zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hallo.....Jeetje Patricia.... woorden schieten tekort. Vreselijk is het....
Maar Fleur en Saskia hebben gelijk. Hoe erg het ook is het heeft mij ietwat sterker gemaakt. Als jij er over wilt praten dan kan dat gewoon! Ik moet zeggen dat ik niet zou weten als het mij weer zou gebeuren..wat ik zou doen.  Ik hoop dat jij en jouw vriendin deze zeer treurige periode doorkomen.

Mijn eerste werkdag is goed gegaan. het was extreem rustig dus we hebben meer zitten kletsen. Uiteraard wel over het werk enzo. En ik kon ook niet inloggen want ik had nog geen inloggegevens. Morgen weer een dag....
Ik moet zeggen dat ik op weg naar huis wel even in gedachte met mijn meisje heb gepraat. zo van.... mama is wel weer aan het werk gegaan maar jou niet vergeten. ik ga wel verder maar met jou in mijn hart. ik kon het zeggen/denken zonder te huilen.
Dat deed me wel goed. al zit ik nu wel weer in tranen. ik mis haar... maarja ik moet sterk zijn. tranen zijn weggeveegd. morgen weer een dag en ik ga ervoor.

iedereen nog een fijne avond...
Liefs Isabel

Lieve meiden,
bedankt voor de reacties, om toch hier maar te uiten wat er gebeurt is bij mijn vriendin. (meelezers van het 'we gaan ervoor' forum die de oorzaak niet willen weten, doen er verstandig aan om niet door te lezen!)

Zoals ik al schreef ken ik haar sinds januari. We zijn in hetzelfde dorp geboren en getogen, maar wel hadden elkaar nog nooit gezien. Ach we schelen 4 jaar, dus dat is niet zo gek. Bij mijn vriend in het voetbalelftal zat een jongen die een vriend van haar is. Zo heeft ze te horen gekregen dat ook wij een kindje op hadden moeten geven en heeft ze contact gezocht. De week erna hebben we afgesproken. Meteen vanaf het begin voelde het contact goed. Je deelt zoveel met elkaar! Van de verhalen in het ziekenhuis, want we zijn in hetzelfde ziekenhuis bevallen, tot het verdriet. Toch waren er ook grote verschillen. Haar dochter had een chromosoomafwijking, Bas* had een nierafwijking. Bas* was aan de buitenkant perfect. Haar dochter had duidelijke afwijkingen.
Maar om beiden op hetzelfde moment door hetzelfde proces te gaan, schept een band. Niemand begrijpt je beter.
Wat ik wel heel moeilijk vond is dat zij na 1x ongesteld te zijn geweest (en natuurlijk al na 4 weken, terwijl ik er 6 moest wachten) weer zwanger raakte. Ik was de 1e aan wie ze het vertelde, op haar vriend na. Beiden hoopten we dat ik ook snel zwanger zou raken. Dat gebeurde dus redelijk snel. In de tussentijd was het contact moeilijk. Ik vond het lastig dat zij weer zwanger was. We zagen elkaar af en toe. Mijn zwangerschap maakte dat makkelijker. Zij had het er al over dat ik met een bolle buik bij haar op kraamvisite zou komen en dat onze kindjes maar 10 weken zouden verschillen in leeftijd. En toen ging het bij ons mis. Zij vond het moeilijk om mee om te gaan. Tsja wat moet je zeggen als je zelf met een bolle buik zit.. maar ze was er wel! Dat is vandaag 3 weken geleden...
Ik had vorige week al een gevoel, ik moet contact met haar zoeken. Niet dat het had uitgemaakt, maar had ik het maar gedaan.... Ik ben niet zo'n gevoelsmens, maar hier had ik naar moeten luisteren.
Zondag begonnen haar weeen. Ze zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan. Daar heeft ze weeenremmers gekregen. Deze sloegen geloof ik niet goed genoeg aan. Ze is met spoed naar een academisch ziekenhuis gebracht. Daar weer aan de weeenremmers en heeft ze en prik gehad om de longen van het kind te laten rijpen. De weeen leken zondag af te nemen, maar in de nacht kwamen ze terug. Weer namen ze af, tot maandagochtend. Toen kon ze het niet meer tegenhouden en werd, na 24 weken en 4 dagen (7 dagen verder dan in januari) hun kerngezonde zoon geboren. Ze hebben nog wel geprobeerd om hem in leven te houden, maar hij was gewoon te klein.... Hij is geboren door een infectie van het vruchtwater... Ongelofelijk dat haar lichaam een kindje vastgehouden heeft dat het los had moeten laten en een kindje loslaat dat het vast had moeten houden.

Gisterochtend belde ze me, we hebben in tranen aan de telefoon gezeten. Het is zo oneerlijk! Ze weet ook niet hoe ze verder moet nu en dat kan ik me heel goed voorstellen. Hoe kan je verder, na 1 stort je leven al in, laat staan na 2. Ik hoop dat ze vanuit het ziekenhuis goede begeleiding meekrijgt. Kinderen zullen er voorlopig niet meer komen. (zo denkt ze nu)

nou kan ik dit verlies inmiddels iets
beter relativeren. Het is nog steeds vreselijk natuurlijk, maar het is
haar leed. Hoe rot ook. Ik ben altijd iemand die dan heel veel wil gaan
doen, naar haar toe, haar steunen en helpen. En zeker gezien mijn
verhaal, trek ik het me nu erg aan. Ik denk er ook erg veel aan. Maar
geloof dat ik nu wel beter de grens zie tussen haar stuk en mijn stuk al wil ik er wel echt voor haar zijn!
Ze sms'te vanmorgen dat ze vandaag naar huis mogen en of ik hem wil komen bekijken. Dat vind ik wel bijzonder. Ook heel moeilijk, omdat hij me zo aan Bas* zal doen denken, maar ook bijzonder.

Fleur, het is wel echt een nadeel he dat je zoveel verhalen leert kennen als je een kindje bent verloren. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen inderdaad goed, maar dat is wel eens moeilijk om te zien. Mijn vriendin zei ook na het verlies van haar 1e dat ze overal gelijksoortige verhalen las en dat die ouders daarna gezonde kinderen gehad hadden. Oftewel, het gebeurt geen twee keer......

Isabel, wel lekker om ingewerkt te worden natuurlijk zo'n rustig dagje! Hopenlijk zal het snel wat drukker worden!
pff ik ben vanaf maandag weer halve dagen aan het werk. Daar is het
behoorlijk druk. Dat valt niet mee. Ik wil zoveel doen, maar er is zo
weinig tijd. Daarbij vragen de kinderen ook veel aandacht, waarbij ik
mijn collega dan ondersteun. Pff, de dagen vliegen voorbij, maar ik zal
blij zijn als ik weer 100% werk en de kinderen 1 weekje op vakantie
zijn. Dan kan ik op kantoor bijwerken....

Mooi hoe je tegen je dochter hebt gesproken! Ze weet wel dat jij haar niet vergeet, maar het is wel eens fijn om dat voor jezelf ook hardop te zeggen! En dan nog zonder tranen!!

liefs

Patricia mama van Bas*

ps, mag ons schema ook mee verhuizen hiernaartoe??

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nummer

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

?

?

2

29

Gelderland

Isabel
Ylana*

?geen idee!
Week 32 ergens..
19 augustus

3

29
Noord-Bant

Patricia
Bas*

7 augustus

21 augustus

1

30
Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

22 augustus, eerste echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant
Hoi hoi,

Natuurlijk mag onze geweldig mooie lijst mee! Bij deze.

Wat een verhaal Pat, het is inderdaad ongeloofelijk dat iemand 2x door dezelfde hel moet. Ik kan gelukkig niet indenken hoe het zal zijn.  Maar als iemand mij had verteld dat ik mijn kind zou verliezen na een vooldragen zwangerschap had ik ook niet verwacht dat ik na een klein half jaar mijn leven weer redelijk op de rit had. Dus we kunnen wel meer verdragen dan dat we van te voren kunnen indenken. Ik kan me goed voorstellen dat je vriendin het even gehad heeft (met zwangerschappen) het enigste wat zij er voor terugkrijgt is een hoop pijn en verdriet en een extra litteken op haar  hart (zo voel ik het). Na een tijdje voelde ik ook wel het geluk van een kindje in mijn hart maar dat moet groeien. Heel veel sterkte voor jou en haar en als we je op een of andere manier kunnen helpen dat horen we het wel!

Dikke knuffel Fleur

Hey Meiden,

Patricia, ik hoop dat je er niet al te veel door ontmoedigd word....probeer wel goede hoop te houden. Maar ik weet dat het niet meevalt...

Ik ben moe zeg! ik wilde gisteren al reageren, maar ik kwam niet verder dan het lezen van de berichten... ik heb toen maar mijn computer uitgezet en ben een koude douche gaan nemen. het is ook zo moeilijk om te slapen met dit weer!!

De tijd gaat snel op het werk! in mijn pauze ga ik lekker in het centrum wat wandelen.
dan kan ik vrijuit weer aan van alles denken. Ik versprak me gisteren bijna!
Ze weten dus niet wat mij is overkomen. en we hadden het over sporten. En ik wilde al bijna het zinnetje uitspreken dat ik zo ben aangekomen na en tijdens de zwangerschap. Maar ik corrigeerde me op tijd door maar te zeggen dat ik zo ben aangekomen na...het veel 's avonds eten.. Ze hebben niks gemerkt denk ik. Ik was wel even 1 seconde stil. Maarja wie gaat nou bedenken dat zoiets je kan overkomen...Niemand!!

Ik wilde dus het weekend dat ik ben uitgerekend (23 aug) er even tussenuit.
Maar mijn vriend wil niet meer. Het is net het weekend tussen de weken in dat ze met onze tuin bezig zijn. Hij wilde dan liever meewerken/meehelpen zodat het gauw af zou zijn. Nou! ik vind het de stomste smoes ooit!. ik was dan ook heel boos op hem.
maarja ik laat het maar gaan... ik ga wel ...weet ik veel. ik zie wel wat ik ga doen.
Nou ik ga maar gauw vertrekken naar mijn werk!

Groetjes Isabel

Oeps, had je je bijna versproken Isabel...wat vervelend dat je vriend niet mee wil in dat moeilijke weekend. Aan de ene kant kan ik het praktisch gezien wel begrijpen maar als jij er behoefte aan hebt dan vind ik het niet eerlijk dat hij het alleen maar praktisch bekijkt. Echt een man dus! Pfff. Ik hoop dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen want dat weekend alleen zijn lijkt me helemaal geen goed idee. Misschien is het wel een idee om met een vriendin een beautydag te doen ofzo??

Hier nog steeds geen klachten. Ik maak me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen daarover. Bij beide eerdere zwangerschappen had ik wel klachten bij mijn dochter was ik enorm moe en bij mijn zoon enorm misselijk. Nu heb ik zelfs het idee dat ik juist meer energie heb. En ik weet natuurlijk wel dat elke zwangerschap anders is maar ik had in ieder geval wel of heel moe of misselijk verwacht. Nog 3 weken en dan hebben we de echo dus ik moet maar gewoon afwachten.

Groet Fleur

Ja Fleur  ik kan me voorstellen dat je het vreemd vind dat je nog niks voelt... Maar het is ook wat je zegt, iedere zwangerschap is anders. De echo zal dan een geruststelling zijn over 3 weken. Dan is het soort van een echte bevestiging.
Dat van mijn weekend is echt balen ja. Ik heb het maar helemaal laten rusten.
Ik ga inderdaad misschien iets ondernemen met een vriendin. vind ik wel heel jammer. Ik wilde het samen met hem doen. Maarja... dan maar niet!

Hey meiden hoe gaat het met jullie? al even niks meer van jullie gehoord? alles okay....?

Ik heb mijn eerste werkweek erop zitten. En ik moet zeggen dat het gigantisch snel is gegaan. Ik kan het goed vinden met mijn nieuwe collega's. Het is natuurlijk nog een eerste indruk maar die is goed. gelukkig maar.   Verder is er eigenlijk vrij weinig gebeurd, en heb ik vrij weinig gedaan. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en  een fijn weekend ladies!!  

Groetjes Isabel.

hoi hoi,
hier was ik weer (eens een x). Ben druk geweest, di,wo en vrij werken zoals normaal eigenlijk en ben donderdag met  ouders naar mn broer op de camping geweest.
Jelte heeft ontzettend genoten met zn 2neefjes, lekker zwemmen enzo... heerijk dagje.
Laat thuis en na t werk heb ik wel ff snel gelezen, maar ook geen puf om wat te tikken.

Maar jee wat een verhaal patricia, wat verdrietig en kan me zo voorstellen dat je er door ontmoedigd word en bang... maar denk idd maar aan alle gezonde kinderen die er worden geboren. Hopelijk is dit ook voor haar en ons(!!!) weggelegd....
Hoe is t verder met je?

Fleur wat vervelend dat je weinig tot geen zwangerschapsverschijnselen hebt, tja je hebt de test natuurlijk, maar je wilt graag nog meer bevestiging van je lijf, kan ik me zo voorstellen.

Isabel, tja zal best vermoeiend zijn zon nieuwe job. Je wilt liever niet dat je collega het weten begrijp ik? Of in ieder geval nog niet??

Nou tis lekker weer, niet te warm en een lekker windje! ga dr eens lekker van genieten!
Fijn weekend allemaal,
gr. Sas.

Fleur wil je bij mij in het schema ook mn datums zetten:
7aug en 21 augustus?
Of iemand anders natuurlijk...
Thanx.... jeetje wat gaat de tijd langzaam als je er zo mee bezig bent!

Terug
Bovenaan