zwanger worden is niet zo gemakkelijk

Hoi Coortje

Ik vind dat je dit op een goede en subtiele manier zegt. Ik ben in december 2004 zwanger geworden in ronde 4 maar kreeg een miskraam. Nu ben ik 2 jaar verder en nog steeds geen zwangerschap. Ik ben inmiddels 38 en als ik inderdaad lees van meiden van rond de 25 dat ze niet kunnen wachten denk ik; ja haha, ik MAG niet eens meer lang wachten want mijn leeftijd gaat een rol spelen. En ik wil ook niet dat mijn kind een oma als moeder krijgt!!

Natuurlijk is dit het allermooiste geschenk op aarde wat je maar kunt krijgen maar laat het geen obsessie worden. Gelukkig kan ik goed relativeren, er is in mijn leven nooit iets vanzelf gegaan, ik liep en loop nog altijd achterin de rij. Ik kan niemand dwingen zo te denken als ik maar je moet ook bedenken dat je vent er gek van wordt als je steeds zegt; zou ik zwanger zijn?  Hun staan daar heel anders tegenover. Het is niet makkelijk maar zoek afleiding, heb ik ook gedaan. Er zijn altijd momenten dat ik het moeilijk heb maar ik  ben heel realistisch; ALS GOD HET WIL, KOMT HET WEL

Succes iedereen

Liefs Costa  

Hoi

Ik wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik het wel heel erg vind dat een meisje (zo noem ik haar maar even), zo kan denken dat ze als ze na 3 dagen gestopt is met de pil al zwanger kan raken. Dat raakt heel veel personen. Vooral als ze net als ik al ruim 6 jaar bezig zijn met zwanger proberen te raken. Dan had ik ook wel eens het gevoel van waarom anderen wel en ik niet.

Ik zou alleen willen zeggen tegen dit soort meiden GA EENS OP HET FORUM KIJKEN ALS ZWANGER WORDEN LANGER DUURT.

Daar zijn een heleboel meiden die als heel lang proberen om zwanger te worden, maar waar het niet bij lukt.

Dit wilde ik eigenlijk alleen maar even kwijt. Sorry als het wat hard overkomt, maar zo voel ik het.

nou ik heb een beerput open getrokken blijkbaar!!!!!!!!!!! Kijk het gaat er niet om dat ik het niemand gun( echt wel) Ik zit op meer forums met super meiden die net als ik hier een tijdje geleden alles deelden! maar wij zijn een apart forum begonnen omdat het ons hier te gek werd!! Ook de meiden die in 2 rondes zwanger geworden zijn!! Met verhalen over testen voor de nod, slijm elk pijntje enz word benoemt!!! hoezo je maakt jezelf gek!! meiden die in de ronde naar dat ze gestopt zijn gelijk verwchten dat ze na 28 dagen ongi worden en als dat niet zo is gelijk 10 keer testen!!!! Ik zelf moet ong ( als ik uit mezelf ongi moet worden) 4 maand w8!!!!!!!!!!!!!!!! Dus dat betekent 3 keer per jaar een eisprong!!!!!!!!!!!! vandaar!! En ps ik en de rest beslissen zelf waar we posten! We kennen hier ook mensen die we graag spreken!!!!!!!!!!!!!!!!

gr cora

Coortje,
Ik vond je topic er prettig.. En vooral omdat ik zelf toch
stiekem ook dacht dat het meteen zo lukken, maar nu
7 mnd verder... Zie je toch dat het anders loopt..
En lekker belangrijk waar je wat post, als ze het niet
boeiend vinden of overdreven, moeten ze het niet lezen,
toch? Iedereen wordt het gegunt, maar idd, ik kan me
nu goed voorstellen dat het erg frustrerend is voor de
andere als er na de 1e ronde al 10 x getest wordt!
Het gaat niet altijd vanzelf, en zeker niet als je 24/7
mee bezig bent!! En voor de gene waar het wel vanzelf
gaat is dat natuurlijk heeeeel mooi meegenomen!!!
Succes allemaal!!!

Liefs Ikk!

Hoi Coortje,

zal het nog maar een keertje zeggen; hoe iemand iets ervaart is subjectief en persoonlijk en het is niet iets van wij tegen zij  volgens mij zeeer doelloos!

Niet iedere vrouw die 'gemakkelijk' zwanger wordt is een zeur die elke pijntje uitgebreid opschrijft en 30 keer test voor de de nod-dag (hoewel ik persoonlijk vind dat daar ook niets mis mee is, dat moet ieder maar lekker voor zich weten) net zomin als dat iedere vrouw die' moeilijker'zwanger wordt baalt van mensen die wel gemakkelijk zwanger worden en daar misschien ook intensief mee bezig zijn!

Mijn vriendin die alleen met ivf zwanger wordt leeft net zo hard met mij mee als ik 1 dag voor mijn nod test omdat ik erg nieuwsgierig ben net zo goed als ik met elke stap in het proces van haar uitgebreid bel en meeleef!
Dus zo kan het ook......!!

Jij hebt het over een beerput die jij opentrekt maar heb je er misschien wel eens bij stilgestaan dat je zelf misschien ook wel  dingen neerzet wat kwetsend over kan komen op mensen hier..

Je zult het misschien goed bedoelen hoor maar het kan best wel belerend overkomen op de mensen hier; ook die mensen die testen voor de nod of zich afvragen of buikpijn erbij hoort enzo hebben recht om hun verhaal hier kwijt te kunnen en het komt nu over alsof die mensen zeurkousen zijn die pas wat mogen zeggen als ze het minimaal een jaar geprobeerd hebben...
volgens WIE dan ...

Ik las van de week toevallig ook eens iets op het zwanger worden duurt langer forum enne ik schrok een beetje heel erg van de agressieve taal over domme dozen enzo
...
Ik begrijp dat er hier af en toe bizarre vragen gesteld worden hoor en dat vind volgens mij ieder weldenkend mens hier ook wel maar als iemand de vraag stelt van:
tot hoelang kan ik als ik zwanger ben op mijn rug slapen? dan wordt ze uitgemaakt voor domme doos?!
Die vraag wordt menigmaal aan de vk gevraagd en wel om de reden dat als het kindje op een gegeven moment zwaar genoeg is het op een ader drukt waardoor zowel de moeder als het kind het benauwd kunnen krijgen.
Ik heb zelf menigmaal in het ziekenhuis verplicht met een kussen onder mijn rug moeten liggen om die reden dus wat nou domme vraag??

Zou het zo kunnen zijn dat er een paar dames zo gefrustreerd zijn dat zwangere vrouwen er onredelijk van langskrijgen misschien??
Let wel als je mensen af gaat zeiken en dan op een gegeven moment zelf ook zwanger wordt en 'domme vragen'   hebt dat die mensen er misschien ook wel geen trek meer in hebben om die te beantwoorden!

Laat iedereen lekker in zijn waarde zou ik zeggen qua narigheid is het altijd baas boven baas en het zou ontzettend jammer zijn vind ik persoonlijk als sommige vrouwen schromen door dit soort posts om hun verhaal en vragen en twijfels kwijt te kunnen want daar is een forum toch voor bedoeld of niet dan

groetjes van een mamavan2

Hoi Coortje en de rest,

Zeker mogen jullie zelf weten waar jullie posten.
Ik heb net op jullie forum gekeken. Wij zijn hier misschien wel erg ongeduldig maar hebben jullie dit ook niet in het begin gehad???
Misschien een stomme vraag maar ben gewoon benieuwd.
Als dat niet zo is dan hebben jullie misschien wel heel veel geduld.
Ik heb meestal wel geduld alleen in sommige dingen niet. Vooral als iets nieuw is niet. Ik moet wel zeggen ik ga nu gewoon geduldig zijn.
Want het is en blijft een wonder zwanger worden/zijn.
Ik wil wel zeggen ik denk dat meeste meiden hier dat ook zo zien.

Ik wens jullie echt allemaal succes!

Liefs An

hallo dames,
wat n ophef over n topic waar iemand gewoon anderen een hart onder de riem steekt en het gewoon goed bedoeld???!!
erg raar zo hoor
ben zelf vanaf juni hier erg actief geweest en met erg veel plezier en heb er erg veel van geleerd iedereen leefde met iedereen mee en we zijn zelfs met n groot aantal een hecht groepje geworden waar we nu zwanger of nog niet een heel leuk contact hebben
we leven met ellaar mee en delen een hoop!!1
mis dit nu hier wel zeg lijkt wel n haat en nijd spelletje
zelf ben ik van mening dat iedereen hier of op n ander ding zijn gevoel neer mag zetten en zijn ervaringen kan delen
zelf was ik erg veel bezig met zwanger worden en was t ook binnen 4 maanden
nu kijk ik terug op een spannende tijd die ik erg leuk vond
en ben blij dat ik erg leuk kan vertellen met een aantal meiden die al een jaar bezig zijn en met andere pas zwangeren over evt klachtjes
kom nooit een verongelijkt gevoel tegen bij iemand
wil maar zeggen dat iedereen deze tijd anders ervaart en deze voor iedereen anders is
we gunnen elkaar toch zeker allemaal n zwangerschap toe en leven mee met elkaar!!!
veel liefs en iedereen succes
liefs tamaar

ja je mag alles vragen!! maar wat ik bedoel te zeggen is dat je wel in je achterhoofd moet hebben dat het   moeilijk kan zijn!!!!!!!!!!! en zelf ben ik ook nog geen jaar bezig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar ik heb pcos!!!! En mijn vriendinnen die hier ook schrijven die werden allemaal wel makkelijk zwanger!! ong al een stuk of zes!! en die vinden hetzelfde als mij!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan