Zwanger worden na curretage

hallo

Ik heb in augustus 2004 een miskraam gehad. Ik was 12 weken zwanger, maar het vruchtje was maar 9 weken en 2 dagen. Na een hele verdrietige periode even rust genomen en nu na 3 maanden weer zwanger!! Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en de een is weer sneller toe aan een volgende zwangerschap. Gelukkig duurde het bij ons niet lang, we hebben op de eerste zwangerschap 3 jaar moeten wachten.

succes, en alle goeds
 
HOi Wendy,
Heel veel sterkte gewenst bij dit verlies. Wij hebben precies het zelfde meegemaakt. Afschuwelijk waar je dan doorheen gaat. Zelf wilde ik direct weer zwanger worden en wasik erg teleurgesteld als het niet lukte. Pas toen ik het van mij af zette en veel andere dingen ging aanpakken en doen werd ik weer zwanger, mijn curretage is nu bijna een jaar geleden en ik ben nu 10 week zwanger. Het is spannend maar we zijn er wel erg blij mee. Mijn advies is (al weet ik dat het niet makkelijk is) Neem tijd om je verlies te verwerken, Je kan bv. iets moois kopen of maken (gedichtje tekening, beeldje oid hoe creatief je ook maar bent) dat kan helpen (nee ik ben geen terapeut maar het hielp me wel)en ga daarna proberen je leven weer op te pakken, begin bijvoorbeeld aan een cursus of een werkgroep waar je altijd al mee bezig had willen zijn, dan kun je je op andere dingen richten. Bij mij duurde het lang voor ik daar achter was. Ik hoop voor je dat het bij jou sneller gaat. Nogmaals alle sterkte.
liefs lies\
 
Hai

Ik heb in april een miskraam gehad na 11 wkn zwangerschap. Ik ben ook gecuriteerd en ik moest eerst mijn eerste menstuatie afwachten en daarna konden we weer beginnen. Ik ben nu dan ook weer 19 weken zwanger. En ik heb gerekend vanaf de dag dat ik gecurateerd werd.

Heel veel sterkte verder!!!!
 
Hallo,

Mijn verhaal geeft de burger moed. Ik ben begin juni gestopt met de pil ben eind juni zwanger geraakt. Echt heel snel op 13 september was ik precies 11 wk en mocht ik voor een termijnecho. Op de termijnecho bleek dat ik een missed abortion had. Het vruchtje was al heel vroeg gestorven (5wk) maar had mijn lichaam nog niet verlaten. Precies met 12 wk ben ik curettage ondergaan. Precies 6 wk later was ik nog niet ongi en ikke testen en ja hoor alweer zwanger. Hoezo vruchtbaar? De gyn adviseerde me te wachten met zwanger worden en mijn vk zei gewoon doen wat jezelf denkt wat goed is. Het is puur voor de termijn van je zwangerschap een beetje lastig. Ik weet niet precies wanneer ik ben uitgerekend, nou ja boeie ik ben zwanger en kan doorgaan waar ik mee bezig was. Het voelt prima al hoewel het nu wel veel spannender is natuurlijk. Mag 24 nov. voor een echo spannend. Volg je gevoel en ik hoop voor je dat je net zoveel geluk als mij mag hebben.
Liefs
Biate.
 
Hoi Wendy,

Ik heb vorig jaar in juni een miskraam gehad. Tenminste, op de echo bleek dat er alleen nog een afgestorven vruchtje zat. We kregen met 11 weken de eerste echo omdat we een week later zouden gaan trouwen en het iedereen wilde vertellen Helaas, het mocht niet zo zijn. Ik heb dinsdag's de echo gehad en ben donderdags gecurreteerd. Geen leuke ervaring. Vrijdags stond ik alweer in de winkel om voor de laatste keer mijn trouwjurk te passen. De eerste week heb ik nagenoeg niet gevloeid. Een dag voor de bruiloft begon het pas echt. In plaats van mooie lingerie met een string onder mijn trouwjurk dus nog maar een "gewone" slip gehaald want je mag natuurlijk alleen verband gebruiken. Ondanks alles (ongeveer 15 keer verschoond volgens mij) was de bruiloft super (4 juli 2004). We hebben heel veel steun gehad en op de huwelijksreis in Griekenland zijn de emoties toch wel allemaal wat los gekomen. In augustus ben ik nog ongesteld geweest (27 juni gecurreteerd) en daarna was ik zwanger. Ik ben de eerste maanden ongelofelijk ziek geweest (10 kilo afgevallen). Afgelopen 24 mei zijn wij de trotse ouders geworden van een dochtertje Lauri. Je ziet hoe alles weer goed komt! Moed blijven houden en gemiddeld raakt een vrouw na een curretage weer heel snel zwanger (tenminste volgens de verhalen, en bij mij is het in de praktijk ook gebleken). Sterkte en succes!
 
Hallo Allemaal.
Ik ben 30-8-04 gecurreteerd en dat was 4 dagen voor onze bruiloft. Het was echt verschrikkelijk. Ik heb net op dit forum ook zo'n soort ervaring gelezen. Wij wilden ook de 30ste onze eerste echo laten maken en dan op de bruiloft bekend maken. Ik zou dan 11 weken zijn geweest. Die zondag kreeg ik een bloeding en ben direct naar het ziekenhuis gegaan. Daar kregen we op de echo te zin dat het helemaal mis was. Dan lijkt het wel of je hele wereld in stort. Ik ben naar huis gegaan en heb goed nagedacht wat we gingen doen. Het was nu zondag en vrijdag zou ik voor het altaar staan en die zaterdag zouden we vertrekken naar Aruba. Onze droom viel in duigen. Ik heb s ávonds het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik de volgende ochten om 8 uur aanwezig zou zijn voor een curretage. Ze zouden dan kijken of ze die dag een plekje voor mij vrij konden maken. En ja hoor ik werd om half 5 geholpen. Ik ben twee dagen ziek geweest en daarna knapte ik gelukkig op. Onze bruiloft was echt geweldig en ik heb er natuurlijk aangedacht. Toen we in Aruba waren hebben we ook een heerlijke tijd gehad en er ook goed over gepraat. Om weer naar huis te gaan zag ik erg tegen op.
Al die mensen die vragen hoe het nu met je gaat. Ik weet wel dat ze het goed bedoelen en het is ook hardstikke lief, maar zodra iemand erover begon stond ik alweer te huilen.
Ik ben 2 oktober weer voor het eerst ongesteld gewordne en ook gelijk weer voor de laatste keer! Ik ben nu 6 weken zwanger en ik moet donderdag 18 november voor de eerste echo. Ik ben op van de zenuwen. ik hoop zo dat alles nu goed gaat. Ik weet wel dat als de echo nu goed zo zijn dat het natuurlijk nog afwachten is. Ik denk dat ik pas opgelucht en blij kan zijn als ik m;n kindje in m'n armen kan houden. Ik ben ook erg blij dat dit forum er is, want ik heb echt mijn hart kunnen luchten.

liefs mk22
 
ben in mei gecurateerd en ben na 3 maanden weer zwanger geraakt ben nu 7 weken dus nog erg spannend volgende week moet ik weer naar de gynacoloog ook omdat ik de ziekte van crohn heb en kans heb op een kleiner kindje dus hopen dat alles goed gaat
 
Hoi, Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad.
Ik ben 2 jaar geleden ook gecureteerd en had meteen na 4 weken weer een menstruatie. (deze had ik bewust even afgewacht) En daarna meteen zwanger en moeder geworden van ene prachtige knul. Nu heb ik pas geleden een msikraam gehad, ben niet gecureteerd maar meteen duurde het vloeien 3 weken (na de curetage maar een paar dagen), en heb ik meer gevloeid dan na de bevalling. Ik ben meteen begonnen met temperaturen en ik kan dus zien dat ik nu nog steeds geen eisprong heb gehad na de miskraam (nu 4 weken geleden) en dus zal mijn ongi nog wel even op zich laten wachten.
Ik hoop voor jou (en mezelf, zo eerlijk ben ik wel hahaha!) dat we allebei snel weer zwanger zijn.
 
Terug
Bovenaan