Hoi
Ik wil ook graag nog even mijn mening geven hierover.
Ik kan me goed indenken dat mensen die al heel lang bezig zijn, zich soms ergeren als ze sommige reacties hier lezen (inclusief mijne). Maar, daarom is er ook een forum voor mensen die echt lang moeten wachten!!
Iedereen bekijkt het toch vanuit z'n eigen oogpunt. Een vriendin van mij kreeg vorig jaar een miskraam en werd daarna een aantal maanden niet meer ongesteld. Ik snapte allereerst al niet dat ze helemaal ondersteboven was van een miskraam ("je hebt het kindje toch nog niet gekend, en wees blij dat je weet dat je zwanger kunt worden!"

en toen ze vervolgens zei dat ze op het internet had gelezen dat ze misschien wel iets had opgelopen waardoor ze niet meer zwanger kon worden of iets dergelijks, dacht ik helemaal: "stel je niet aan, maak je niet gek". Zeker omdat een andere vriendin van mij al 5 jaar bezig was voor een kindje!!
Nu, echter, ik ook met de pil gestopt ben, kan ik me er ineens veel meer bij voorstellen! Het zal ook wel met mijn ongeduldige/onzekere persoonlijkheid te maken hebben, maar bijt ook de laatste week van elke maand (nu in ronde 6) weer mijn nagels kapot van de zenuwen van "zou het misschien nu??" Is dat idioot? Ik denk het niet.
Het is inderdaad zo dat je overal alleen maar "succesverhalen" hoort van mensen die de eerste maand direct zwanger zijn, of "dokter-verhalen" van mensen die al minimaal 2 jaar aan het proberen zijn. Daar tussenin hoor je nooit iets van (ik tenminste niet) omdat mensen het dan nog niet willen vertellen. Dit betekent dat iedereen die daar tussenin zweeft, super onzeker wordt!
Ik denk dat er na een aantal maanden "loos alarm" (dat merk ik nu al ietsje bij mezelf) vanzelf een soort relativering in je gedachten komt (je gaat je niet meer meten met de "succesverhalen" maar met de "dokter-verhalen" zodat het "alleen nog maar mee kan vallen"

, waardoor je er wat minder mee bezig gaat zijn en wat minder "wanhopig" wordt. Om ons hiermee te helpen is het zeker goed dat we door bovenstaande dames even met onze voetjes op de grond geplant zijn.
Maar ik denk zeker wel dat ook wij, pas in ronde 3, 4, 5, 6, of 7 ofzo ook serieus genomen mogen worden met onze onzekerheid.