zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hoi Meiden,

Even snel een kort (maar heel belangrijk) berichtje van mij. Ik kon het vanmiddag niet laten en heb toch een testje gedaan (die goedkope van de kruidvat) en ja hoor!! Een dikke streep! Nou ja twee eigenlijk. Ik ben dus onwijs ZWANGER!!
Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik mega-blij ben (ergens in mijn achterhoofd wel natuurlijk), eerder verdooft. Zo onwerkelijk dat we als het goed is over 8 maanden een kindje krijgen.

Saskia, ik vind het jammer dat er bij jou nog niks te zien was. Die van de kruidvat zijn een stuk gevoeliger als die van sensitest, die heb ik al een keer uitgetest.

Tot snel weer dames, we hebben eters en we zijn nog aan het natafelen, maar ik wilde dit even melden.

Fleur

Hoi Fleur,

Gefeliciteerd!
Gaat het toch lukken, weer zwanger op vakantie!
Ik kan me je verwarring best voorstellen. Maar dat zal best snel omslaan in blije gevoelens.

veel liefs, keesje

Hi Fleur,

Ik lees af en toe beetje mee op  jullie forum aangezien "ons" forum (mk in juni en bezig met zwanger worden) ook zo druk bezocht is en zie dat je zwanger bent; van harte!! Kan me voorstellen dat het moeilijk blij zijn is... Verdrietig dat dat het gevolg is maar hopelijk voor jullie komt de blijdschap vanzelf, ook al moet die misschien een beetje groeien....

Nogmaals gefeliciteerd!

Groetjes,
Jannie

heeeeeeeeeeeeeey Fleur!!
Wat een geweldig nieuws en kan me zo voorstellen dat je nog in de onwerkelijke fase zit? Gebeurd dit echt?
Maar proficiat hoor. Wel zware en moeilijke maanden die eraankomen, waar je hopelijk van kunt genieten.
Je kunt neem ik aan eerder naar de vk? Of krijg je controles in t ziekenhuis?
Nou laat t maar ff allemaal bezinken en voorzichtig genieten dat het wonder van zwanger raken jullie is gegunt!

Gr. Sas.

hmm.. mss dat ik toch ff naar de kruitvat ga vandaag? haha..

Fleur!!!!! mijn god ik weet niet wat ik lees! Ik ben superblij voor je.
Alhoewel... ik kan me ook goed voorstellen hoe je je voelt. Nog onwerkelijk en je bent en blijft natuurlijk voorzichtig qua gevoelens. Een natuurlijke reactie aangezien je jezelf wilt beschermen tegen teleurstellingen. Maar ik ben echt heel blij voor je! Gefeliciteerd!!

Saskia, ik zou het vrijdag of zaterdag gewoon nog eens proberen.. kan geen kwaad.
Tenminste zolang er eerder niks gebeurd.Ik blijf voor je hopen en duimen!

Gisteren toen in naar de wc ging zag ik echt heeeeel lichtroze afscheiding.
Toen wist ik al dat het zover was. En vanmorgen begon ik te bloeden.
Maar ik snap er werkelijkwaar geen helemaal niets van! Na mijn bevalling begon ik na  5 weken te bloeden op 29 mei, toen 27 juni en nu 22 juli.. het word steeds korter die cyclus!! ik snap het niet hoor..
Maarja, ik heb voordat ik zwanger werd wel zeker 10 jaar de pil geslikt. En toen ik stopte was ik na 2 maanden al zwanger. Ik heb dus geen idee   hoe mijn cyclys in elkaar zit. Maar dit helpt zo ook niet echt.. Het dringt ook nog niet echt door.
deze maand weer niet zwanger.Nu ik het zinnetje heb getypt zit ik in tranen achter mijn laptop.. ik heb weer zo zitten hopen..nu moet ik weer een hele maand wachten.
Je blijft allerlei dingen bedenken. Toen ik de eerste keer zwanger was heb ik ook last van bloedingen  gehad in de eerste maand. maarja dat was pas na enkele weken.
ik weet het niet hoor. ik baal in ieder geval vreselijk...

Ik denk dat ik weer mijn bed in kruip...

hey Isabel,

wat kl*te dat je menstruatie is gekomen en helemaal nu al!?! Wel gek he dat het telkens zoveel eerder komt? En dan weer helemaal wachten op de volgende maand, pff.. kan me voorstellen dat het een enorme domper voor je is, helemaal omdat je nu niet echt meer kan 'rekenen' op je lichaam...
Daarom helemaal top dat je met me meeleeft en voor me duimt.
Tis nu nog druilerig weer, maar vanmiddag breekt het zonnetje door, hopelijk helpt dat een beetje voor je en voor nu als je idd je bed weer induikt...jank maar ff goed en mss val je wel ff in slaap en ziet t er allemaal weer ietsje beter uit als je wakker word.

denk aan je,
liefs Saskia.

Hallo,

Bedankt voor jullie felicitaties! Het begint langzaam een beetje tot me door te dringen, echt gevoel heb ik er nog niet bij. Natuurlijk ben ik blij (heel blij zelfs) maar er kan nog zoveel misgaan. Ik heb nooit eerder een miskraam gehad trouwens. Het is waarschijnlijk inderdaad zelfbescherming. Ik heb meteen naar het ziekenhuis gebeld vanmorgen en we kunnen 22 augustus terecht voor een eerste onderzoek (ben dan 8 weken). Doordat mijn zoon in mijn buik  is overleden moet in onder controle bij een gyneacoloog. Niet dat ze het kunnen voorkomen maar als ik het maar dat ze me extra goed in de gaten kunnen houden, ook op het psychische vlak. Ook moet ik in het ziekenhuis bevallen maar thuis wil ik dat al lang niet meer, ik weet nu wat er allemaal mis kan gaan....

Isabel, wat jammer zeg. Ik had ergens gehoopt dat we vanaf nu allemaal zwanger zouden zijn. Hoeveel dagen zat er nu tussen? Mijn cyclus schommelt altijd tussen de 26 en 30 dagen. Maar bij jou was het dan nu nog korter? Ik vind het heel rot voor je.

Sas, wat spannend hoor, ben je nog bij de kruidvat geweest?? Ik heb dus ook 2 dagen eerder getest (op dag 26 van cyclus) en er was al een hele duidelijke streep te zien. Niet zo dik als de controle streep maar er is geen twijfel mogelijk.

Nou ik ga weer even wat doen!

Kus Fleur

jeetje zeg wat een tegenstrijdige berichten. Blijdschap, spanning en verdriet...

Fleur, wat een verrassing, zo snel alweer, gefeliciteerd meid, een aprilkindje!! En wat kon je vroeg testen zeg, op dag 26 al een positieve test, meid wat fijn. Heel eng maar ook heel fijn.

Tegelijkertijd heel dubbel natuurlijk. Ik gun het je van harte, maar voel ook de steken door mijn lijf gaan. Ik wil het ook zo graag..... We verdienen het allemaal zo hard. Maar goed 1 moet de eerste zijn en zoals er bij het andere topic al eens geschreven werd, als er 1 schaap over de dam is volgen er meerdere. Nou jij hebt ons die dam laten zien, nu zijn wij aan de beurt.

Isabel jij echt balen, die K..ongesteldheid. Waarom moet het iedere maand weer zo confronterend zijn?? Logisch dat je even helemaal in de put zit. Dat mag ook meis. Doe maar even lekker alleen wat jij wil. Dan kan je jezelf ook het beste weer opladen voor de volgende maand. Tenminste dat is mijn ervaring.
Als je je erge zorgen maakt om je cyclus moet je gewoon de gyn bellen hoor. Dat heb ik ook gedaan, na 3 keer ongesteld te zijn geweest. Ik begreep (en begrijp trouwens) mijn lichaam en cyclus ook helemaal niet meer. Ik was ook onregelmatiger ongesteld, had de 1e maanden meer bloed, had veel meer kramp tijdens de ongesteldheid.
Ik heb gewoon gebeld en gezegd dat ik wilde weten of alles goed zat. Nou ik had een afspraak voor 2 weken later ofzo. Dan maken ze een echo en zien ze of je eileiders er goed   uitzien en of er stolsels in je baarmoeder zitten. Ik kreeg ook een uitstrijkje en ze zette dingen op kweek. Daarbij moest ik als ik ongesteld zou worden bloed laten prikken om te kijken of de hormonen wel goed uit mijn bloed waren. Maar ja dat hoefde ik niet, omdat ik toen zwanger was. Maar het is gewoon wel een geruststelling, om te horen dat het goed zat. Voor zover dat te zien was.
Nu liepen we vlak voor ik zwanger werd van Bas* net bij de gyn om te kijken of alles wel in orde was en had ik dus na die 3e gekke ongesteldheid iets van, wat als er nu iets niet goed zit. Dan zijn wij het al die maanden aan het proberen, terwijl we eigenlijk tijd aan het weggooien zijn, omdat we iets van hulp nodig hebben. Ik dacht echt, laat ik dan maar iets in gang zetten, dan loopt er tenminste weer wat.
Maar goed, inmiddels is mij wel duidelijk dat ik gewoon zwanger kan worden, het is tenslotte 3x gelukt in 2,5 jaar tijd. Nu alleen nog een zwangerschap uitdragen... Maar als je erg onzeker bent over je cyclus gewoon bellen hoor. Ze mogen wel wat meer aandacht aan onze onzekerheden besteden vind ik. Het is tenslotte niet niks wat we meegemaakt hebben.!!

Ohh Sas, balen zeg, hopenlijk was je te vroeg met testen!

En Fleur, hoe weet je dat die goedkope van de kruitvat zo goed zijn? Ik heb daar van de week mee getest voor mijn hcg.

liefs
Patricia, mama van Bas*

Terug
Bovenaan