zwanger worden is niet zo gemakkelijk

In die zin geef ik haar ook gelijk hoor. Ik erger me er ook aan dat mensen denken dat ze binnen 3 dagen zwanger zijn. Maar waarom moeten wij meelezen om een beter beeld ervan te kunnen krijgen? Ik vind het vroeg genoeg om daarover te praten als ik ook al een jaar of zo bezig ben...
VErder voel ik me niet voor mijn hoofd gestoten, maar ook ik geef mijn mening. Ik heb alleen zoiets van moet ik me nu al druk maken voor dingen die mischien over een jaar aan de gang zijn? Sorry, heb ik in mijn vorige zwangerschap moeten doen en wil nu wel eens lekker "dom" en onbezorgd verder...

Ps met dom bedoel ik natuurlijk dat dit voor mij een hele makkelijke ontspanning is...
Niet letterlijk dom natuurlijk!!!

Sorry meiden, ik haal heel andere dingen erbij....liet me ff gaan....meer omdat ik een voorbeeld in mijn directe omgeving heb waar ik me wel es aan erger.
Zij ziet er zo vreselijk triest uit als ze weer ongesteld is geworden. Ik heb het gevoel dat ik haar niet kan benaderen met dingetjes over mijn eigen kinderen of zwangerschappen.
En dat vind ik persoonlijk inderdaad geen goede houding....alles hangt of staat met een menstruatie.

En iemimieni, tis heerlijk dom, zo'n tijdverdrijf vinden dat je ontspant. Maar dat is juist een compliment, want JIJ kunt er bij ontspannen, waar een heleboel meiden dat niet meer kunnen!
Lekker laten waaien, die menstruaties, eisprongen( nog nooooit gevoeld overigens...haha) en zaadcellen ( vooral die laatsten uiteraard....., moet wel de wind de goede kant opstaan uiteraard, ze moeten wel bij jouw eicelletje aankomen...)
Het komt vast goed, en is het niet op de ene manier, dan wel op een andere, ookal zou dat betekenen dat je ooit je kinderwens zou moeten laten varen. Heel verdrietig, maar er komt iets voor in de plaats terug, vast. En dat heb je zelf in de hand. Leegte kun je vullen, hoe dan ook....(lekker makkelijk praten hé, voor een mama van 4 kotertjes.)
Groetjes Annemieke

Ben het helemaal met je eens! Lekker laten waaien en ik dnek dat de schrijfster dat ook voornamelijk wel voor ogen had hoor, niet te druk maken.
Nou ik ga er weer vandoor!!
Dames... Veel succes en ontspan je!!!
En voor degenen bij wie het wat langer duurt, ik hoop voor jullie allemaal dat je ooit op een dag ook een kindje van jezelf in je armen mag houden!

Hoi

Ik wil ook graag nog even mijn mening geven hierover.

Ik kan me goed indenken dat mensen die al heel lang bezig zijn, zich soms ergeren als ze sommige reacties hier lezen (inclusief mijne). Maar, daarom is er ook een forum voor mensen die echt lang moeten wachten!!

Iedereen bekijkt het toch vanuit z'n eigen oogpunt. Een vriendin van mij kreeg vorig jaar een miskraam en werd daarna een aantal maanden niet meer ongesteld. Ik snapte allereerst al niet dat ze helemaal ondersteboven was van een miskraam ("je hebt het kindje toch nog niet gekend, en wees blij dat je weet dat je zwanger kunt worden!") en toen ze vervolgens zei dat ze op het internet had gelezen dat ze misschien wel iets had opgelopen waardoor ze niet meer zwanger kon worden of iets dergelijks, dacht ik helemaal: "stel je niet aan, maak je niet gek". Zeker omdat een andere vriendin van mij al 5 jaar bezig was voor een kindje!!

Nu, echter, ik ook met de pil gestopt ben, kan ik me er ineens veel meer bij voorstellen! Het zal ook wel met mijn ongeduldige/onzekere persoonlijkheid te maken hebben, maar bijt ook  de laatste week van elke maand (nu in ronde 6) weer mijn nagels kapot van de zenuwen van "zou het misschien nu??" Is dat idioot? Ik denk het niet.

Het is inderdaad zo dat je overal alleen maar "succesverhalen" hoort van mensen die de eerste maand direct zwanger zijn, of "dokter-verhalen" van mensen die al minimaal  2 jaar aan het proberen zijn. Daar tussenin hoor je nooit iets van (ik tenminste niet) omdat mensen het dan nog niet willen vertellen. Dit betekent dat iedereen die daar tussenin zweeft, super onzeker wordt!

Ik denk dat er na een aantal maanden "loos alarm"  (dat merk ik nu al ietsje bij mezelf) vanzelf een soort relativering in je gedachten komt (je gaat je niet meer meten met de "succesverhalen" maar met de "dokter-verhalen" zodat het "alleen nog maar mee kan vallen"), waardoor je er wat minder mee bezig gaat zijn en wat minder "wanhopig" wordt. Om ons hiermee te helpen is het  zeker goed dat we door bovenstaande dames even met onze voetjes op de grond geplant zijn.

Maar ik denk zeker wel dat ook wij, pas in ronde 3, 4, 5, 6, of 7 ofzo ook serieus genomen mogen worden met onze onzekerheid.

Daar ben ik het helemaal mee eens, vooropgesteld het respect voor diegene waarbij het niet vanzelf gaat.

Maar wij (ikzelf zit op 4 maanden nu met 3 ongi no in het vooruitzicht) kunnen ook nog eindigen in de club waar het niet lukt en erg lang duurt.

Wij zijn nu onzeker en het is gewoon spannend, een hele nieuwe fase in je leen. Je weet niet wat je kan voelen. Ikzelf ben bijvoorbeeld als de dood voor de bevalling, misschien wat voorbarig maar je denkt er toch over na. Het kindje moet er nou eenmaal uit.
Al dit soort dingen maakt ons onzeker en daarom is er het forum.

Ik zei van de week tegen mijn man, dat forum is eigenlijk een ontlasting voor de mannen. Nu hoeven zei ons geneuzel niet meer dag en nacht aan te horen hahaha!

Succes allemaal!

Hoi allemaal

Volgens mij moeten we gewoon ophouden met op 'elkaars' forum te posten. Door dingen te typen en niet uit te spreken krijg je misverstanden en dat is echt nergens voor nodig. Feit blijft dat mensen die moeilijk zwanger kunnen worden moeiten hebben met 'geklets' over hoe lang het al duurt, kwaaltjes etc... logisch. Voor mij althans. Andersom is het precies hetzelfde: mensen die makkelijk zwanger worden vinden het moeilijk om om te gaan met 'moeilijke gevallen'.
Daarom bestaan er gelukkig  verschillende forums (of is het fora?)... toch?

groeten, Saartje (van het 'andere' forum)

Hoihoi,
Toch wil ik ook even reageren. Heb hier zelf ook een aantal maanden lief en leed gedeeld, maar op een gegeven moment houd dat op. Je wilt iedereen bijstaan, maar dat doet soms wel pijn inderdaad. Wij maken zelf de beslissing of we iets lezen of niet of waar we iets posten.
En je moet het inderdaad niet als zelfsprekend beschouwen om een wondertje te krijgen.
Tuurlijk erger ik me ook wel eens en reageer dan niet, maar hier ergeren ze zich ook aan mensen als babybilletje (of hoe ze dan ook heet), terwijl dat juist best grappig was (zijn van die uitlokkertjes waar je niet op moet reageren denk ik).
Maar wat ik tegen de meiden hier wil zeggen is;
Probeer toch te genieten van de spannende maanden om een wondertje te krijgen.
Probeer geduld te hebben en ga niet te snel tempen of ovulatietesten gebruiken. Daar krijg je later nog maaaaaaaaaaanden de tijd voor.
Kijk op

www.zwangerschapspagina.nl

, daar kun je mooie dingen op vinden net als babybrabbel.nl.
Toen ik hier veel rondhing gingen we de boel oppimpen met plaatjes van animaatjes.nl om zo ook mensen een hart onder de riem te steken.
Wil jullie toch veel sterkte wensen, want geduld hebben moet je leren en laat je niet gek maken!!!!! Groetjes

Terug
Bovenaan