Zwanger worden na curretage

Hoi Wendy,

Ik zie dat je al veel reacties hebt gekregen maar ik zal je de mijne niet onthouden. De meesten geven namelijk aan heel snel weer zwanger te zijn geworden en daarover kan ik helaas niet meepraten.

Ik was 11 weken zwanger toen ik bloedingen kreeg. Na een kleine week leek de miskraam op gang gekomen te zijn maar het hield weer op en uiteindelijk moet ik gecuretteerd worden. Ook ik kreeg het advies een cyclus af te wachten alvorens weer een poging te wagen zwanger te raken. Maand na maand gebeurde er niets en na anderhalf(!) jaar ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Er volgden een aantal testen en juist toen ik een nieuw cyclus moest afwachten voor een bepaalde test bleef deze uit tot mijn verbazing. Ik was zwanger! Nu ben ik 8 maanden verder en deze zwangerschap is vlekkeloos verlopen mag ik wel zeggen. We hebben heel wat verdriet gehad omdat het zo lang geduurd heeft en je gaat toch twijfelen en denken dat het een lucky shot was. Maar blijkbaar had mijn lichaam die tijd nodig of was ik er teveel mee bezig. De eerste drie maanden waren best eng, maar naarmate het goed bleef gaan kreeg ik alle vertrouwen terug. Angst werd genieten en nu hoop ik gauw mijn bundeltje geluk in mijn armen te houden, nog maar een paar weken te gaan...

Wat ik je zou willen zeggen: neem de tijd die je nodig hebt en luister naar je lichaam. Verwerk je verdriet want het is niet niks, ondanks dat het zo pril is geeindigd. Ik hoop dat je gauw weer de vreugde van een nieuwe kans mag meemaken!

Heel veel succes.

Groetjes, Marlies
 
hoihoi,

Dit is de eerst keer dat ik op deze site kijk,mijn oog viel direct op jouw bericht. Op 4 aug. jl. ben ik ook met 12 weken zwangerschap gecurreteerd.Twee weken daarvoor kwam ik in het ziekenhuis voor een termijnecho. Het bleek dat ons kindje in de 8e week ongeveer is 'overleden'. Hoewel ik vroeger verhalen over miskramen nogal overtrokken vond, ondervond ik nu zelf hoe verschrikkelijk verdrietig dit is! Ik kan me dus ook levendig voorstellen hoe je je voelt! Maar wees alsjeblieft gerust op jezelf! Je hebt immers bewezen dat je zwanger kunt worden! Dat alleen al is een hele prestatie. Gelukkig kan ik je ook vertellen dat ik ruim 6 weken zwanger ben op dit moment! Het komt dus echt goed, vertrouw daar maar op!
Ik wens je in ieder geval veel succes toe in de komende periode. Je lichaam heeft even tijd nodig om weer te 'ontzwangeren' en je hormonen moeten waarsch. weer even op orde komen. Hou je taai!
 
Hoi Wendy,
Ik was 8 weken zwanger toen we er achter kwamen dat het vruchtje niet meer leefde, met 11 weken ben ik gecuretteerd. Ik heb eigenlijk helemaal niet gewacht tot de volgende menstruatie, ik ben eigenlijk gewoon van mijn normale cyclus uitgegaan en gelijk weer zwanger geraakt dus 14 dagen na curettage. Die zwangerschap ging wel goed, maar met veel bloedverlies, ik heb tot de 16e week wekelijks bloedverlies gehad. Nu weet ik niet of het aan die curettage lag, want nu ben ik weer zwanger 10 weken en heb ook wekelijks bloedverlies, terwijl de echo uitwijst dat alles goed is.
Maar je moet denk ik doen wat je zelf denkt dat goed is. Ik zou het zelf niet zo snel na de curettage meer doen, als ik het over zou kunnen doen. Maar dat is voor ieder persoonlijk.

Veel succes

groetjes Christel
 
Hoi Wendy,

Klote he....ben afgelopen juni (30) gecurreteerd na een zwangerschap van 8 weken (dacht ik), echter het vruchtje was na 7 weken gestopt met groeien.

Na 6 weken werd ik weer ongesteld en nu ben ik 6 weken zwanger. Het kan dus heel snel gaan.

Ik kan me zo goed voorstellen dat het verlangen naar een kindje zo groot is dat het pijn doet. Ondanks dat ik al twee kinderen heb was bij mij het verlangen ook aanwezig. Op een of andere manier stel je je vanaf de positieve test in op een baby...

Heel veel succes.
 
Dag Wendy
allemaal erg ^(!@!&^@
maar er is hoop zoals je al veel hebt kunnen lezen. ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt, heb ruim 6 weken gevloeid en na 2 maanden pakte ik m'n cyclus op. Echt zin in seks had ik niet, was ook pijnlijk. Maar precies een jaar later (okay, op 1 week na) was ik weer zwanger, en wacht nu op de bevalling (ben nu 4 dagen over tijd). Voor jou wens ik ook snel dit moment toe! Sterkte voor jou en en je partner
 
Hallo Wendy
Ik kan zelf niet mee praten over curreteren, maar wil graag wel mijn verhaal even doen.
Ik heb begin dit jaar met 5 1/2 week een miskraam gehad, ik heb hier ontzettend veel moeite mee gehad om het te verwerken.
Ik was zo ontzettend blij met mijn zwangerschap en dan gaat het mis. Ik was kompleet kapot. Ik heb hier veel met mijn collegas over gepraat die ook een miskraam hebben gehad of gecurreteerd zijn.
Na een tijdje wou ik graag weer zwanger worden en toen wou het dus niet. Ik maakte er echt een must van en had mijn lichaam totaal nog geen rust gegeven.
In juli gingen we op vakantie even alle stress en ellende achter de rug. Ik voelde me erg ontspannen en toch was ik nog met bezig om zwanger te worden, en daarnaast moest ik ook nog menstrueren in mijn vakantie. Ik had echt zoiets dit gaat toch niet lukken. Maar tot mijn verbazing werd ik eind augustus niet ongesteld, en heb met een week overtijd een test gekocht en die bleek positief. Ik was erg blij maar toch zat ik vol met vele spanningen van gaat dit nu wel goed en was druk bezig de weken af te tellen tot de derde maand. Ik had de eerste drie maanden gehad en het geluk lachtte me steeds meer toe. Nu ben ik inmiddels bijna 17 week zwanger, en in de wolken.

Dit was mijn verhaal wat ik graag even kwijt wou. Ik hoop dat je zelf ook snel zwanger wordt maar, verwerk eerst deze miskraam en probeer het dan opnieuw. Ik wens jullie alle goeds toe
 
hallo Wendy,
Ik wil jou als eerste veel sterkte wensen met dit verlies.Ik heb op 21 mei 2003 mijn zoontje verloren met 32 weken.Ik heb gelukkig daarna geen curretage te hoeven ondergaan.ik ben nu 31 weken zwanger en heb al de gehele zwangerschap een spanning dat het niet goed gaat,maar alles ziet er goed uit.Ik wil dus alleen maar aangeven dat als je een kindje verliest je altijd in spanning zit maar probeer straks als je weer zwanger bent er toch van te genieten en laat de natuur zijn gang gaan
 
beste wendy

ook ik kan over een miskraam meepratn ik heb het zelf 3 keer meegemaakt. Ook ben ik dus 3 keer gecurreteerd . Ik heb de menstruatie afgewacht en raakte elke keer door een wonder in 1 keer zwanger. Ik ben nu de gelukkige moeder van 4 kinderen.
Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies en hoop dat je gauw zwanger mag worden. Wat misschien een kleine troost is dat je lichaam eigenlijk heel gezond is want het stoot iets af wat waarschijnlijk anders niet goed geweest was.

Sterkte
 
Terug
Bovenaan