier af en toe mee!! En ik merk dat sommige zich wel heel druk maken, ook als ze nog maar net gestopt zijn! En ik snap het wel iedereen wil graag snel zwanger worden maar voor een heleboel is dat niet wegggelegt! Jullie moeten wel in de gaten houden dat je een jaar er voor moet uittrekken om zwanger te worden!! Bij sommige zelfs nog veel langer! Echt het is heel moeilijk maar ik denk dat als mensen zich er niet zo druk om maken dat het een stuk makkelijker wordt!! Mischien is het een slim idee als jullie eens op als zwanger worden langer duurt gaan kijken!! mischien dat jullie dan een idee krijgen!!

kus cora

Hé Cora!!

Dit klopt helemaal wat je hier zegt.
Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zit zelf in ronde 16, dus ook al een hele tijd bezig.
Maar als ik kijk op `als zwanger worden langer duurt`, dan heb ik ook nog een hele weg te gaan.
Dus meiden ga er maar niet vanuit dat je gelijk de eerste maand zwanger bent.
Het is iedere maand maar weer moed houden en afwachten.
Hopelijk wordt het eens beloond!!

Groetjes Kelly

Hallo meid,

Het is inderdaad zo dat het geen koud kunstje is! Ik dacht ook snel zwanger te zijn
immers voor de pil had ik een hele regelmatige cyclus. Dus waarom zou dat nu anders   zijn.

We hebben er 7 maanden over gedaan in de 6e maand 1 mk een maan rust en daarna weer geprobeerd en het was gelukkig raak. In tijdsbestek hebben we er 9 maanden over gedaan. Geteld vanaf het laten van de pil tot aan mijn huidige zwangerschap.

Echt je moet geduld hebben en niet direct na de eerste 2 maanden wanhopen, het komt wel uiteindelijk

Sommige mensen zitten in ronde 16 of 17 of nog wel langer, ook bij hen zal het lukken maar alleen als ze de moed niet opgeven! Ik heb vaker gedacht het moet toch heel lastig zijn om ongewenst zwanger te worden

meiden succes
groetjes talke
10 wken en 2 dagen

ik bedoelde dus 7 rondes en totaal er 9 maanden over gedaan (he dat is net zo lang als ...................)

groetjes

Hoi meiden,

Ik sluit me helemaal bij Coortje aan, ik zit ook op het "als het zwanger worden wat langer duurt" forum, net als Coortje
Wij (mijn man en ik) wachten al meer dan 2 jaar op ons 1ste kindje en ik lees hier heel af en toe even mee.
Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten, begrijp me goed, maar ook ik vind dat er hier soms zo ontzettend makkelijk over zwanger worden wordt gepraat. Zwanger worden en zwanger blijven (heb 1 miskraam gehad) is echt een heel groot wonder.
Ik zit soms met grote verbazing te lezen hoe sommge meiden al ongeduldig worden na 3 á 4 mnd proberen.

Ik begrijp heel goed dat jullie graag een kindje willen, maar probeer er wat luchtiger mee om te gaan, vooral in het begin. Wat Coortje ook schreef, kom eens een keertje op ons forum lezen, dan kunnen jullie verhalen lezen van meiden die ECHT al lang bezig zijn.

Meiden, niet boos worden hoor, dit is geen kritiek op jullie, integendeel. Maar ik moest hier ook even mijn mening bijschrijven.

Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger zijn, en de MM niet nodig hebben.
Ik hoop jullie nog eens tegen te komen op het "zwanger zijn" forum.

Kruimel

Hoi Cora en de rest,

Jullie hebben gelijk! Dat weet ik maar zoals jullie weten als je graag wilt dan wordt je wel ongeduldig. Ik ga mijn 3e ronde in als je de 1e x naar de pil stoppen niet meetelt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo ongeduldig ben heeft met 2 dingen te maken: Vriendin,nichtje waren binnen 2 maanden zwanger. Maar ook omdat mijn vriend vroeger niet ingedaalde balen heeft gehad maak ik me zorgen.

Ik weet dat moet ik van me af zetten en gewoon afwachten maar het is heel moeilijk soms. Maar als ik jullie zo lees dan denk ik wat zeur ik toch.
Ik ben ook blij dat sommige van jullie die langer bezig zijn hier reageren. Wat dan wordt ik altijd weer even aan herinnert dat het ook  anders gaat. Dat ik gewoon geduld moet hebben.

Ik heb me ook voor genomen deze keer gewoon af te wachten en posi. te blijven ook al is het niet raak. Hebben jullie nog tips??
Mijn nod is rond 2 december.

Nogmaals echt fijn dat jullie ons even op beide benen op de grond zetten.
Hoop ook dat jullie snel zwanger zijn en die zwanger zijn dat ze over paar maanden een mooi lief klein wondertje mogen vast houden.

Liefs An

Ook ik wil me hierbij aansluiten.
Ik kom ook van het als zwanger worden langer duurt...en als ik dan soms hier lees dan valt mijn mond soms open van verbazing hoe snel jullie wel niet ongeduldig worden!

Ik weet wel als je er eenmaal voor gaat hoop je vanaf de eerste maand dat het raak is.
Maar je kan/mag er niet vanuit gaan, anders kost het heel veel energie van je.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik er geen jaren over gedaan heb, van mijn eerste was ik met 3 mnd zwanger maar nu na een klein jaar.
Vorig jaar hebben ze bij mij rechter eileider en eierstok weggehaald met 2 cysten van 15 cm.Vandaar dat ik in de medische molen zat en zit.
Ik zou geopereerd worden maar gelukkig was dat niet nodig en bleek ik zwanger(totaal niet meer op gerekend)

Zo zie je maar, ik heb het losgelaten, en waarempel ik bleek nog zwanger ook....

Het is heel gezellig hier maar ook hier kan je jezelf behoorlijk gek maken.

Meiden ik wens jullie allemaal een zwangere periode toe, echt maar probeer alles wel te relativeren.
Bij de 1 duurt het gewoon langer als bij de ander.

Succes!!

hoi allemaal,

Ik begrijp heel goed dat de meiden die al langer bezig zijn om zwanger te worden, heel verbaast zullen zijn hoe snel wij ongeduldig worden.
Maar ik denk dat het ook grotendeels komt doordat je van de buitenwereld alleen de "postieve" verhalen hoort.
Als mensen er wat langer over doen dan dat ze zouden willen, wordt er vaak met de buitenwereld niet over gesproken, alsof het een soort taboe is.
Je hoort het van de meeste mensen alleen als het binnen een paar maanden raak is geweest.
Ik ben er, sinds ik op dit forum kom, pas achter dat het veel vaker voorkomt dan dat de meeste mensen je doen geloven.
Maar we houden moed !!!

Groetjes,
Cora B.

Terug
Bovenaan