Zwanger worden / ovulatietesten

Beste allemaal,
Ook ik schuif graag aan en ben deze maand begonnen met ovulatie testen (sensitest). En ik heb de volgende uitslagen:

13/11 = 1 donker controle streepje en 1 licht test streepje
14/11 = zowel het controle als test streepje zijn hetzelfde van kleur (niet heel licht, ook niet donker)
15/11= zowel het controle als test streepje zijn hetzelfde van kleur (beide even donker)
16/11 = 1 donker controle streepje en 1 licht test streepje

Begint mijn LH-piek nu op 14/11 en moet ik vanaf die dag tellen naar de eisprong of pas op 15/11? We hebben zowel 14 als 15 geklust. Is het verstandig om nu ook nog de 16e te klussen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Hi meiden!
Ik ben intussen echt ongesteld geworden en na 100 dagen niks ben ik daar zo blij mee! (Wie had dat ooit gedacht)
Heb even iets minder gekeken op het forum omdat ik er volgens de huisarts echt veel te veel mee bezig was... tsjah! Mijn verwante ovulatie is maandag dus het klussen is begonnen. Voel af en toe echt een beetje menstruatie-achtige krampen in mijn buik (wel echt in het midden). Hebben jullie dat ook weleens rond je ovu?
 
Hey meiden. Ik merk dat het wat rustiger begint te worden. Iedereen even wat meer afstand genomen? Snap ik hoor! Intens proces he? Althans vind ik wel. 
 
Vrijdag is mijn nod. Hoewel m’n ovulatie deze maand een dag eerder was, ga ik toch maar uit van de app. Die geeft 1-12 aan. Ik durf nergens meer vanuit te gaan. Denk steeds vanalles te voelen, maar dat deed ik vorige maand ook en toen was er niets. Ik ben wel behoorlijk hormonaal, opvliegerig en emotioneel. Maar dat kan net zo goed aan de tijd van de maand liggen. Lijkt alsof m’n borsten zwaarde voelen, niet echt pijnlijk maar zwaar. 
Antway ik zal mezelf wel weer allerlei dingen in m’n hoofd halen. Ik laat het jullie vrijdag weten.
 
hoe is het met de rest? Wanneer staat er weer nod’tjes op de planning?
 
Hi Evi2015,
Volgens mijn app is zaterdag mijn NOD, al is het bij mij de afgelopen tijd erg onregelmatig geweest allemaal. Probeer echt realistisch te zijn maar merk toch dat ik allerlei signalen opmerk (of verzin?). Pfff spannend allemaal hoor!
Ben benieuwd wat dit weekend ons brengt ;-)!
 
Hoi dames,
Die app gaat uit van het gemiddelde. Maar lang niet iedereen is 'gemiddeld'. Mijn ovulatie bleek, toen ik ging testen, pas na dag 19 te komen. Dus als ik van mijn app uit had gegaan was ik nooit zwanger geworden.. 
Ik wil hiermee niet zeggen dat het bij niemand werkt maar wil alleen wel aangeven dat ieder een eigen cyclus heeft en die app jouw cyclus niet kan volgen. Testen jullie de ovulatie of ga je blind af op de vruchtbare dagen die de app aangeeft?
Succes damens met de komende NOD! Ik ga voor jullie duimen!!
 
Hi sas kia,
Je hebt helemaal gelijk: alleen een app zegt nog niet zoveel. Ik gebruik hem sinds januari en het helpt me wel om er structuur in te gaan zien. Alleen: je ziet natuurlijk de échte structuur pas achteraf. Ben zelf op aanraden van de HA even gestopt met ovu testen, om er niet al te veel mee bezig te zijn en vooral ook naar mijn lichaam te luisteren. Maar hoe moeilijk is dat? Ik schommel erg qua klachten en symptomen dus er is geen touw aan vast te knopen, haha.
Succes allemaal!
 
Hi Evi,
Wat jammer zeg :(! Had je wel ‘zwangerschapssymptomen’ voor je gevoel? Je lichaam geeft soms zulke rare signalen he? Hoop zo voor je dat het deze maand echt raak zal zijn!
Mijn NOD is aanstaande dinsdag. Had eerst echt het idee zwanger te zijn (lees: krampjes, duizeligheid, misselijk en zere borsten), maar vooral dat laatste neemt nu echt af .. durf dus nog niet te testen. Blijf liever nog even in de bubble, haha. 
Houd jullie op de hoogte :).
 
Terug
Bovenaan