zwanger(worden)topic

Hoi hoi

Ik ben dan niet zwanger (zou het wel graag zijn, maar ik heb een man die nog niet wil en volgens mijn biologieleraar moet je toch echt met z'n 2-en zijn..), dus daar kan ik (nog) niet over mee praten.
Waar ik wel over mee kan praten zijn de grote babies. Ik heb ook 2 grote kindjes op de wereld gezet. Ilse was 4300 gram en Stan 4600 gram!!! Ik ben bij allebei natuurlijk en thuis bevallen, met bij Ilse een kleine knip en bij Stan een klein scheurtje.

De verloskundige verbaasde zich er ook over dat zo'n smal meisje (ik heb maat 36) zo'n kanjers kan produceren en dan ook nog eens op een natuurlijke manier.
Als het waar is dat ieder kindje dat je krijgt zwaarder is dan de vorige, dan hou ik mijn hart vast.

Nou meiden, succes met de zwangerschap en de bevalling!!!! Hopelijk kan ik binnenkort ook hier in dit topic meepraten over mijn eigen zwangerschap...

Liefs Jeske

update van mijn zwangerschap.

vanmorgen toen ik op stond begon ik slecht te zien werd steeds slechter. en had tintelingen in mijn vingers. ik de vk gebeld en ze stelde voor dat ik zou gaan liggen en iets waar veel suikers in zitten zou eten en drinken als he tniet over ging moest ik haar terug bellen.
dit heb ik gedaan tot zover je kunt liggen met een peuter om je heen.
en het werd gelukkig minder maar had hoofdpijn aan de linker kant en ook hou ik vocht vast sinds pasen.
dus toch maar effe terug gebeld met de vk. ze zei dat ik effe moest bellen met de visite vk dus ik het spoednummer gebeld. ze zou met een uur bij me zijn.

ze is gekomen en heeft de kleine gekontroleerd en mijn bloeddruk
die dus gewoon was.
ze adviseerde me om iets zouts te eten of te drinken zoals drop of bollion
kijken of het dan beter gaat.

en meer rusten en smiddags een dutje doen.
maar iris is smiddags niet moe. en om 15.00 moet ik werken dus dat schiet niet op.
vandaag en zaterdag me maar ziek gemeld.
afwachten hoe he tmorgen gaat.
hoe is het met de rest
groeten petra

Hallo medezwangeren,

Ook even een update van deze kant. Ben inmiddels alweer 38 weken zwanger, gaat echt snel!! Moet zeggen dat ik af en toe echt bewust moet genieten van deze zwangerschap, want met 3 meiden om me heen ben ik er echt niet zo mee bezig. Wel jammer hoor, helemaal omdat dit ons laatste kindje is en ik me had voorgenomen om er echt extra van te genieten. De babykamer is gelukkig wel klaar, moet alleen nog steeds een babywas draaien

's  Avonds als de meiden op bed liggen wordt ukkie erg actief, dus dan heb ik alle tijd om te genieten van de schopjes. (en koprollen die hij/zij volgens mij ook af en toe flink maakt)

Van de week bij de gyn geweest en weer helemaal goedgekeurd. Ukkie is nog niet ingedaald, maar goed, daar heeft ie nog 2 weken de tijd voor hè

Heb alleen flink last van m'n bekken, moet 's avonds echt kruipend de trap op. Gelukkig komt m'n moeder zo'n 2x in de week helpen in huis, echt heel lief!
Bij Céline en Marin had ik ook zo'n last, dus we zijn er wel aan gewend, maar het blijft lastig als je een gezin hebt.

Wanneer noemen ze een baby eigenlijk groot? Bij ons waren de gewichten:
Nadia: 3630 gram
Céline 3725 gram
Marin: 3870 gram

Dus als die stijgende lijn blijft, wordt deze ook rond de 8 pond. Maar volgens de gyn is het gewoon een gemiddeld kind, en dat zeiden ze bij de anderen ook.

Begin nu wel erg nieuwsgierig te worden naar ukkie. We weten het geslacht niet, zelf ga ik er wel vanuit dat het weer een meid gaat worden. Ik zou wel errug verbaasd zijn als ik nu ineens een zoon krijg, verwacht je echt niet na 3 dochters.
Mensen in m'n omgeving (vage kennissen enzo) vinden eigenlijk wel dat het nu een jongen moet worden, daar stoor ik me erg aan. Net of ik pas gelukkig ben als we van beide geslachten wat hebben. We zijn juist supertrots op onze mooie meiden en we hebben net zo lief nog zo'n prachtmeid erbij!
M'n schoonmoeder zeurt er ook wel om trouwens: zou het wel leuk voor je vinden als het nu een jongen was, zegt ze dan. Maar ze bedoeld dat hun dat wel erg leuk zouden vinden, een stamhouder.
Maar goed, we zullen zien....

Liefs Annemarie

Hoi Annemarie,   er gaat niets boven een gezond kind, en wat andere mensen zouden willen??? Wij willen alleen maar een gezond kindje, niet dan?

Ik merkte dan bij Thijs ook heel erg, als er al 2 kids rondrennen, heb je het eigenlijk te druk, haha, Pak je lekker die momenten in de avond, en geniet ervan. Hoe oud zijn jullie dochters? Heel veel succes met de laatste loodjes, groetjes Wendy

Hoi,
Herkenbaar ja... dat mensen je na 2 jongens nu wel een meisje toewensen... voelde me ook steeds een beetje beledigd, alsof jongens niet goed of leuk zijn.
Meestal bedoelen ze dit natuurlijk niet zo.... maar toch. Nu we weten dat de derde een meisje wordt, kan ik echt uit de grond van mijn hart zeggen, dat het me niks had uitgemaakt. Natuurlijk is het leuk, omdat het weer helemaal nieuw is, maar niet leuker of beter dan een jongetje.
Ik ben nu bijna 24 weken zwanger, gaat snel. Voel me goed, maar als ik veel doe op een dag merk ik het wel.... en veel doe je natuurlijk snel met twee jonge kinderen.
Ik geniet wel heel erg van de zwangerschap, misschien wel bewuster dan bij de tweede... weet ook niet waarom, die zwangerschap was voorbij voordat ik er erg in had.
Verder wil ik de 'bijna-bevallenden'   onder ons heel veel succes wensen, bijna weer zo'n klein mensje in je armen! Super!!!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

@Wendy: onze dochters zijn: Nadia net 9 jaar (12-4-2000) Céline net 6 jaar (8-4-2003)
                               en Marin is ruim 2,5 (2-9-2006)

@Noor: ja, ik vind het ook beledigend hoor, trek het me ook elke keer wel aan idd, net of
                       m'n mooie meiden niet goed genoeg zijn en we pas echt gelukkig zouden  
                       worden met een jongen erbij. Maar goed, ik probeer me er zo min mogelijk van
                       aan te trekken.

update zwangerschap.

gister was ik 33 weken zwanger en mocht ik gaan voor een groeiecho.
baby ligt 2 weken voor op de groei.
zal bij de geboorte 8a9 pond wegen.
ze heeft 3 keer gemeten buik hoofd bovenbeenbotje
en hij zat nu al over de 35 weken heen.
wordt zelfde kindje als iris kwa gewicht.
ze raade aan om nie tover de 40 weken te gaan tja baby beslist toch wanneer het zijn tijd is!
groeten petra

hoe is he tmet de andere zwangere dames

Vandaag 32 weken zwanger... AL!!!

En het gaat hartstikke goed met mij en de baby. Gisteren zagen we op de groeiecho dat ie gemiddeld is qua lengte dus nu al even groot en zwaar als toen Stijn geboren werd. Heel gek idee is dat.

Met de gyn. afgesproken dat het gewoon zo door blijft gaan en ik straks een gewone bevalling heb. Ook dat is een gek idee ;-)

Stijn vind het ook wel leuk allemaal, dat gedoe rond de baby. Op de crèche schijnt ie er vaak over te vertellen.

Zag in de zwangerlijst dat er binnenkort een heel stel dames aan de beurt is, hoe gaat het?

Veel liefs!!!

Terug
Bovenaan