zwanger(worden)topic

Hey Petra

Even nagekeken: Bij Beeb was de fundushoogte in week 18 ook 18 cm.
En bij Nina in week 16 was ie 18 cm, Maar die begon pas vreselijk te groeien na week 20.... Bij de laatste controle bij de VK in week 32 was de hoogte 35 cm...

Hmmmz, het zit er toch al in en een grote ook hier, WHAHAHA! En ik krijg zeker weten vanaf week 34 groei echo's, hihihi! Geen idee waarom, want dat ze groot zijn is zeker en dat het een KS gaat worden ook...??? Prima hoor, laat ons maar mooi een paar keer extra kijken naar die boy!

Kus, marieke

marieke
hoe groot en hoe zwaar  waren thomas en nina bij de geboorte?
was thomas ook een keizersnee?
en wist je dat hij groot was?

bij iris wist ik niks en ben ik bevallen met de inknip en vacuumpomp.
en iedereen was verbaast dat ze 4190 gr was.

groeten petra

Thomas woog 4510   een week over de datum en Nina woog 5 dagen vóór de datum 4538.   Bij Thomas wisten we ook van niks hoor, hoewel ze een ruime 7 ponder hadden voorspeld, misschien een kleine 8. Maar mijn ontsluiting was waardeloos, kwam gewoonweg niet verder als 7 á 8 cm. En Thomas bleef maar duwen op de onderkant en paste er gewoon echt niet doorheen... Ben even een foto op de Hyves aan het zetten voor je, kun je precies op zien tot hoe ver zijn dikke kop klem zat, hahahah! ( EN dat ie er van zijn lang zal ze leven ook nooit doorheen hád gekunt...)
Men stond er op de Ok al versteld van dat ik als kleine mama zulke grote kinders kon krijgen... Gelukkig liep ik met Nina natuurlijk al bij de gyn en daar kreeg ik vanaf week 34 groei echo's. Nou, daar paste ze met 35 weken al niet meer op het beeld, hahaha! Toen was wel duidelijk dat het in ieder geval een 9 ponder zou gaan worden. Gewoon even de groei-echo afwachten anders en misschien om vragen?

Lijkt een vacuum hoofd of niet??? zat echt helemaal klem met die dikke harses, hihihi!

hoi marieke
ja net een vacuum maar wel een flinke.
en dat om proberen door jou bekken te komen.
zonder pomp.
oei.
hij zal wel misselijk geweest zijn denk ik.
dus jij wist ook niet veel van te voren.
ben nu echt benieuwd wat onze zoon nu weegt.
hopelijk krijg ik inderdaad een groei echo met de volgende controle.
succes met de zwangerschap.
groeten petra

hoi,ik leef nog haha.
hier alles wel ok.ben nu 19 weken zwanger(vandaag)..de tijd gaat snel als er al een rondloopt..drukdruk..
avontoe wat last van m'n onderrug(bekken?),dat is minder..
beetje een start aan het maken met de babykamer,de echte   details wachten we nog even tot we weten wat het wordt.bijna de 20 weken echo en nog een pretecho afspraak.
vrijdag gaan we even een paar daagjes weg,heerlijk genieten met z'n drieeen!
groetjes piewie,mv Mila en ?

...zal voor de goede eventjes melden dat ik weer helemaal goedgekeurd ben door de gyn!!! En ik had, voor het eerst, ook niet anders verwacht want ik voel me ook echt goed. Dat zit ’m vooral in mijn hoofd want lichaamlijk heb ik wel wat dingetjes maar die kan ik wel aan.

Wat een grote babies... en dappere moeders! Fundushoogte, whaaaat? Nog nooit van gehoord haha. Moet nog een hoop leren in de laatste weken. En dat moet straks nog zelf gaan bevallen, heeeeeelp!
Hoe zit dat, komt dat vertrouwen vanzelf? Ik kan het me gewoon niet voorstellen, dat ik over minder dan drie maanden weet wat me te doen staat...

Geniet allemaal van het zonnetje en liefs!

Hahaha, wat een herkenning met al die grote babies. Renée woog 4085 gram. Haar bevalling is ook in een keizersnede geëeindigd, maar dat was volgens de doktoren vooral omdat ze "verkeerd" voor de uitgang lag (sterrenkijker). Volgens mijn gyn staat er nu niets in de weg voor een natuurlijke bevalling. Dus dat gaan we gewoon proberen.
Als deze er wel goed voor ligt, lukt het misschien wel.

Vandaag weer naar de gyn geweest. Alles weer in orde. Ook ik voel me prima en het was dus een kort bezoekje. Ik heb wel medicatie kunnen regelen om de lactatie gelijk te remmen. (borstverkleinende operatie gehad en na Renée héél veel en lang problemen mee gehad) Daar was ik helemaal blij mee. En ik heb de folder over pijnbestrijding meegevraagd. Want ik denk dat ik toch voor de vrijwillige ruggenprik ga. Ik vind dat ik de eerste keer wel genoeg heb afgezien voor twee keer, hahaha.

Kortom alles weer op orde. Ben nu bijna 36 weken en heb nu mijn tweede week verlof, lekker hoor met dit weer. Ik begin langzaam aan wel heel benieuwd te worden naar onze kleine vent.

Na de controle nog even bij Esmé langsgeweest (zelfde ziekenhuis). Ze kan op internet met haar mobiel, dus vooral veel berichtjes voor haar posten, ze kan alles lezen.

Liefs,
Evelien mv Renée en ?????

Hoihoi,

Hier ook grote babies hoor, maar niet zo groot als die van Marieke! Altijd baas boven baas :)

Gister ook op controle geweest, moet vandaag bellen voor een 2e groei-echo, kleine was vorige keer al groot en dat willen ze in de gaten houden. Prima toch! HB en suikers waren goed, bloeddruk ook al was de boven druk wel wat hoger.
Helaas hou ik veel vochtvast, vooral in mijn voeten die zijn 's avonds helemaal rood en dik, dan staat het vel gewoon op springen. Is helaas niets aan te doen. En ik ben moe... gelukkig nog maar 6 dagen werken, incl vandaag. De baby is wel wat stil de laatste dagen, ik voel hem gelukkig nog wel hoor, maar veel minder. De vk kon het niet goed voelen maar ze denkt dat hij nu weer in stuit ligt. Vorige week woensdag is hij dwars gaan liggen en het is dus goed mogelijk dat hij nu verkeerd om ligt. We wachten nog even af, hij kan nog goed terug draaien.

Met de verbouwing gaat het ook aardig. Maar voor mij mag eht wel klaar zijn, heb het gewoon gehad. Wil weer slapen in een normaal bed in een slaapkamer en niet alles onder het stof hebben. Dit weekend wordt het schuren-plamure-schuren en schilderen. Dan gaat het hopelijk hard. Bed is besteld, maar die komt pas begin juni, maar goed dat is geen probleem we hebben het oude bed nog. Ik hoop over een week of 2-3 weer een slaapkamer te hebben en mijn kleding weer in een kast te kunnen doen :)

Over 2 weken weer terug naar de vk, het gaat hard nu.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan