Zwanger worden met PCOS

Hej Suuzy...

En?? Hoe was je meting? Weet je nu ook ongeveer wanneer je een eiersprong hebt?
Ik moet vrijdag aan mijn 2e ronde clomid. Zal vanaf dan ook maar om de dag 'bezig'   gaan ;) Hoe vaker je het doet, hoe meer kans toch?

Wist je al dat je PCOS had toen jullie besloten om te proberen? Of kwam je daar achteraf achter?

Liefs Glinstertje

Hallo Glinsterje,

Idd hoe vaker hoe beter he...

De arts was niet heel positief maar ze waren wel een beetje gegroeid genoege om vrijdag nog een meting te doen..
Ook was mijn baarmoederslijm wel dikker geworden, misschien gaat het gewoon heel langzaam... We hopen het maar.

Spanned dat je vrijdag met de 2de kuur gaat beginnen.. ik hoop voor jullie dat ik snel mag lezen je binnen kort met een mooie buik rond mag lopen.. wie weet he!!!

Vandaag heb ik me werk ook maar eens ingelicht, nog niet alle collega's... Me baas reageerde heel positief. Anders dan ik verwacht had gelukkig maar!

Liefs Suzanne

Hi Suusle,

Heb al een tijdje niets meer van je gehoord, maar ik vroeg me af hoe het met je gaat?
Weet je al of je nou wel of niet een eiersprong had? Ik hoop dat het toch wel het geval was. Hoeveel rondes ben je al bezig met Clomid? En heb je nog een hogere dosis gekregen?

Ik kan mij voorstellen dat je soms een beetje moedeloos wordt, zeker als je eiersprong niet wilt komen. Want daar slik je toch die hormonen voor! Maar je moet gewoon volhouden, want het gaat echt lukken. De gyn moet eerst misschien nog even aftasten welke dosis bij jou het beste werkt en dan is het proberen maar :)
Zoveel mogelijk van bil, dan heb je het meeste kans! Dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Vraag desnoods aan je gyn wanneer je het beste sex kan hebben en over welke periode.

Heel veel succes en hopelijk hou je ons (mij) op de hoogte :)

Liefs Glinstertje

Hi Suzanne,

Als het te langzaam groeit, dan zal je waarschijnlijk een hogere dosis krijgen denk ik. Hoeveel krijg je nu? Het is vaak even aftasten wat bij jou het meest effect heeft.

Wat voor werk doe je? Wel fijn dat ze positief reageren, maar hoe kan het ook anders. Wie gunt je nou geen kindje? Of werk je daar pas? Zelf ben ik aan het solliciteren, maar  heb nog geen een keer een vraag gehad of ik een kinderwens heb. Dus dan hoef ik ook niet te antwoorden he ;)

Wel heb ik moeite gehad om het aan vriendinnen te vertellen. Op zich ben ik vrij jong en pas getrouwd en niemand verwacht van mij dat ik aan kinderen wil beginnen. Was altijd beetje een carrieretijger, totdat ik de ernst van PCOS inzag. Toen is dat ontzettend omgeslagen. Carriere is voor mij niet het belangrijkste meer, maar een gezin. Echter heb ik wel vriendinnen die daar heel anders over denken. Het was dus wel even moeilijk om ze te vertellen dat we zwanger probeerde te worden. Maar na het uitleggen van mijn situatie, snapte de meeste het heel goed. Gelukkig. Maar goed, niet allemaal dus. Ben er zelf een vriendin aan kwijt geraakt. Maar dacht ook heel snel, beter kwijt dan rijk, zo iemand.

Hoe heeft jou omgeving het opgevat en weten ze van je PCOS? Hoe oud ben je eigenlijk ;)

Fijne dag! Liefs Glinstertje

De arts was niet heel positief maar ze waren wel een beetje gegroeid genoege om vrijdag nog een meting te doen..
Ook was mijn baarmoederslijm wel dikker geworden, misschien gaat het gewoon heel langzaam... We hopen het maar.

Spanned dat je vrijdag met de 2de kuur gaat beginnen.. ik hoop voor jullie dat ik snel mag lezen je binnen kort met een mooie buik rond mag lopen.. wie weet he!!!

Vandaag heb ik me werk ook maar eens ingelicht, nog niet alle collega's... Me baas reageerde heel positief. Anders dan ik verwacht had gelukkig maar!

Liefs Suzanne

Hallo Glinstertje,

Ik zit nu op 100 mg, als het deze maand niet aanslaat ga ik noig 1x over op 150 en daarna over op injecties.
Dus ik hoop dat ik goed reageer op een hogere dosis.

Momenteel ben ik sinds november werkzaam als pedagogisch medewerkster op een KDV en ga ik binnen kort starten met mijn management opleiding.. Ik heb gelukkig een vast contract dus ookal waren ze er niet blij mee geweest zo makkelijk knikkeren ze me er niet uit HIHI

Wat spannend dat je aan het solliciteren bent, gelukkig vragen niet veel mensen tijdens de sollicitatie naar een kinderwens :) Veel suc6 met je sollicitaties!!!!!

Wat verveld om te lezen dat je omgeving veel moeite heeft gehad met je kinderwens en je zelf een vriendin kwijt geraakt bent.
Wat zit vrienschap dan toch raar in elkaar....

Ik heb opzich niet veel moeite gehad om het te vertellen, maar wat wel erg raar is dat in mijn omgeving iedereen zwanger is of net bevallen en ik al langer bezig ben met mijn kinderwens..
Het inlevingsvermogen schiet dan wel eens te kort aan bijde kanten..
Helemaal als je alleen maar mensen hoort klagen, dan denk ik jeetje wees blij dat je met zo'n mooie buik mag rondlopen!!
En je kent de reacties wel ach meid je bent nog zo jong, of jouw tijd komt heus wel, het is misschien het moment nog niet en dergelijken..

Gelukkig probeerd mijn partner zijn best te doen om er altijd voor me te zijn, hij is echt een lievert maar door de medicijnen ben ik niet altijd even makkelijk voor hem..

Op welke dosis zit jij? en hoelang zijn jullie al bezig?

O'ja in augustus word ik 22 en mijn partner is 28.
Jij ook nog een fijne avond en alvast een prettig weekend.

Liefs Suzanne

Hallo Glinstertje,

Hi Suz,

Ach, die vriendin ben ik liever kwijt dan rijk. Zij vond het helemaal niets dat ik aan kinderen wil beginnen (ben 23) en vind het zonde van mijn carriere. Ze vind sowieso al snel dat iemand achterlijk is als ze niet leven zoals zij. De vriendschap ging daarom niet zo heel diep verder.

Gelukkig zijn mijn goede vrienden juist heel blij en gaven mij ook de kans om uit te leggen waarom ik zo snel kinderen wil. En dan is iedereen vol begrip.

Krijg jij nou ook vaak de reactie van: 'Je moet er niet te veel aan denken, want dan lukt het niet!'. Aargh, wat wordt ik daar gek van. Als je alleen zegt, acht wat een leuk mutsje, dan ben je al gelijk geobsedeerd. Terwijl dat helemaal niet zo is.
We zijn er mee bezig, maar het is geen ramp nog als het dit jaar niet lukt. Juist omdat we zo jong zijn.

Ben vandaag aan mijn 2e ronde begonnen met elke dag 50mg op dag 5 t/m 9. Op dag 12 gaat de gyn een folikelmeting doen en dan zegt hij waarschijnlijk op welke dagen ik waarschijnlijk mijn eiersprong heb. Ben ook begonnen om mijn temperatuur te meten. Dan kan ik zelf ook kijken of ik een eiersprong heb gehad.

We zijn nu bijna een jaar bezig, ben gestopt in juli 2007. Jeetje, wat gaat dat snel. Maar heb nu pas het idee dat ik echt echt bezig ben zeg maar, door die hormonen ook. Dus hopelijk blijft deze dosis werken en is het snel raak! Want wat je zegt, iedereen om mij heen wordt zwanger en krijgt kinderen! En ook echt mensen waarvan je dacht, die gaan voorlopig niet aan de kids. Maar worden dan per ongeluk zwanger. Wat een mazzel weer! :S Haha.

Maar ons gaat het ook zeker lukken! Hopelijk slaat je hogere dosis aan. Ik hoor het wel!

Lfs Glinstertje

Hallo Glinstertje,

Gelukkig dat je nog goede vriendinen hebt en vol begrip hebben voor jou.

Idd die reacties krijg ik ook vaak, af en toe wordt ik er wel gek van maar gelukkig ben ik een vrij nuchter persoon...

Spannend hoor dat je nu bent begonnen aan je 2de kuur, bij mij hielp temp niet ik heb zo'n wisselende temp.
Heb je al las van bijwerkingen???

Vandaag ben ik weer voor folikelmeting ze waren nu iets kleiner weer ik snap er niks meer van 3 grotere en paar kleinere maar moet toch weer dinsdag terug komen voor nog een meting. en als er dan niks is veranderd weer menstruatie op wekken en op naar de 150 mg clomid.

Meten ze bij jouw maar 2x?

Wij zijn vanaf februari 2007 bezig.

Onze tijd komt ook wel duurd alleen wat langer via deze omweg..

Liefs Suus

Heb nog geen last van bijwerkingen gehad, terwijl de kuur al bijna af is. Apart...vorige keer had ik last van opvliegers. Nu nog niet dus.
Vrijdag heb ik weer een folikelmeting. Hopelijk groeien ze weer net zo goed als de vorige keer. Let's hope so!

Verveld dat die van jou weer kleiner zijn. Hopelijk over een paar dagen toch gegroeid. Anders toch maar 150 proberen. Misschien is dat precies het zetje wat je eitjes nodig hebben :)

De gyn doet bij mij alleen een folikelmeting op de 12e dag, verder niet...waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat we net begonnen zijn en hij eerst wil kijken hoe ik reageer op de hormonen enz.

Ik heb ook niet een constante temperatuur, maar ik ga toch proberen of ik er wat uit kan aflezen. Laat je me weten wat de gyn morgen zegt?

Wanneer wist jij trouwens dat je PCOS had?

Lfs Glinstertje

Terug
Bovenaan