Zwanger worden na een miskraam

Dat meen je niet edith!
Dan sta je toch ff raar te kijken als je eigelijk niets verwacht he! Ik wist trouwens niet dat down een oorzaak kan zijn van een mk...?!
Ben je nu niet bang dat als je zwanger zou worden het nog een keer zou gebeuren? Je hebt dan misschien niet meer kans omdat dit kindje het had maar je blijft 38/39...?
Een jongetje... wat heb je zelf ook al weer al? Jongen meid? Meid Meid? Jongen Jongen? Weet het niet meer!
hebben ze verder nog naar jou gekeken of alles er goed uit ziet of niet?

xx

goeiemorgen!

@edith:jeetje dat is toch wel een verrassing.. k denk nie dat je hier rekening mee had gehouden of wel? wel fijn dat je voor je gevoel het nu wat van je af kan zetten.. het is niet jouw schuld..

@allemaal: k kom er net achter dat een vriendin van me 11 weken zwanger is.. erg bijzonder want we waren elkaar een beetje uit het oog verloren.. en nu heb k dr gemaild.. en willen we het contact weer wat aantrekken..
k ben dr helemaal beduusd van..

liefs

Astrid: ik heb twee meiden, dus een jongetje is wel bijzonder, alhoewel ik geen voorkeur hebben...

Ja, dit drukt me wel met de neus op de feiten. Kan op zich weer gebeuren.
Heb een kans van 3 per 1000 op mijn leeftijd.
Op jouw leeftijd iets van 1 op 1000. Dus heel kleine kans.
En idd is Down grote kans op mk. Meeste chromosoomafw geven mk. Down is de enige die KAN overleven, maar dat hoeft dus niet. Kindjes met Down hebben ook vaker hartafwijkingen, dus misschien was het dat wel.
Bij mij is verder niks nagekeken. De reden voor deze mk is duidelijk en de 1e mk is gewoon pech geweest. Ik heb ook geen klachten die passen bij stollingsstoornis of zo.

We gaan nu maar eens heel hard nadenken wat we gaan doen.....

Edith: Twijfel je nu of je misschien toch geen derde wil? Misschien ook omdat je een beetje met je werk in je maag zat toch?

Twee meiden, was ik vergeten ;) Ik hoop dat ik er ook nog eentje bij krijg ;)

x

Jeetje Edith, Dat is nog al iets. Ik kan me voorstellen dat jer er nu een andere kijk op hebt.

Je risico's zijn wel wat hoger dan dat jij zegt hoor, Teminste, volgens internet en bladen.

20 1 : 1070 32 1 : 478 44 1 : 26
22 1 : 1037 34 1 : 331 46 1 : 14
24 1 : 983 36 1 : 215 48 1 : 8
26 1 : 900 38 1 : 132 50 1 : 4
28 1 : 783 40 1 : 78
30 1 : 637 42 1 : 45

Begrijp dat je er nog eens over na wilt denken.
Het is nog al niet iets.. Eerst de Mk en dan dit..
Succes.

@ Edith: heftig zeg. Wat ik vooral bewonder hierin aan je is dat je zegt dat je het kindje ondanks dat het down had zou laten komen. Moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe ik in zo'n situatie zou reageren.

Hier zijn alle vage klachten weg ( kramp, steken etc )
Denk dat mijn licaam gewoon de weg kwijt is. Ik hou voor het gemak als nod nu even maandag aan aangezien ik precies op die dag 4 weken geleden mijn waarde had laten meten en die toen op 2 stond. Eerder ga ik ook niet testen. Als mijn ongi er dan nog niet is maak ik denk wel even een afspraak bij de huisarts. Maar alles werkt wel .... denk ik dan bedoel ik heb last van witte vloed en neem aan dat dat niet kan zolang er van binnen niks gebeurt toch? Ook mijn temp blijft sinds anderhalve week netjes op 37 daarvoor was het 36,8.

goeiemorgen!

@edtih: twijfel je nu of je nog wel door wil gaan voor een derde? kan t me wel voorstellen hoor..

@marjoleine: dus de moeder van valerio gaat toch na griekenland? als je da hard kan maken win je de zaak met 2 vingers in je neus (zoals vriendlief dan zegt) toch?

@astrid: hoe ist daar? ben je al een beetje door de vermoeidheid heen? bij mij kwam het net zo hard weer terug.. slaap nu 12-14 uur op n dag.. en dan nog loop k door t huis te suffen.. volgens vriendlief had k vannacht in mn slaap gebrabbelt dat er een monster in mn lichaam zat.. en dat ik met een beetje moeite nog net t ene been voor t andere kon zette.. hihi.. nou jah.. zo voelt t wel een beetje..

liefs!

Hoi dames,

@jenny, je houd het wel spannend hoor! Wanneer ga je testen?? maandag? Ik vind het knap dat je het zo lang volhoud. In principe kan je als je hcg 2 is zo'n beetje weer zwanger worden, wat dus betekend dat je 2 weken erna alweer ongi zou moeten worden (als je HCG naar 0 is gedaald krijg je je ei)
Je zou nu dus al ruim positief kunnen testen als je zwanger bent!

@edith, wat ongelofelijk heftig dat het kindje down had! Kan me voorstellen dat je nu nog even moet nadenken over de volgende stap!

@sjaar, vervelend dat je zo ongelofelijk moe bent !! Hopen dat het snel weer beter gaat! Wat ik bij mezelf merkte is hoe meer ik sliep (tijdens mn zwangerschap) hoe vermoeider ik overdag was! Misschien een tip?? Toch proberen iets minder te slapen :p:p

@iedereen, Hier word de ongi alweer wat minder!! Gelukkig want de vorige keer was het wel heeel heftig en lang, dus nog een paar daagjes en dan gaan we weer hard aan de klus!! En hopen dat we de 26ste een positieve test in handen hebben.

Ik heb vandaag nog niet eens kunnen douchen. Die kleine heeft gisteren z'n vaccinaties gehad en ik vandaag behoorlijk koortsig en hard aan het huilen!! Hij zit de hele ochtend al op schoot en wil echt NIET slapen.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan