Zwanger worden met PCOS

Hallo allemaal,

Ik ben op het moment ook bezig met Chlomid (100 mg)
Aankomde donderdag moet ik naar het ZH voor een inw. echo om te kijken of de eicellen groeien.
Spannend dus.
Als het zover is dan gaan wij voor KID (kunstmatige Inseminatie Donor)
een tijd geleden hebben wij namelijk te horen gekregen dat mijn vriend onvruchtbaar is.
Nu dus hopen dat bij mij alles goed komt.

Succes allemaal.

Lfs N

Hi meiden!
Fijn om te zien dat er gereageerd wordt. Had al niet gedacht dat ik de enige was :)
En door de succes verhalen van net getrouwd en coortje ben ik er zeker van overtuigd dat het mij ook gaat lukken!

Wat achtergrond info van mij:
Ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil, na nog maar 6 maanden getrouwd te zijn. Ik had namelijk op mn 17e al gehoord dat ik PCOS had en ik wilde weten of ik het nog steeds had. Toen was ik dus gestopt, zodat de gyn kon zien hoe mijn lichaam nu werkt, zonder de kunstmatige cyclus van de pil. De eerste 3 maanden had ik een vrij regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik was helemaal blij en overtuigd dat ik geen PCOS meer had! Maar na die 3 maanden duurde het steeds langer...

Toen ben ik dus naar de gyn gegaan en die constateerde dat ik het nog steeds had. Toen hebben mn man en ik goed gepraat over onze toekomst. We zijn beide 23 en net afgestudeerd. Je hebt in eerste instantie een heel andere toekomst in gedachten. Werken, carrière, dat soort dingen.
Maar als je dan hoort dat je niet zo super makkelijk zwanger kan worden (en daar hoef je natuurlijk niet perse PCOS voor te hebben), dan ga je toch na denken. Wat nou als het 3 jaar duurt en ik begin pas rond mijn 30e. Trek ik dat dan wel?

Uiteindelijk hebben we besloten om er nu al voor te gaan. We willen niets liever dan een gezin. En als we moeten kiezen tussen carrière en kinderen, dan is die keuze snel gemaakt ;)
Als het nu nog 3 jaar duurt, dan is dat geen probleem want we zijn nog jong en hebben alle tijd. Maar als je al 30 bent. Daarbij adviseerde de gyn mij, dat als ik nu al zou beginnen de kans dat het sneller lukt, groter is dan op mijn 30e. En nu kan ik er nog vrij nuchter mee om gaan. Weer ongesteld? Op naar de volgende ronde! Is dat nog steeds zo als ik 30 ben? Want dan gaat je klok een beetje tikken. En ik wil niet geobsedeerd raken.

Afijn! We gaan er nu dus voor :D (Sorry voor het lange verhaal, maar wil graag laten weten waar mijn keuzes vandaan komen, al willen jullie dat misschien helemaal niet weten ☺).

Heb nu mijn eerste ronde met Clomid achter de rug. Eerst Primolud om mijn menstruatie op te wekken en dan op de 5e dag, 5 tabletten (50mg) met Clomid. Op de 12e dag moest ik terug komen en mijn eitjes groeide precies op schema. Kreeg 2 data’s mee waarop we het beste van bil konden gaan, haha!
Nu is het dus wachten tot 12 mei...want dan had ik al ongesteld moeten worden. De gyn zei dat ik er niet van uit moest gaan dat de 1e keer raak zou zijn, maar je hoopt het toch altijd toch?
Dus als ik niet ongesteld ben op de 12e, moet ik nog een week wachten, dan een zwangerschapstest. Negatief? Dan weer week wachten, in ziekenhuis een test doen. Weer negatief? Volgende kuur...

Dus ben benieuwd hoeveel rondes ik nodig heb.

Suusie...ben je al ongesteld geworden ondertussen?
Ken26...heb jij al nieuws van je gyn?
Niek1981...vervelend om te horen dat je man onvruchtbaar is. Maar KID is een goede oplossing. Zelf ben ik ook via KID geboren. Worden mooie kindjes ;)

Wat dachten jullie toen je te horen kreeg dat je PCOS had? Heeft dat invloed gehad om je toekomstplanning (voor hoever je die kunt plannen)?

Nou meiden, succes met de rondes. Hou mij op de hoogte!

Liefs xx

Hoi Allemaal,

ik heb vorige maand te horen gekregen dat ik PCOS heb :-( Mijn gyn deed er eigenlijk heel luchtig over, zo van nou je hebt PCOS en dat kunnen we prima verhelpen, je krijgt dan wat medicijnen om je menstruatie op te wekken en dan is de kans groot dat je zwanger bent... dus ik dacht oooh nou das niet echt iets heel ergs of zo. Maar ja de wondere wereld van Internet bestaat ook nog, dus ik google ff pcos komt daar toch een waslijst uit..... Dus ben nu best wel een beetje onzeker.

Ben 7 april voor het eerst bij de gyn geweest, moest gelijk bloedprikken en twee weken later de definitieve uitslag en was inderdaad pcos. Nu moest mijn partner eerst nog even zijn best doen voor een vruchtbaarheidsonderzoek (en dat kan gelukkig tegenwoordig thuis...ook wel zo fijn) en moet as vrijdag naar de gyn!! Ben wel benieuwd, en vind het ook wel erg spannend!!

De verhalen van de anderen geven mij wel goede moed!!

Meiden veel succes met snel zwanger raken!!!

Liefs
E25

Hey meiden, daar ben ik een keer weer!

Nou vorige keer schreef ik nog dat mijn ongi nogal op zich liet wachten, uiteindelijk ben ik toen wel ongi geworden, dus op dag 3 tm 7 Clomid geslikt, inmiddels zit ik op dag 19 en aan mijn temperatuur te zien heb ik dus geen eisprong gehad helaas......
Morgen moet ik bloed prikken en dan krijg ik dinsdag de definitieve uitslag van de gyn te horen, maar eigenlijk weet ik het dus al wel! Ben benieuwd hoe we dan verder gaan, denk zelf een hogere dosis?

Wat zijn er trouwens veel nieuwe meiden bijgekomen zeg! Mijn gyn zei ook dat het behoorlijk veel voorkomt, en dat blijkt hier wel weer.....

In het begin van mijn cyclus ben ik altijd heel hoopvol en denk ik, alles komt nu goed, maar nu ik waarschijnlijk geen ei heb gehad, ben ik weer veel minder hoopvol gestemt, omdat het steeds niet gaat zoals het hoort te gaan en dan ga ik weer twijfelen of het ons wel gegund is en hoe ver we moeten gaan..... herkenbaar??

Nou ik ga even lekker de zon weer in meiden!

Hallo meiden met PSCO,

Ik zit net als jullie in het zelfde schuitje... zit nu in ronde 2 en is het wachten op eind resultaat....

Starks onderzoek of deze keer de medicatie wel heeft aangeslagen..

Wat ik raar vind om te lezen is dat sommige meiden zo'n hoge docis clomid gebruiken, mijn arts zegt dat als het na 3 rondes nog niet aanslaat ik over moet gaan op hormoon spuiten...

(Ik zit nu pas op 100 mg 2 tabletten per dag.)

Klinkt iemand dit bekend????

Ik hoop met jullie mee te kunnen kletsen, omdat geen mensen in mijn dichte omgeving heb die in het zelfde schuitje zitten..

Alleen maar vriendinnen die zwanger zijn, af en toe doet dat best pijn als je na 11/2 jaar nog niet zwanger bent.

Liefs suzanne

Hi meiden,

Shit zeg...ben gisteren ongesteld geworden :( Nou ja, had eigenlijk ook niet moeten hopen dat met de eerste ronde clomid het gelijk raak zou zijn...maar ja, je hoopt altijd stiekem he? Maar goed, we gaan gewoon door voor de volgende ronde!

MissSuzy, ik ken het gevoel van frustratie als vriendinnen en vrouwen om je zwanger zijn/worden. Zelfs al ben ik nog niet zo lang bezig...aan de ene kant vind je het heel leuk voor hen. Maar stiekem had je gewild dat jij met zo'n dikke buik liep.
Het vervelende vind ik dan vooral is dat ze zo zitten te klagen. Ik ben zo dik, mijn enkels doen pijn, etc.
Dan denk ik echt, wees blij dat je kan klagen omdat je zwanger ben! Ik zou er alles voor over hebben. Al zou ik 9 maanden plat moeten...als ik maar een gezond kindje krijg!

Maar goed, als je makkelijk zwanger wordt dan ken je die frustratie niet denk ik.

Ik heb trouwens wel eens van anderen gehoord dat die snel met spuiten moesten beginnen. Maar heb hier op het forum vooral veel gevallen gelezen die soms meer dan 6 rondes clomid gebruiken. Ik denk dat het echt aan je gyn ligt en waarvan hij denkt dat het beste werkt.

Weet iemand trouwens wanneer je tijdens het slikken van clomid, op welke dagen je het beste sex kan hebben. Moet dat rond de 17e (eiersprong, meestal) dag of al een week van te voren?

Liefs Glinstertje

Trouwens E25....wat zeiden ze bij de gyn? En wat is nu de procedure voor jou? Laat je niet gek maken door alle verhalen die je leest hoor. Want die zijn zo uiteen lopend. Ik schrok ook nogal, want ik zat net op een pagina te kijken met alleen maar drama verhalen....gelukkig zijn er ook nog heel veel successtories!

Ben benieuwd wat de gyn zei!

Liefs Glinstertje

Hallo Glinstertje,

Wat leuk dat je reageerd!!!

Zelf klus ik om de dag na het gebruik van clomid omdat ik nog geen eisprong gehad heb weet ik ook niet welke dag deze is..

Houd je arts een meting bij, misschien kan hij dan een paar handige data's meegeven..(Is wel niet romantisch.. maar als het maar lukt hihi)

Morgen moet ik weer voor een meting... afwachten maar weer!!

Groetjes Suzanne

Terug
Bovenaan