Zwanger worden na doodgeboorte

Hallo allen
Wat een heftige verhalen. Vorig jaar maart ben ik na dik 21w bevallen van een meisje. Er bleek een genetische afwijking wat pas bij de 20w echo is gezien. Mij is toen gemeld dat ik na de eerste gewone ongesteldheid weer mocht proberen zwanger te worden. Na veel praten met mijn man, familie en vriendinnen hebben we besloten redelijk snel weer te proberen. De hoofdredenen waren mijn leeftijd (toen 36) en een vriendin van mij zei iets wat impact had namelijk: maak je je over een jaar minder zorgen tijdens een volgende zwangerschap vergeleken met nu? Het antwoord voor ons was Nee! Het zou hoe dan ook weer spannend worden. Relaxt zwanger zijn zou er niet meer in zitten. Ook had ik het voorgevoel dat ik een jaar later een baby in mijn armen zou hebben. En dat is uitgekomen. Onderhand heb ik een gezonde dochter van 4 week oud. 
De pijn van het verlies blijft maar wordt minder intens. Dit is iets wat je nooit vergeet. En misschien is dat ook goed.... je verliest tenslotte toch een kindje...
 
Hi lieve mama

Onze mooie zoon Mayson is met 39weken zwangerschap stil geboren 25-5-2020....8 weken erna zijn we zwanger geraakt ( wat een wonder is want wij raken niet zo makkelijk zwanger ,ik hou het op de bloedverdunners die ik nog slikte)
Bij Mayson was er een bloedprop in de navelstreng met meerdere windingen.

Iedere 2weken bij de gynaecoloog echo en daar tussendoor bij de verloskundige echo's...
Ik heb erg genoten van de zwangerschap, maar de laatste week voor de keizersnede werd het mij teveel en ben ik opgenomen in het ziekenhuis, speciaal protocol voor zwangerschap na stilgeboorte of overleden na geboorte....Was erg fijn , iedere ochtend half uur ctg en savonds ook voor het slapen gaan...Als ik mij zorgen maakte kreeg ik extra echo....Dat heeft mij zoveel rust gegeve.

23maart 2021 is onze Sarah geboren met 37weken 3dagen via keizersnede...



Heel veel sterkte !!
 
Hoi lieve mama's 
Ook ik vertel graag mijn verhaal.
24november 2018 ben ik bevallen van ons kindje, met 28 weken. Het was totaal onverwachts want we waren goed onder controle in het ziekenhuis en hebben veel onderzoeken laten doen omdat ze bij de  20weken echo zagen dat ze te klein was. Maar alle vervolg onderzoeken waren goed. Tot ik op een nacht haar niet meer voelde de volgende dag meteen naar het ziekenhuis gegaan en het hartje klopte niet meer. Je komt in zo'n rollercoaster terecht.. na een tijdje waren we er weer aan toe helaas heb ik in 2019 een miskraam gekregen en in 2020 nogmaals een miskraam. Maar ik 2021 eindelijk bevallen  van een zoontje! Het heeft moeite gekost en je hebt het helaas niet zelf in de hand. Onzeker was ik de hele zwangerschap maar ook hier goed onder controle bij de gynaecoloog wat erg prettig was. Ik ben met 38weken bevallen wat ik graag wou want de angst was nog steeds dat ik hem ook ging verliezen.. 
Veel liefs voor alle mama's!
 
Hoi lieve mama's,

Ik hoop dat iedereen die een of meer kindjes is verloren en daarna zwanger is geworden, nu een gezond kindje hebben of deze nog mogen krijgen. Als het iemand gegund is, dan zijn het wel sterrenmama's ?
Ik wil ook graag mijn verhaal delen.
Ik ben vorig jaar in maart met 23 weken bevallen van een dochter, na zeer slecht nieuws bij de 20 weken echo hebben we de zwangschap moeten afbreken.
Ik wilde ook zo graag weer zwanger worden, idd niet als vervanging van ons dochtertje, maar je droom wordt ineens van je afgenomen en je komt in een hel terecht waar niemand je op kan voorbereiden.. Het is voor een buitenstaander misschien raar, maar ik hoor veel moeders van sterrenkindjes die dit gevoel herkennen en weer snel zwanger willen worden.
Al 3 maanden na de bevalling had ik een positieve test in handen. Alsof ik weer kon ademen en weer een lichtpuntje had. Helaas kregen we deze keer een slechte NIPT uitslag en ben ik in september met 17 weken opnieuw bevallen van een prachtige dochter. Alles begon opnieuw, maar als 'ervaringsdeskundigen' wisten we wat ons te wachten stond en wat we 'wilden' qua afscheid.
Hierna bewust tijd voor onszelf genomen en bij te komen van 2 bevallingen en 2 keer afscheid hebben moeten nemen van zeer gewenste kindjes in een half jaar tijd. Hoe ik die periode ben doorgekomen snap ik zelf ook niet nu ik erop terug kijk. Het is een grote waas.
Inmiddels ben ik weer zwanger, 12+3 vandaag. Én een goede NIPT uitslag gehad. Het is doodeng, maar hopelijk mag ik in december gaan bevallen van ons derde kindje. Maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan mijn lieve mooie meiden denk. Ik hoop dat ze trots zullen zijn op hun broertje of zusje en zijn of haar beschermengeltjes zijn ??
Alle liefde en geluk voor jullie sterrenmama's (en -papa's), we zijn met veel te veel maar we zijn sterker dan we denken ❤
 
Hai lieve mama's


Onze May Noëlle is 15-04 met 27 weken zwangerschap stil geboren.
Uit onderzoeken bleek dat mijn placenta te klein was, waardoor ons ze niet genoeg zuurstof kreeg. Hierdoor is haar hartje gestopt.
We zijn nu 9 weken verder en vanmorgen had ik een positieve test in mijn hand, een erg dubbel gevoel maar we zijn heel blij dat het ons gegund is.
ik ga nu een hele andere zwangerschap in dan de vorige en ben erg bang voor de komende weken maar ik hoop dat ik in februari mag bevallen van een gezond kindje! 

Veel liefs voor alle mama's en papa's 
 
 
Jeetje met tranen in mijn ogen lees ik jullie verhalen.
Wat ontzettend verdrietig allemaal. Mij lijkt niks zo erg als het verliezen van je kindje !
En wat zijn jullie allemaal sterk hoe jullie ermee omgaan ?
Heel veel sterkte voor alle sterke papa en mamas hier.
 
 
 Mijn lieve mooie zoontje, prinsje en engeltje Saleh Lio ?? is met 35 weken stilgeboren op 23-12-2022. Op maandag 19 december kregen wij het verschrikkelijke nieuws wat wij nooit hadden verwacht jou hartje klopte niet meer. Ik heb ervoor gekozen om woensdag 21 december naar het ziekenhuis te gaan om ingeleid te worden ik zag er vreselijk tegen op bang wat er aan zou komen of ik het wel allemaal aan kon en of ik me niet teveel zou hechten aan je als ik je zou zien en geen afstand van je kon doen. Maar tegelijk was ik ook heel nieuwsgierig hoe je eruit zou zien en hoe mooi je wel niet zou zijn. En mooi dat was je zeker met je prachtige zwarte haartjes, je kleine handjes en je had zelfs al wimpertjes. Mijn partner had mij beloofd om altijd bij me te blijven en om het grote verdriet en gemis samen te verwerken helaas was dit niet het geval twee dagen na de begrafenis liet hij het afweten via een whats app berichtje. Twee grote klappen achter elkaar mijn kindje was er niet meer en mijn toekomstbeeld was weg en dat allemaal op 21 jarige leeftijd. Ik blijf mij elke dag afvragen waarom mij dit allemaal overkomen is op deze jonge leeftijd en waarom de klappen achter elkaar komen helaas zou ik hier nooit mijn antwoord op krijgen. Met de tijd zie ik ook de mooie dingen in en zie ik ook de dankbare momenten in dat ik toch moeder ben geworden van een prachtig prinsje die voor altijd als een engeltje om mij heen is. En die mij de kracht geeft om door te zetten. Want hoe dan ook je blijft en bent voor altijd mijn kleine engel ?en je zit voor altijd in mijn hart. Hopelijk kunnen wij als lotgenoten elkaar steun en troost bieden.
 
Wat heftig dat je partner het op zo'n moment laat afweten!
Ik wens je heel veel sterkte en veerkracht toe!❤️
 
Terug
Bovenaan