Zwanger worden na curretage

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook met 12 wkn (bij de 1e echo) kwamen we erachter dat het vruchtzakje niet levensvatbaar was. Ben binnen een week gecurreteerd.

Het duurder bij mij ongeveer 5/6 weken voordat ik weer ongesteld werd.

Hoe regelmatig mijn cyclus voor de miskraam was, hoe ONregelmatig was die na de curretage. Het duurde dus even voordat ik weer mijn vruchtbare dagen kon gaan bepalen.

Ik heb bij de laatste keer gebruik gemaakt van zo'n test die je vruchtbare dagen bepaald en toen was het ook meteen raak.

Al met al heeft het bij mij een half jaar geduurd voordat ik weer zwanger was.

Succes en sterkte
 
Hoi Wendy,

Bij de eerste echo kwam ik er achter dat het kindje niet meer leefde en dat al rond week 7 mis was gegaan. Ik ben gecurreteerd en na 4 weken precies was mijn eerste menstruatie. Vier weken later mijn tweede menstruatie. En de derde is uitgebleven dus ik ben nu weer 6 weken zwanger, dus het kan echt!! Heel veel sterkte en luister naar je lichaam!!!
 
Dank jullie wel voor alle reacties. Het geeft me hoop. Ik ben nu ook nog steeds aan het bloeden en ik word er gek van eerlijk gezegd. Wil zo graag weer aan de gang, ook al weet ik dat mijn lichaam eerst moet herstellen. Ik heb moeite te accepteren dat ik maar moet afwachten... Gisteren, 4 dagen na curretage, weer gestofzuigd en voila... bloed (rood en vloeibaar i.p.v. bruin)! Zat meteen in de stress. Ik duik nu maar mijn bed in om mijn buik de rust te gunnen die het schijnbaar toch nodig heeft.
Vooralsnog zijn alle reacties welkom!!!
 
Wendy,
In de eerste plaats heel veel sterkte met dit verlies.

Je hoeft mij niet uit te leggen hoeveel pijn dit doet, zelf heb ik in Mei van dit jaar een curretage gehad.
Ons kindje was met zes weken overleden en in week 10 kwamen wij daar achter. Je wereld stort in en de grond wordt onder je voeten weggemaaid!
Iedere keer dat ik lees over een miskraam of curretage komen de gevoelens van Mei weer terug.

Even terug naar je vraag....
Ik ben na zes weken weer gaan menstrueren. Gerekend vanaf de curretagedag. Ik heb één menstruatie gehad en toen was ik weer zwanger.

Inmiddels ben ik 14 weken zwanger.
Of je er aan toe bent is moeilijk te zeggen. Zelf dacht ik er aan toe te zijn maar achteraf denk ik dat ik nog volop aan het verwerken was.
De eerste 10 weken waren verschrikkelijk moeilijk. Angst, alleen maar angst dat het weer fout zou gaan. Die angst was vooral zo groot omdat het erg kort na de miskraam was.

Nu ben ik 14 weken en nog steeds erg bang. Inmiddels heb ik wel twee positieve echo's gehad maar toch blijft de onzekerheid. De VK zegt dat 9 van de 10 vrouwen die een miskraam/curretage hebben gehad deze onzekerheid hebben. Het si dus normaal.
Natuurlijk ben ik ook erg blij met deze zwangerschap!!!

Ik denk dat er geen antwoord is op de vraag wanneer je na een miskraam weer toe bent aan een zwangerschap. Toch heb ik geen spijt van ons besluit om het na die eerste menstruatie weer te proberen.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!
Veel liefs,
Mel
 
Dank je wel Mel. Ik denk dat als wij weer zwanger zijn, wij ook heel lang bang zullen blijven voor wéér zo'n teleurstelling. Ons kindje was ook 6 weken en 3 dagen en wij kwamen er met 12 weken achter dat het mis was. Vreselijk! Heb nu ook weer een slechte/verdrietige dag. Alles doet pijn; alle kleine kindjes in de stad, alle barende vrouwen op tv, vriendinnen die nu zover zijn als ik had moeten zijn etc.
Ik hoop echt zo erg dat wij het geluk heel snel weer mogen beleven. Maar het is wel overduidelijk nu dat we niet alles zelf in de hand hebben.
Het is goed te lezen dat mensen zoals jij snel weer zwanger zijn geraakt en ik hoop dat alles goed blijft gaan. Zo'n miskraam (en zeker als je er al één hebt gehad) wens je niemand toe!Succes!
 
Heel veel sterkte! Het is niet niks wat jullie meegemaakt hebben.
Gun het de tijd, geef je lichaam rust. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar zelf heb ik dat wel als fijn ervaren.
Ik ben ook gecureteerd en na 3 maanden gingen we weer proberen zwanger te worden. Helaas lukte dit elke keer maar niet. Na een half jaar kwam er nog een rest weefsel los wat helemaal was ingekapseld. Heel raar! Daarna ging de boel ontsteken en dat allemaal van de curetage.
Mocht je dus heel heftig ongesteld worden, meer dan voor de curetage, houd hier dan rekening mee.

Gelukkig toen de ontsteking over was, gingen we met goede moed verder en wonder boven wonder werd ik meteen zwanger.

Heel veel succes en luister naar je lichaam en vooral naar je gevoel!!
 
hallo

ik heb in feb 03 een miskraam gehad na 10 wkn zwangerschap.
ook gecuriteerd advies van de gynaecoloog was een menstruatie afte wachten en daarna geen bezwaren, dat advies hebben we opgevolgd het was weer raak en nu de trotse ouders van onze tweede van tien maand.
veel sterkte en succes
 
Hallo allemaal,

In juni 2003 kwam ik bij een gynaecoloog terecht omdat het niet scheen te lukken om zwanger te worden na de geboorte van onze zoon in aug. 2001. Omdat mijn leeftijd toen 40 jr. was gaf de gynaecoloog mij niet veel kans meer. De maand daarop was ik zwanger! Helaas ging het bij 11 weken mis en verloor ik 5 sept.2003 mijn vruchtje/kindje. Toen dacht ik echt dat het over was. Omdat je dan nog niet bij een verloskundige loopt en mijn huisarts niet veel aandacht aan het gebeuren schonk ondanks dat zij wist dat ik heel graag zwanger wilde worden, kwam ik bij een vrouwelijke gynaecologe terecht die mij heel goed opgevangen heeft. Ik hoefde niet gecurreteerd te worden. Omdat in mijn omgeving veel vrouwen een miskraam hadden gehad en daarna gecurreteerd waren dacht ik dat het mij nu wel helemaal niet meer zou lukken omdat ik dacht dat doordat ik niet gecurreteerd was mijn baarmoeder niet helemaal schoon zou zijn. In december 2003 bleek ik weer zwanger te zijn en op 5 aug. van dit jaar ben ik bevallen van een gezonde dochter!!! Ondanks mijn leeftijd van nu 42 jaar. Ik was eigenlijk wel uitgerekend op 2 sept. dus precies 1 jaar na mijn miskraam. Ik wens iedereen ontzettend veel succes toe en zie: er gebeuren nog steeds wonderen!!!!
 
Terug
Bovenaan