zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hi!

Hey Fleur, Ylana spreek je uit met de i. wat grappig dat jij die naam ook in gedachte had! Het is een mooie naam so i don't blame you! We hadden eigenlijk al bijna 1,5 jaar de perfecte jongensnaam verzonnen met z'n 2-en. Alleen de meisjesnaam nog..
Maarja ik was zo verliefd op onze jongesnnaam dat ik niet eens aan een meisje dacht. En toen lag ik daar bij de pretecho... het was een meisje... Ik heb deze naam eigenlijk verzonnen. Ik had het nog nergens gehoord of gezien. Ik hoorde de naam Lana. en ik heb er de Y voor gezet.

Ja Saskia... als ik er weer bij stil sta maakt het mij echt boos..."domme pech". en dat ze dan ook het lef hebben om het gewoon zo te zeggen! verwoord het dan wat mooier!!! jeetje... Maarja het is ook wel wat Patricia zegt... je kunt er dan wat meer vanuit gaan dat het de volgende keer gewoon goed gaat. maar toch.. het is dus voor niets gebeurd. er was niets met mij of met haar aan de hand. Ik ben er heel lang echt heel boos over geweest. Ik kan het nu deels een plekje geven. Maar puur omdat ik verder moet. ik moet weer kunnen functioneren als ik ga werken en niet zomaar woede-uitbarstingen krijgen om niets. Dus ja.. ik leg me er maar bij neer.

Nou Patricia, gaat goed met die bloedingen die minder worden!
ik hoop dat je gauw weer aan de slag kunt. ik weet nog dat ik echt zenuwachtig was toen ik de test deed.. om te kijken of alle HCG uit mijn lichaam was. Enerzijds was ik opgelucht dat hij aangaf dat ik dus niet zwanger was. Anderzijds was het zo'n teleurstelling. Ik had zooo graag een kruisje zien staan. ook al was dat medisch onmogelijk.. je blijft hopen he..

Fleur! wij vertegenwoordigen Noord-Brabant dus in dit forum! Leuk.
Ik woon in Tilburg. Waar de Tilburgse Kermis deze week staat!!
Donderdag ga ik er met wat vriendinnen heen. Het is dan caribische donderdag.
En het word dan mooi weer! Ik ga niet echt voor de kermis zelf hoor. Dat heb ik nu na al die jaren wel gezien. Maar op een of andere manier is het dan echt gezellig in de stad. Tenminste... als je in een leuke tent terecht komt.En aangezien ik nog niet werk hoef ik niet op de tijd te letten!

Ik heb last van wat krampjes... Ik vrees het ergste voor mij.
Dit zijn meestal wel de voortekenen van de ongesteldheids-dagen...al is het weer eens veels te vroeg. Ik wacht het maar rustig af.

Hoe vergaat het jullie....?
Liefs Isabel

hey meiden,

wat leuk dat jullie zo actief op het forum zijn! leuk hoor en ook super dat er zo word meegeleefd! Tja het zwanger worden op zich is al spannend, maar in onze situatie natuurlijk helemaal...

Ylana is idd een erg mooie naam. Hoort hem niet vaak. Leuk Isabel dat je uit Curacao komt, dacht wel direct dat het niet echt een naam van daar is of wel?  
En het is idd fijn om te weten dat er een kleine kans op herhaling is, maar ze moeten maar iets anders bedenken en t niet zo te benoemen toch??? ;-)

Pat, wat fijn dat jou test negatief is. Kunnen jullie er weer voor gaan..
Heb je niet het gevoel dat na de bevalling van Bas en dan deze miskraam je lichaam je in de steek laat? Zo frustrerend lijkt me dat...

Mn NOD is trouwens niet morgen, dat is eigenlijk vrijdag, maar ik wil morgen gaan testen, hou de 4dagen aan dat het mogelijk zou kunnen zijn dat de test positief is.
Als hij niets aangeeft dan wil ik wachten tot vrijdag of zaterdag hoor. Als   ik ondertussen niet ongesteld  word.

Wil morgen testen ook omdat we  een jubileum hebben, 8,5jaar. Leek me wel een goeie dag... Morgen krijgen we alleen mn schoonvader op visite, deze moeten we nog naar huis brengen en.. mn vriend sport ook altijd op dinsdagavond.. (normaal overdag, maar gaat morgen niet lukken) dus tja.. voordat we kunnen testen!!! Wow, weet niet of ik dit zolang volhou. Gelukkig moet ik overdag gewoon werken, oh.. zit me te bedenken dat we het natuurlijk ook sochtends kunnen doen, bij het opstaan!!! Denk dat ik vroeg naar bed ga vandaag!!!

Morgen is trouwens het begin van het mooie weer....!!! Joepie!!

Fleur ben erg benieuwd naar jou hoor, spannend dat geen zin in koffie hebt enzo! Goed teken....!!!

Ik ga morgen op t werk proberen om mn werkdag te ruilen.
Volgende week dinsdag zou de uitgerekende datum van Jens* zijn en heb niet echt zin om te werken, maar mss aan de andere kant wel juist fijn, beetje afleiding dat ik er niet de hele dag aan denk. Hmm.. kijk nog wel ff.

Wat doen jullie trouwens voor werk?

Fijne avond! Komt dr nog wat op tv vanavond?

Liefs van Saskia.

Hoi Saskia,
Ik zou dan denk ik morgenochtend al testen, ik heb altijd begrepen dat de urine door de nacht dan het meest geconcentreerd is dus dan zitten er het meeste zwangerschapshormonen in?? De testen van tegenwoordig zijn natuurlijk heel gevoelig maar omdat het nog een aantal dagen voor je NOD is...
Ik heb ook een beetje last van krampen, maar ook dat hoeft niks te zeggen. Ik heb bij beide eerdere zwangerschappen ook menstruatieachtige krampen gehad dus...
Spannend hoor!

Fleur

hey Fleur,

ja ga zeker morgenochtend testen! Bij de gebruiksaanwijzing staat dat tijdstip niet uitmaakt, maar had ik ook idd ergens gelezen dat het sochtends 'het beste' is.
Ben dr wel vroeg bij, dus ga ervan uit dat de test negatief is, kan t altijd meevallen...
Anders bestel dan gewoon nieuwe testen, zijn al snel binnen! En ga dr dan vrijdag/zaterdag weer voor.

En jij nog steeds vrijdag in gedachte????

Groetjes Sas.

Hallo,

jeetje.. ik begin toch ook zenuwachtig te worden als ik jullie zo hoor Saskia en Fleur!
En ik moet nog een volle week wachten!! ik hoop dat ik het volhou en dat er ondertussen niets uitkomt!
Ylana is inderdaad niet echt een antiliaanse naam. Maarja ik ben ook niet echt opgegroeid met de antiliaanse cultuur en mentaliteit. Je zou eerder zo'n ghetto-naam verwachten he! hahaha nee grapje. Mijn vriend en ik hebben er ook om zitten lachen toen we namen aan het bedenken waren! Maar dat is niks voor ons. Past niet bij ons.
Wij zijn meer van de aparte namen. De jongensnaam die ik nu in gedachte heb heb ik ook hier in nederland nog nooit gehoord of gezien. Ik ga hem lekker ook nog niet vertellen!

Ik heb nog maar 1 zwangerschapstest in huis. Ik ga denk ik vrijdag toch nog even een setje halen. you never know...

Patricia hoe gaat het met jou? zijn de bloedingen helemaal gestopt nu?
Wel fijn dat je volgende week voor 50% gaat werken. heb je weer wat afleiding.
En de tijd gaat dan ook wat sneller.

Oh ja Saskia. je vroeg wat wij als beroep deden he. Ik werk in de arbeidsbemiddeling.
Ik heb even op een P&O afdeling gewerkt. was wel leuk, maar ik mistte het contact met kandidaten en bedrijven. Ik ben een redelijk sociaal en gezellig iemand. en ik word gek als ik heel de dag maar op kantoor moet zitten.. niks voor mij.
Ik begin volgende week als intercedent bij een uitzendbureau. Ik heb de afgelopen jaren als consultant gewerkt in de detacheringswereld. maar daar is alles zo commercieel, het draait alleen maar om de centen, winst halen en een zo mooi mogelijk auto van de zaak krijgen als beloning. Ja leuk maar dat is voor mij niet het belangrijkste.
Het werd intern nog net geen strijd tussen de collega's om de kandidaten omdat iedereen maar snel mensen wilde plaatsen om winst te halen. Nee sorry. daar pas ik voor. Ik heb nu ook bewust voor een wat kleiner minder bekender bureau gekozen waar ze ook echt aandacht voor de uitzendkrachten en klanten hebben.
Natuurlijk blijft de commercie een rol spelen, maar dat moet niet het allerbelangrijkste zijn! dus dat doe ik. Wat voor beroep oefen jij uit?

Ik heb vanochtend de auto naar de garage gebracht voor de jaarlijkse APK keuring....ik hoop dat het niet te duur word hoor! Ik kan hem straks op halen.
Ik kreeg een huurfiets mee. gelukkig maar. anders was het een lange wandeling naar huis geworden!

Ik ga wat stofzuigen en schoonmaken. Moet ook gebeuren he!

tot gauw!
Liefs Isabel

nou Saskia wat is het geworden vanmorgen, haal ons uit de spanning!
gefeliciteerd trouwens met je jubileum!
Hoe voel je je nu met de uitgerekende datum voor je neus? Is wel echt weer ff heftig he? Ik zou proberen vrij te krijgen, kan je echt doen wat je zelf wil. Wij zijn een weekend weg gegaan. Was op 2 mei uitgerekend en we zijn van 30-4 tot 5-5 weggeweest. Dat voelde toch zo goed, even weg bij iedereen, gewoon jezelf kunnen zijn, zonder dat mensen je verhaal weten. Verdriet voelde veel lichter. Arthur is ook niet echt een prater en dat lukte daar veel beter. Dus ik vond het super om niet thuis te zijn.
Ik heb inddrdaad niet echt veel vertrouwen meer in mijn lichaam. Ik kon er al slecht wijs in worden, maar nu is dat vertrouwen weer wat afgenomen. Ach we zullen wel zien. We kunnen alleen maar veel klussen en hard hopen, meer is er helaas niet te doen.
Ik werk in de jeugdhulpverlening binnen een crisisopvanggroep voor kinderen van 4-12 jaar. Daar wonen kinderen die dankzij het gedrag van hun ouders niet meer thuis kunnen wonen. Ouder zijn drank- en/of drugsverslaafd, hebben psychische problemen, financiele problemen, zitten in de gevangenis, zijn op visite in hun eigen land en dumpen kindlief voor het gemak maar bij de buren....
Ik werk daar voornamelijk op kantoor. Ik zie de kinderen dagelijks, maar ik zit meer in gesprek met de ouders en bureau jeugdzorg. En ik doe de kas en het rooster en eigenlijk alle dingen, om mijn collega's die met de kinderen werken, hun werk te laten doen.
Best krom om daar te werken, terwijl je zelf zo graag een levend kindje wil.

Isabel, heb jij wel vaker een onregelmatige cyclus? Omdat je schrijft, alweer te vroeg? Bij het andere lijntje waar ik schrijf, bestellen veel meiden zwangerschapstesten bij www.sensitest.nl Hier schijnen ze niet zo duur te zijn. Maar bij de kruitvat zijn de goedkoopste nu ook 6 euro en daar zitten er 2 in een pakje. Iemand zei dat die ook heel gevoelig is. Haha dat hoop ik maar, want die heb ik van de week gebruikt. Anders zit er misschien toch nog meer HCG in mijn lijf dan ik denk.

liefs
Patricia mama van Bas*

hoi hoi,
ff een snel berichtje met de aardappels op het vuur.. nou vanochtend niet eens zo achterlijk vroeg wakker en natuurlijk vrijwel direct naar de wc!
Testje erin en nee... helaas, niet eens een dun streepje! haha..
Ach tis ook nog best vroeg en ga ook weer 3testen bij sensitest bestellen en dan gaan we er vrijdag of zaterdag voor (als ik het niet word natuurlijk). Was op zich geen domper, maar kan me er wel meer bij voorstellen hoe het voelt als ik ongesteld word of als er zaterdag nog steeds maar 1 streepje te zien is!
En daarbij liet een collegaatje vandaag trots haar echo foto zien en liet hierbij dus weten dat ze zwanger is... tja ff slikken, maar super voor haar!!!

nou ga verder met t eten, mss dat ik vanavond nog ff iets van me laat horen.
xxx Sas.

Terug
Bovenaan