zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hallo iedereen,

ik snap er niks meer van!! ik heb dus alleen gisterochtend wat bloed verloren.
het was maar een beetje en smiddags stopte het. tot nu toe nog niks..
je begint bijna weer hoop te krijgen. ik heb meteen vanalles opgezocht en het lijkt
dan toch wel verdacht veel op een "innestelingsbloeding". weinig helder rood bloed. een paar dagen voor je eigenlijk ongesteld moet worden. alleen de krampjes kloppen niet..
maar dat zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn geweest. mijn darmen zijn al zo'n 2 weken een beetje van slag. maar dat is bij mij meestal als ik ongesteld ben en niet zo vroeg.. ik weet niet wat ik moet denken of doen.

ik durf ook niet de test te doen. staks is het alsnog loos alarm.
ik wacht het gewoon af. zolang het lukt. zolang ik me in kan houden.

Saskia hou jij het nog vol? ga je morgen testen of later...?
en Fleur.. heb je het al een beetje kunnen laten bezinken..? Je word weer mama!!!

Oh oh het is allemaal toch weer heftig he...
Gelukkig is het heerlijk weer! als de zon schijnt moet ik toch weer aan mijn meisje denken. In april is het meestal toch maar regenachtig weer. Maar net die week dat het mooi weer was. net die dag is mijn prinsesje geboren. Het was zo'n mooi weer, de zon scheen, het was lekker warm. Als ik dan buiten loop in de zon is het net of ze bij me is.

Ik ga lekker wat boodschapjes doen. vanavond lekker met mijn vriendinnen op stap.
Ik moet zeggen dat ik met goed voel vandaag! in tegensteling tot gisteren...
mede omdat ik toch weer een beetje hoop heb...

tot gauw iedereen...

Groetjes Isabel.

Hoi Fleur,

Ook ik lees af en toe even een stukje mee bij jullie en ik lees nu net jouw nieuws. Supergefeliciteerd!!!!!
Wat ontzettend leuk, zeg.
Ik kan me voorstellen dat het allemaal een beetje dubbel is, maar hopelijk vinden jullie toch iets van dat onbezorgde gevoel terug en kunnen jullie optimaal genieten van deze zwangerschap en van hopelijk een klein wondertje in jullie armen over ongeveer 8 maanden.
Heel, heeeeeel veel plezier de komende tijd!

Hoi Allemaal,

Wat een lekker weer he? Eindelijk een beetje zomer.

Miep, bedankt voor je felicitaties. Ik hoop inderdaad dat we straks weer een beetje kunnen genieten van de zwangerschap. Maar in mijn achterhoofd zal altijd de angst blijven, tot het moment dat de kleine huilend in mijn armen ligt.

Isabel, wat spannnend!!!!!!!! Het zou inderdaad zo maar kunnen. Is het nog steeds rustig op dit moment??

Groet Fleur

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nummer

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

al gehad

22 juli

1

29

Gelderland

Isabel
Ylana*

al gehad

29 juli

2

29
Noord-Bant

Patricia
Bas*

7 augustus

21 augustus

1

30
Zuid-Holland

Naam    

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
volgende afspraak gynaecoloog, verloskundige          
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

22 augustus, eerste echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant
Zo, ik heb even zitten knippen, plakken en klooien. Met bovenstaand overzicht als gevolg. Ik hoop zo dat we straks met z'n allen in het onderste gedeelte zitten.

Ik begin nu toch wel te wennen aan het feit dat we weer zwanger zijn, we hebben het gelukkig nog niet verklapt (daar hebben we ook geen behoefte aan). Bij de eerste 2 zwangerschappen hebben we in onze blijdschap meteen een klein groepje ingelicht.
Kunnen jullie het nog volhouden Isabel en Saskia? Of hebben jullie alweer getest?

Hoe is het met jou Pat? Jij moet binnenkort weer aan de bak.  

Dikke kus Fleur  

Hallo Fleur,
Ik heb vorige week voor het laatst gelezen en nu weer even en zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd meid, wat een geweldig nieuws!! Ik hoop dat je ondanks alles toch kunt genieten van het zwanger zijn en dat je over zo'n 8 maanden een gezond kindje in je armen mag sluiten!

Voor Isabel en Sas nog spannende dagen, maar wie weet.....
En Patricia, wat moet jij nog een geduld hebben voordat het weer NOD tijd is, sterkte!

Groetjes Laura

Hello!

Nou Fleur, dat is helemaal goedgekomen met dat knip en plak werk van je! heel goed!
Nu maar hopen inderdaad dat het bovenste rooster snel word vervangen door de onderste.
Mijn ongesteldheid heeft toch doorgezet... helaas. Ik heb me er bij neergelegd.
Op naar de volgende maand. Ik ga me nu lekker focussen op mijn nieuwe baan.
Misschien heb ik wel wat afleiding nodig. Ik merkte dat ik weer steeds meer hoofdpijn begon te krijgen. Niet goed natuurlijk. Ik ben er onbewust toch wel teveel mee bezig.

Gisteren lekker met mijn vriendinnen op stap geweest. Ofja niet echt op stap, even over de Tilburgse kermis gelopen. Toen op een terasje gaan zitten. Rond half 1 gingen we naar huis. Een van mijn vriendinnen heeft nog tot half 3 bij mij thuis gezeten. We hebben wat zitten kletsen en lachen.

Maar ik moet eerlijk zeggen... ik ben moe! mijn god zeg. het voelt aan alsof ik heel de nacht niet heb geslapen!! Op dit soort momenten word je er weer echt aan herinnerd dat je geen 18 meer bent..hahahaaa ik loop er nu ook als een zombie bij.
Gelukkig heb ik voor vandaag geen wilde plannen. Mijn vriend moet morgen werken en dus ga ik met mijn moeder en zusje naar de ikea.

Saskia Saskia houd ons niet langer in spanning!!! vertel vertel.... wat is de uitslag?

Ik weet niet of het te maken heeft met de hormonen... maar ik heb gigantische last van haaruitval!!! ik vind het echt erg... ik heb krullen en als ik dus mijn haar heb gekamt zit mijn kam echt vol met haar!!! mijn vriendin zegt dat het komt omdat ik aan het ontzwangeren ben... nou volgensmij moet die periode toch allang voorbij zijn?!?!
Als dit nog een week langer aanhoud ga ik naar mijn huisarts. Geen idee of ze er iets aan kan doen..maarja. Ik kan het proberen.

Patricia, zijn jullie al weer aan het proberen of niet?

Groetjes Isabel

Hoi hoi,

Isabel, wat jammer zeg! Maar dan kun je je nu wel helemaal focussen op je nieuwe baan. Dat begint al op te schieten.

Wat betreft het haaruitval, ik heb er nu ook meer last van. En mijn bevalling is alweer ruim 6 maanden geleden. Dus het zou wel kunnen. Nu heb ik niet zo'n lang haar dus het valt gelukkig niet zo op.

En ja dat gevoel van ik ben geen 18 meer ken ik ook inderdaad. Een nachtje weinig slaap is tegenwoordig 2 dagen brak. haha

Saskia hoe is het met jou???? Heb je al opnieuw getest?

Groet en een fijn weekend Fleur

hey Meiden!

nou een test doen was niet meer nodig helaas...  t begon gister al een beetje, maar vandaag zette mn menstruatie toch echt door. Veel buikpijn, hoofdpijn, whaaa daar zit je normaal al niet op te wachten, maar nu helemaal niet!
Tja waar die pijnlijke borsten dan vandaan kwamen? haha.. Baal natuurlijk wel ontzettend, maarja tis pas de eerste x proberen.
Wel komt de angst naar boven die ik al snel na de bevalling van Jens had ik mss helemaal geen kinderen meer mag/kan krijgen. Hebben jullie die angsten ook?

Fleur hoe is het met de zwangerschapskwaaltjes? Begin je al iets meer te voelen?
Je hebt er 9maanden alle klachten voor over om maar een gezond kindje in je armen te krijgen he? Ik kan erg moeilijk tegen moeders die klagen... nou durfen de meeste dit ook niet, die van Jens* weten!

Ik werk nl in de kinderopvang (ik vroeg naar die van jullie maar had  nog niet gezegd  wat ik deed)
Dit was (en soms nog) erg moeilijk. De eerste keren op te werk, veel zwangere moeders, zwangere collegaatje, kleine baby(jongentjes), moeders die bevallen die trots hun beeb showen.
De meesten zijn wel beetje tactvol hoor, maar   je hebt er ook van die lompe bij, maarja... die zijn er overal wel!
Ook de peuters die vroegen naar de baby in mn buik... tja de  tranen moest ik vaak inslikken, (heb ze ook gewoon laten lopen hoor)

Lees Isabel dat je menstruatie bij jou ook heeft doorgezet? Balen joh. Pff wat duurt dat dan weer lang voordat je weer een beetje mag hopen he? eerst ff dit, dan 'klussen'' en dan weeeeer wachten. Jee kan me steeds meer indenken hoe zwaar mensen het hebben waar het gewoon maand in,maand uit niet lukt, jee wat lijkt me dat zwaar zeg. Gister ook babyboom gekeken? Was wel weer janken natuurlijk, maar kan dr gelukkig wel naar kijken. Jullie ook? of juist helemaal niet? Kan ik me ook iets bij voorstellen...

Tries hoest met jou? Lief dat je me t advies ga om toch niet te gaan werken. Heb ook t een en ander geprobeerd om toch niet te hoeven werken, maar t ging allemaal niet lukken.
Wilde ook niet melden dat het die datum was, hoef geen medelijden endat mensen dan ineens wel moeite doen. Daarbij was het ook moeilijk om op het kdv van Jelte wat te ruilen, dus tja gewoon werken.
Vind het denk ikook wel lekker, moet er anders veel te veel aan denken. Heb t wel tegen mn naaste collega gemeld hoor, dan weet ze een beetje wat er met me is, als ik er niet helemaal bij ben...

Is het trouwens een idee om een nieuw topic aan te maken, met dezelfde titel en dan 2 erachter ofzo?
Zitten onze verhalen ook niet op de eerste bladzijden steeds, (makkelijk te lezen voor iedereen) en hoeven we ook niet door te bladeren op blz..5 zitten we ondertussen al weer???
Weet niet of het idee is? Ik hoor/lees t wel! haha..

Mn vriend is gezellig met vriend op stap, dus heb de tv, het bed en de laptop voor mij alleen! haha...
Mn ouders komen zondag of maandag weer terug van 3,5 week vakantie. Leuk om ze weer te zien en ik ben zo benieuwd hoe Jelte reageerdt als ie ze weer ziet!
Verder gaan we ook op visite bij de ouders van mn vriend, hun hebben schapen en kippen, dus dat vindt jelte wel leuk.
Verder doen we t rustig aan met dit warme weer, lekker genieten in de tuin!
En jullie? Plannen voor t weekend?

Fijn weekend hoor,
liefs Saskia.

Terug
Bovenaan