zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Lieve meiden,

Ik zag dat jullie nog wat vraagjes hadden en natuurlijk wil ik die graag beantwoorden ook al heb ik dan wel weer mijn tranen in de ogen staan.

Met de 20 weken echo kwamen ze erachter dat Reno* geen rond hoofdje had. Nou geen probleem dacht ik dan maar een helmpje. Het wint niet de schoonheidsprijs maar daar kan ik wel mee leven. Helaas was het allemaal wat ernstiger. Ze konden op dat moment nog niet zeggen wat maar we moesten de volgende dag wel gelijk naar het ziekenhuis in Maastricht. Hier kwamen ze tot de conclusie dat onze zoon Arnold Chiari Malformatie had. Dat houd in dat hij een citroenvormig hoofd had, een waterhoofd heeft en een openrug. Zijn hersentjes werden al samengedrukt doordat hij een waterhoofd had en zijn rugje lag half open. Hierdoor zou hij verlamd zijn en alleen zijn nek kunnen bewegen. Hij zou geen grove of fijne motoriek hebben. Hij zou ook geestelijk gehandicapt zijn zodat hij nooit aan zou kunnen geven dat hij ergens pijn zou hebben. Hij zou de ene operatie na de andere moeten ondergaan en dan nog had hij maar een levensverwachting van 4 jaar.

Na zijn geboorte bleek het nog een tikkeltje ernstiger te zijn en zou hij nooit hebben geleefd. Hij zou de bevalling al niet hebben overleefd. Maar dit maakte het er nog niet makkelijker op. Sommige mensen zeiden dan ook gelukkig heb je al een dochter. Ja, of dat er wat toe doet. Natuurlijk hou ik zielsveel van haar, maar Reno* had ik ook graag willen zien rennen en spelen.

Gelukkig heb ik alles goed kunnen verwerken en hebben we hem een heel mooi afscheid kunnen geven.

Toen ik net zwanger was van ons nieuw wondertje kon ik het inderdaad niet geloven, en zeker niet dat alles goed zou gaan. Ik haalde me vanalles in mijn hoofd. Met 14 weken zouden ze kunnen zien of ons nieuw wondertje hetzelfde zou hebben als Reno maar dit konden ze helaas niet, ik werd gek. Met 16 weken konden ze zeggen dat dit niet het geval was. Wat was ik opgelucht. En nu met 31 weken denk ik nog steeds wat een mooi wonder het toch is om zwanger te zijn.

Ik hoor allemaal vrouwen klagen die zwanger zijn en dan denk ik ben blij dat je zwanger kunt worden en dat je kindje gezond is. Maar ja, sommige denken dat alles heel gewoon is.

Lieve meiden ik zal zeker voor jullie duimen en ik weet zeker dat we allemaal nog een gezond kindje in onze armen mogen sluiten. Ik zal af en toe hier komen kijken hoe het met jullie gaat en ik laat het ook wel even weten hoe het met mijn wondertje staat.

Liefs Margret

Hoi Meiden!
Wat een warm weertje he? Iets te warm ineens naar mijn zin, ik word er een beetje moe en misselijk van.

Margret, Wat een verhaal zeg. Zo hebben we allemaal ons eigen verhaal maar we zijn allemaal op een punt ons kindje verloren. Een kindje dat enorm gewenst was. Ik  weet niet of je onze verhalen in het  oude forum hebt teruggelezen? Anders wil ik het in het kort  nog wel een keer toelichten hoor. Ik heb ook nog een ander kindje en ik heb ook vaak gehoord dat dat ons geluk was. Ik ben het daar ook niet mee eens. Juist omdat je al een kindje hebt weet je wat  je kan verwachten en dus gaat missen. Maar ik moet wel zeggen dat het je de kracht geeft om door te gaan. In het begin leef je echt omdat je  je dochter moet verzorgen en dat ze op tijd en gezond moet eten.  

Ik ga even lekker op de koele leren bank liggen, mijn dochter is de teletubbies aan het kijken dus dan kan ik even uitrusten.

Groetjes Fleur

Hallo Iedereen!
Ja wat een weer joh... en op het werk hebben ze geen airco!!! mijn godje.. gelukkig zit er op de hoek een heeeerlijke ijscoboer! Die heeft mij deze dagen toch wel dagelijks langs zien komen!
Op mijn werk gaat alles goed. Ik kan het goed vinden met mijn nieuwe collega's.

Laura: echt bedankt voor de tip!! echte goeie sites met heeeeele leuke en mooie plantenbakken! Thankx!!

Margret:.... ik moet je zeggen dat ik weer in tranen jouw verhaal aan het lezen was. het is zo oneerlijk. en de opmerkingen zijn vaak goed bedoeld maar oh zo niet tactisch..
Mijn meisje, daar was tot zover ze konden zien helemaal niets mee aan de hand. Tot de laatste controle was alles okay. het heeft mij een periode heel boos gemaakt. Waarom is het dan gebeurd? Waarom heb ik mijn prinsesje dan niet gezond en wel in mijn armen... Maarja ik krijg haar er nu niet mee terug. Ylana* is met 22 weken en 3 dagen geboren. Ze heeft de bevalling niet overleefd. Mijn vliezen waren spontaan gebroken. 3 dagen later is ze geboren. Maarja wij allen hopen weer op een wondertje. Fleur is ons voorgegaan en ik hoop haar gauw te kunnen volgen!

hoe gaat het verder met je Fleur?! Ik kan me voorstellen dat dit weer het er niet beter op maakt. Gelukkig word het wat koeler komende dagen. Alleen die buien mogen van mij wegblijven. Morgen ben ik lekker vrij. Zo'n 4-daagse werkweer bevalt me prima! Voor ik opgestart ben in de week ben ik weer vrij! en dan vrijdag nog een dagje. en dan weer weekend. Vind ik prima zo.
Morgen ga ik maar weer wat huishoudelijke klusjes klaren. Moet ook gebeuren.

Hey Saskia hoe gaat het met jou? Ik heb besloten dat als ik deze maand niet zwanger ben dat ik dan ook maar aan de ovulatietesten ga... en ik zei nog zo dat ik het niet zou gaan doen..haha. maarja alle beetjes helpen! wie weet.
ik ben er verder vrij relaxed onder. ik zie wel..

Groetjes   Isabel

hai meiden,
nou vandaag als het goed is mn eisprong! voel nog nix.. hebben goed geklust afgelopen dagen
Weet nog niet als we niet zwanger zijn of we ook aan de ovulatietesten gaan, denk het nog niet, wil daar nog ff mee wachten. Hierbij is mijn menstruatie, vrij regelmatig, dus wij wachten hier mee, maar hopelijk hebben we dit beide niet nodig toch?!?

Die ijscoman op de hoek boft maar met jou geloof ik of niet Isabel? haha.. lekker toch, met het warme weer mag dat best, dan eten we vaak ook minder (warm eten) dus dat compenseert wel weer!

Hoe is het met jou verder Fleur? En met jou Patricia? Ook flink geklust?

Fijne avond allemaal hoor,
gr. Saskia.

Hoi meiden,

nou, ik merk dat ik het lastiger vind om te reageren. Niet omdat ik dat
niet wil, maar ik krijg het gewoon zo 'druk' met andere dingen. Mijn
werk loopt natuurlijk weer redelijk normaal en daar heb ik echt nog
geen tijd om hier te kijken, ik heb een abo op de sportschool en nu
hebben we sinds gister een Wii. Dat is echt heel leuk, tot nu toe. Echt
even zoeken of ik achter de computer ga zitten, of met de Wii ga spelen
dus. Tot nu toe wint de Wii het hoor, haha.

Vanmorgen ben ik naar de gyn geweest. Mijn dag begon echt goed, stond
ik bij de verkeerde lokatie.... En het erge is, in mijn agenda stond
het goed, maar ik had gewoon niet gekeken, want ik wist tenslotte waar
ik naartoe moest... NOT. Dus veel te laat voor de afspraak, maar dat
was netjes doorgebeld.

Bij het restweefsel is inderdaad geen vruchtje gevonden. Dus dat is
positief. Stel je voor dat ze wel wat vinden, dan baal je echt!!

Wel mocht ik bloed laten prikken, omdat dit mijn 2e mk was (en hij had
Bas* natuurlijk ook in zijn achterhoofd). Ik heb daarbij een verhoogde
kans op trombose. Dit schijnt een innesteling niet tegen te gaan, maar
er kunnen stoffen bij zitten, die een innesteling tegen kunnen werken.
Beide stoffen zijn tegen te gaan, de een met bloedverdunners en de
ander met vitamines. Afwachten dus wat eruit komt. Helaas gaat gyn op
vakantie en hoor ik daar pas over 4 weken wat over. Maar goed, we
klussen toch lekker door.

Na 2,5 jaar en 3 niet voldragen zwangerschappen
wordt de druk om te presteren met klussen soms wat hoog. We proberen het eigenlijk
weer 'gewoon' leuk te maken in de slaapkamer, zonder druk dat het moet.
Maar dat lukt mij dus niet, dus probeer ik het alleen in mijn hoofd te
doen. Ach we zien wel, ons klusschema ligt ook niet echt hoog.
Hopenlijk schieten ze toch raak. Er is tenslotte maar 1 klusje voor
nodig....

Margret, bedankt voor je verhaal. Heftig dat Reno* zoveel afwijkingen had. Helaas gaat het soms zo, onbegrijpelijk maar waar. Ons kindje had een nierafwijking en zou de zwangerschap zeer waarschijnlijk ook niet overleven of een leven in het ziekenhuis tegemoet gaan, tjsa... Hij is het 23,5 week geboren.

liefs

Patricia mama van Bas*

Spannend hoor meiden!!! Ik heb al een aantal keren gehoord dat bij sommige mensen de eisprong later is dan gedacht dus niet 14 dagen voor de nieuwe menstruatie maar 12 of 11. Dus misschien nog even doorgaan met klussen. (of hebben jullie geen puf meer? Ik kan het me goed voorstellen) Ik hou toch meer van 2 of 3 x per week gewoon voor de leuk. Maar ja het heeft een geweldig goed doel he!

Hier alles nog goed (denk ik) ik heb toch stiekem wel meer veranderingen als ik eerst dacht. Het is gewoon zo anders als de andere 2 zwangerschappen. Ik heb nu meer puitsjes (balen) mijn haar is na 1 dag al hartstikke vet (of terwijl ik zie er niet uit haha) ook heb ik wel het idee dat ik nu moeier begin te worden. Maar ik ben ook erg druk geweest....
Als ik alvast een gokje mag wagen dan denk ik dat het een meisje is. Beide vorige keren had ik het ook juist dus....nou ja 50% kans dat het goed is. Nog 2 weken en dan weten we of het kindje op schema ligt en of het hartje klopt en dan weten jullie of jullie 2 streepjes op de test hebben (ik hoop het zo)

Dikke knuffel Fleur

Hi!
Nou, ik ben redelijk uitgeput! hahaha. Wij zijn wel heel intensief bezig geweest. 2 dagen wel 1 dag niet, 2 dagen wel, 2 niet en toen weer wel..hahahaha.Op een gegeven moment voelde ik wel duidelijk wat krampjes en pijn in mijn onderbuik. Maar ik ben even kwijt of het dan al te laat is of dat je dan nog kans hebt dat  het eitje  "bevrucht" raakt. De pijn/krampjes houden zo'n 2 a 3 dagen aan...  
Achja, met ons klusschema is er altijd wel iets aanwezig voor het eitje lijkt mij zo..haha

Het is  verder vrij rustig bij ons. We hebben de standaard dingegetjes gedaan, boodschappen. Wat opgeruimd thuis. Nothing Special..
We wilden vanavond naar de bioscoop  gaan. Maar mijn vriend heeft een Ipod gekocht en heeft eigenlijk de rest van de dag achter  mijn  laptop gezeten om liedjes te downloaden en over te zetten naar dat ding! Ik heb nu eindelijk de laptop weten te bemachtigen!!!

Hey Patricia, ik kan me voorstellen dat je het druk hebt. Geeft niet joh! Je weet ons te vinden zodra je tijd en zin hebt om te mailen. Ennuh... ik ken spelcomputers...zeeeeer verslavende apparaten. Mijn vriend heeft een playstation en een xbox. Net een klein kind is het als hij bezig is. En ik moet bekennen hoor... als ik eenmaal met mijn spelletjes bezig ben dat het dan ook wel even duurt voordat ik met wat anders aan de slag ga!

En Saskia!? ook uitgeput??!!! hahaha
Ik hoor het nog wel!

Liefs Isabel!

hey hey,

ja Isabel, wij zijn ook aardig uitgeput hier! haha...
Toch wel beetje raar dat je van te voren al weet wanneer je t gaat doen. Dat mn vriend beetje ziekjes is en beiden niet echt in de mood, maarja toch aan de klus! Voor een goed doel idd en hopelijk voor goed nieuws.
De laaste twee maanden voelde ik duidelijk mn ei, beetje menstuatieachtige buikpijn aan een kant... maar helaas deze maand nix gevoelt! Zul je net zien, nu je er zo mee bezig bent! Hebben nog een dag extra geklust, maar idd wat je zegt Isabel, dr zouden er genoeg moeten zijn ;-)

Patricia kan me goed voorstellen dat je meer dingen te doen hebt en als je je minder met het 'zwanger worden'  bezig wilt zijn, dan moet je idd niet te veel kijken naar onze verhalen.
Maar je weet ons idd te vinden en we hebben hyves nog! ;-)

Ik merk ook dat ik veel kijk en lees hier en op andere zwanger-sites juist omdat ik dr zoveel mee bezig ben. Pff zo kan je je steeds beter voorstellen hoe mensen zich moeten voelen waar t allemaal niet wil lukken en soms al jaren bezig zijn. Dat lijkt me zo moeilijk, want je wil dr niet teveel mee bezig zijn, maar bent t onbewust toch.

Fleur jij met je puistjes en vette haren! haha... ja die dingentjes kun je idd ook hebben. Heb ik bij beiden zwangerschappen geen last van gehad, maarja dat waren ook jongens ;-)
Nog geen mensen die hun vermoedens hebben in je omgeving? ff wachten op de echo toch? Of wilde jullie daarna ook nog wachten om het te vertellen? Tot de 12e week toch zei je eerder?

Hier verder gister een vrijgezelleparty van mn vriendin gehad, was erg gezellig. Mn vriend is opgestaan voor Jelte dus ik kon lekker uitslapen. Pff.. ben wel beetje sloom, ben ook niets meer gewend! haha..
Ik ga morgen naar mn vriendin met haar kleine (nu1maand oud) en smiddags mag jelte zn prikjes halen op het buro! ah....zielig...

Fijne zondag allemaal nog,
gr. Sas.

Terug
Bovenaan