zwanger(worden)topic

Al een tijdje hebben hebben we, de Zomer2006Moeders, het zwanger-worden-forum gebruikt om lief en leed te delen omtrent zwanger worden en zwanger zijn. Maar het lijkt me veel leuker om hier een topic te openen om elkaar een beetje op de hoogte te houden. Ik hoop dat de andere 2006 mammies dat niet erg vinden want het gaat wel veel over babies en zwangere dodo’s ipv peuters .

Liefs mv Stijn en 23.6 weken zwanger van een zoon.

ps. zwangerschap loopt voorspoedig en voel me op een mega-verkoudheid na, goed!!!

Ik persoonlijk vind het absoluut geen probleem hoor om jullie verhalen te lezen. Ik vind het juist wel leuk!! Dus wat mij betreft lekker blijven posten hoor!

Groetjes Fonske

ik las ook af en toe al stiekumpjes mee op jullie andere topic. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel leuk vind om al jullie verhalen te lezen en wat jullie zwangeren of toekomstige zwangeren allemaal meemaken. Dus geen probleem hoor als jullie hier verder gaan kwebbelen...

Groetjes

Wat een simpele draaiende baby leek te zijn, was toch iets anders. Jezus, wat ik heb ik pijn gehad. Ik zal jullie het hele verhaal besparen (had ik net helemaal uitgetikt, toen ik me realiseerde dat jullie daar helemaal niet op zitten te wachten, hahaha), maar echt waar, ik heb liever weëen dat wat ik afgelopen weekend heb meegemaakt.

Die draaiende baby was niet de oorzaak van de pijn. Dat was een niersteen. Vier nierkolieken (zo noemen ze zo'n pijn aanval) en een aantal onderzoeken later, heeft mijn lichaam zichzelf gelukkig maandagavond ontdaan van deze ongenode gast. Hopelijk blijft het hierbij, want dit hoef ik echt nooit meer mee te maken!!

Overigens ligt de baby ondertussen weer keurig met het koppie naar beneden. Laten we hopen dat het zo blijft.

Morgen en overmorgen nog werken en dan begint mijn verlof! Spannend hoor!!

Liefs,
Evelien mv Renée en 33 weken zwanger

is fijn om hier verder te kletsen hoef ik niet speciaal naar he tzwanger worden forum meer.

hier is alles prima.
de baby beweegt tegen over iris in de vorige zwangerschap erg veel. en reageert oook als ik klop op mijn buik door terug te stampen. heerlijk is dat.

vandaag met iris naar de orthopeed geweest en we blijven onder fysiotherapie ivm het vallen is wel erg veel verbeterd. in een half jaar tijd.

we moeten in oktober terug naar de orthopeed met iris en onze baby om de heupen te laten controleren. iris krijgt een foto van de heupen en de baby een echo en als deze afwijkt nog een echo en dan controle bij de orthopeed.

heb lekker al veel geschopt voor de baby.
groeten petra 25 weken en 4 dagen zwanger

Hier nog zo'n zwangere muts!!

Nu alweer dik 26 weekjes!! Begint langzaam ergens op te lijken, haha!
En gelukkig gaat alles prima! Behalve mijn bekken, die voelt niet meer zo lekker. Heb dus ook maar een buikband aangeschaft. Hopelijk werkt dat iets. Morgen de eerste keer ermee werken. Gelukkig hoef ik wel nog maar 7 daagjes te werken, nog 3,5 week. Met 30 weken vind ik het dan genoeg geweest als fysio. Vooral huisbezoeken vallen me zwaar, lopen met oudjes ed.
Marly vindt het tot nu toe ook leuk! Als ze iemand met een baby ziet, zegt ze "mama ook baby in de buik!!". En ze geeft uit zichzelf kusjes en knuffeltjes aan mijn buik. Zó lief! Moest wel vorige week om haar lachen. Toen ik even weg wilde gaan met een vriendin (zij bleef thuis bij papa), vroeg ze of baby'tje ook mee ging? Euh...ja, die kan mama niet ff uit de buik halen!!
Marly krijgt een nieuw kamertje, die al  bijna gebruiksklaar is. Als zij dan verhuisd is, kunnen we de babykamer in orde maken. Al is daar niet echt veel aan te doen. Die blijft grotendeels hetzelfde als bij Marly.
Alleen weer die naam hè.... pfff... wat is dat toch moeilijk!
We hebben nu een "voorlopige" naam. Wie weet, wordt 'm dat uiteindelijk ook. Was met Marly ook. Marly was ook maar de voorlopige naam totdat we de naam zouden vinden waarbij ik dacht "ja! dat is 'm!", maar helaas... die kwam niet! Dus zelfs toen ze al geboren was, twijfelde ik nog! Mijn man niet, die heeft toen de knoop doorgehakt en gezegd dat ze Marly heette! En nu vind ik het eigenlijk super! Dus denk dat ik gewoon nog wat aan de naam moet wennen.

Tot zover het update-je van deze kant!
Ow ja, volgende week vrijdag gaan we voor de pretecho!! Ben zó benieuwd!!!

Groetjes, Marloes mv Marly en "Mupje 2"

Hey!

Wel handig zo ja. Word gek van dat gestruin langs alle forums om alles en iedereen in de gaten te houden, ahhahaha!!!
Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad... was super weer! De echoscopist zet dat ding op mijn buik en gaat de baby af van kruin naar tenen, en in die paar seconden zag ik gelijk een jochie!!! de echoscopist moest zelfs even teruggaan om te kijken of ik gelijk had, hij stond versteld dat ik het zó snel had gezien, hihihi. Alles was goed met 't kereltje, word alleen weer een flinkerd, maar daar waren we al voor gewaarschuwd natuurlijk met 2 keer een 9-ponder...
Moet even bijlezen hoe het de rest allemaal vergaat hoor, sorry.... ben even een beetje aan het egoisten hier...

Liefs Marieke

marieke
dat heb je snel gezien. ik zag niks tot dat ze he techo aparaat er op zetten toen zag ik wel iets van een plasser hahaha.
iris zag ik niks in toen der tijd.
weer een zwaar kindje. daar heb ik ook kans op. bij de 20 weken echo liep hij al wat verder. en nu met de controle dinsdag 26 weken en 3 dagen. was de fundushoogte 26 wat normaal is bij 30 weken   volgens de vk.

wat is bij jullie de fundushoogte?
dat wat ze meten met de cm van schaambot tot bovenkant baarmoeder.
ben wel eens benieuwd.
als ze volgende keer nog vind dat het veel is dan mag ik waarschijnlijk voor een groeiecho.

verder alles redelijk prima. begin nu vocht vast te houden en last te krijgen van tintellingen in de vingers en vanacht misselijk en zuurbranden. verder nergens last van.
voch is   wel moeilijk omdat ik ook moeilijke voeten heb en dus een schoenen probleem krijg.

hoe is eht verder met jullie?
groeten petra

Terug
Bovenaan