zwanger(worden)topic

hallo dames
ik zie dat jullie naam probleempjes hebben.
wij hebben de naam al sinds 12 weken zwangerschap vast staan.
moest er wel aan wennen. voor een jongen vind ik het wel veeel moelijker dan voor een meisje.
marco kwam toen met de meisjes naam en nu met de jongens naam.
vind hem wel leuk. kom echt nergens anders op.

krijgen jullie ook een liggingsecho?
heb ik bij iris nooit gehad. nu mag ik 09-06-09 op controle en dan kijken ze hoe hij ligt.

verder gaat het hier, wel wat last van mijn bekken.
groeten petra 34,4 dagen zwanger. en mama van iris

Hou op, hou op over namen, hahahaha!!
Dat was bij Marly al het probleem en nu ook wéér! Bij Marly waren we al heel snel uit een jongensnaam, maar... tja... werd toch een meid (en 7 weken voor mij bevalt mijn beste vriendin van een jongetje en... ja, onze naam! Maar dit kon ze echt niet weten hoor!). "Marly" hadden we alleen maar als "voorlopig", want ik had er niet echt dat "ja, dat is 'm!!!"-gevoel bij. Maar toen ze geboren was en de verloskundige na een tijdje maar eens vroeg "hoe heet ze?" keken mijn man en ik elkaar aan en ik durfde niks te zeggen!!! Mijn man zei "Marly" en ik "ja??? doen we het echt???" Tja, we hadden ook geen andere keus, euh.. geen andere naam!

Nu waren we ook al een hele tijd aan het puzzelen en voor het ene geslacht waren we er vrij snel uit, maar helaas... het wordt het andere geslacht bleek bij de 20-weken-echo. Wij (of eigenlijk ik meer) hebben ook een paar eisen aan de naam, zoals dat het het liefst met een M begint en de letters van mijn naam en letters van mijn mans naam bevat. Dat is dus bij Marly wel gelukt. Daarom ook Marly met een y hoewel ik eigelijk met ie leuker vond uitzien. Mijn man heet Roy. We hebben nu al een hele tijd een "voorlopige" naam weer en ik heb al paar weekjes geleden besloten dat dat maar gewoon de naam wordt. KLAAR!! (Of we moeten nog iets véél leukers vinden!) En eigenlijk vind ik de naam nu ook steeds leuker!
Benieuwd??? Nog zo'n 5 weekjes wachten!!

Mijn ouders hadden trouwens bij mij hetzelfde probleem... hadden ook nog geen naam toen ik opeens 6 weken te vroeg geboren werd!! (achteraf was ik toch voldragen, bleek miskraam van één van de 2 van een tweeling te zijn, maar ik was er nog!!). Toen de verpleegster bij mijn ouders vroeg hoe ik heette zeiden ze dus dat ze nog geen naam hadden. Nou, zei die verpleegster, geef haar dan een voorlopige naam, anders krijgt ze een nummer!!! Nu had een vriendin van mijn moeder al eens gezegd dat het leuk was als ze een meisje zouden krijgen om haar Marloes te noemen. Mijn vader heet namelijk Martien en mijn moeder Loes. Dat vonden ze ook wel leuk, dus ik werd voorlopig Marloes genoemd. En tja... als het beestje dan eenmaal een naam heeft, blijft het erbij! Dus Marloes! Vandaar ook dat ik het leuk vind als onze kinderen ook onze letters in de naam hebben. En beginnend met een M komt heel veel voor bij ons in de familie, daarom vind ik dat ook wel zo leuk. En dan ook het liefst een niet zovaak voorkomende naam, maar ook weer niet té gezocht/gemaakt.
Nou ja, het is dus iig gelukt weer, dit keer!

Succes nog met jullie zoektocht!
Liefs, Marloes mv Marly en .... ???

Nog meer: Oh mijn hemel.... Bedenk me net dat ik nog helemaal niets van de kraamzorg heb gehoord..... Ben bijna 30 weken zwanger en bedenk me dit nu pas, niet goed hé?
Anyway, net gebeld, en of ik morgen even terug kan bellen voor een intake alsnog. Ik heb ze er al wel fijntjes op gewezen dat ik het niet echt charmant vind dat ik hier zelf nog aan moest denken om ze aan hun werk te herrinneren...
En ik zie al zo vreselijk tegen weer een kraamdraak op....

Kraamdraak, whaha, die was ik al weer vergeten. Ik neem aan dat je nu een ander (bureau) hebt gevraagd... En als het je weer gebeurd moet je gewoon snel eerlijk zijn en het bureau om een ander "prinses" vragen. Ze verlenen jouw een dienst tenslotte!

Gisteren kwam het bureau hier voor een intake, steld ook niets voor... ik als een debiel met de stofzuiger door het huis, kwam ze niet verder dan de keuekentafel, haha. Ach, is het huis ook weer eens aan kant want daar kom ik gewoonweg niet aan toe zeg. Hopelijk heb ik over een week of twee mijn werk af en kan ik me ongestoord op de nesteldrang gaan richten ;-).

Naam...? Daar hebben we het maar even niet over.

aaah,ik zie inderdaad dat ik niet de enige ben die er met de naam niet uitkomt.
We hebben wel een optie(levi)..het past wel bij mila..maar we blijven toch verder kijken..
Ik vindt korte namen als cas,Finn enz ook wel leuk....
suggesties blijven welkom!
het geboortekaartje zijn we wel uit,was ook alle 3 de dagen dat we de boeken hadden stres..moeilijk moeilijk...
Nou dames,in ieder geval succes.
oja hier verders alles wel ok,gaat echt snel zeg z'on 2e zwangerschap.!
avontoe wel stres nu er nog eentje rondloopt,maar ja het is gewoon anders als de 1e keer he.ik heb nog een beschaafd buikkie,dacht eerst dat het wel harder zal gaan als bij Mila,maar het valt me mee.
rustig aan allemaal.groetjes.

Hallo mama's

Hier ook alles goed met de mini, al gaat t nu wel veel sneller als bij Sep heb ik het idee. Ben al 17 weken nu, wauww ! Begin soms al wat gekriebel te voelen van binnen, echt weer leuk om het mee te mogen maken!
Morgen ben ikmet zwangerschapsyoga, iemand ervaring hiermee? Ben benieuwd!

Qua namen zijn we er al aan uit haha (gelukkig)..

Succes allemaal en genietze van de wondertjes haha

Terug
Bovenaan