Hi meiden!
Fijn om te zien dat er gereageerd wordt. Had al niet gedacht dat ik de enige was

En door de succes verhalen van net getrouwd en coortje ben ik er zeker van overtuigd dat het mij ook gaat lukken!
Wat achtergrond info van mij:
Ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil, na nog maar 6 maanden getrouwd te zijn. Ik had namelijk op mn 17e al gehoord dat ik PCOS had en ik wilde weten of ik het nog steeds had. Toen was ik dus gestopt, zodat de gyn kon zien hoe mijn lichaam nu werkt, zonder de kunstmatige cyclus van de pil. De eerste 3 maanden had ik een vrij regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik was helemaal blij en overtuigd dat ik geen PCOS meer had! Maar na die 3 maanden duurde het steeds langer...
Toen ben ik dus naar de gyn gegaan en die constateerde dat ik het nog steeds had. Toen hebben mn man en ik goed gepraat over onze toekomst. We zijn beide 23 en net afgestudeerd. Je hebt in eerste instantie een heel andere toekomst in gedachten. Werken, carrière, dat soort dingen.
Maar als je dan hoort dat je niet zo super makkelijk zwanger kan worden (en daar hoef je natuurlijk niet perse PCOS voor te hebben), dan ga je toch na denken. Wat nou als het 3 jaar duurt en ik begin pas rond mijn 30e. Trek ik dat dan wel?
Uiteindelijk hebben we besloten om er nu al voor te gaan. We willen niets liever dan een gezin. En als we moeten kiezen tussen carrière en kinderen, dan is die keuze snel gemaakt

Als het nu nog 3 jaar duurt, dan is dat geen probleem want we zijn nog jong en hebben alle tijd. Maar als je al 30 bent. Daarbij adviseerde de gyn mij, dat als ik nu al zou beginnen de kans dat het sneller lukt, groter is dan op mijn 30e. En nu kan ik er nog vrij nuchter mee om gaan. Weer ongesteld? Op naar de volgende ronde! Is dat nog steeds zo als ik 30 ben? Want dan gaat je klok een beetje tikken. En ik wil niet geobsedeerd raken.
Afijn! We gaan er nu dus voor

(Sorry voor het lange verhaal, maar wil graag laten weten waar mijn keuzes vandaan komen, al willen jullie dat misschien helemaal niet weten ☺).
Heb nu mijn eerste ronde met Clomid achter de rug. Eerst Primolud om mijn menstruatie op te wekken en dan op de 5e dag, 5 tabletten (50mg) met Clomid. Op de 12e dag moest ik terug komen en mijn eitjes groeide precies op schema. Kreeg 2 data’s mee waarop we het beste van bil konden gaan, haha!
Nu is het dus wachten tot 12 mei...want dan had ik al ongesteld moeten worden. De gyn zei dat ik er niet van uit moest gaan dat de 1e keer raak zou zijn, maar je hoopt het toch altijd toch?
Dus als ik niet ongesteld ben op de 12e, moet ik nog een week wachten, dan een zwangerschapstest. Negatief? Dan weer week wachten, in ziekenhuis een test doen. Weer negatief? Volgende kuur...
Dus ben benieuwd hoeveel rondes ik nodig heb.
Suusie...ben je al ongesteld geworden ondertussen?
Ken26...heb jij al nieuws van je gyn?
Niek1981...vervelend om te horen dat je man onvruchtbaar is. Maar KID is een goede oplossing. Zelf ben ik ook via KID geboren. Worden mooie kindjes
Wat dachten jullie toen je te horen kreeg dat je PCOS had? Heeft dat invloed gehad om je toekomstplanning (voor hoever je die kunt plannen)?
Nou meiden, succes met de rondes. Hou mij op de hoogte!
Liefs xx