Zwanger worden van tweede kindje

Hoi nieuwe dames! Leuk dat jullie je ook aansluiten. En voor de zwangere dames: gefeliciteerd! Hoop dat jullie een fijne zwangerschap mogen hebben :)
Ik vraag me even iets af.. ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus (gemiddeld is mijn cyclus 30 dagen), dus ik zou over +/- 4 dagen mijn nod moeten hebben. Maar nou heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten en bleek dat mijn eisprong ergens tussen 14 en 16 juli moet zijn geweest. Ik heb gelezen dat er tussen je eisprong en je nod normaliter ongeveer 14 dagen zit, maar dat kan in mijn geval dan toch niet?! Dan zou ik dus pas tussen 28 en 30 juli mijn nod hebben, ipv op 24 juli. Dat zou dus betekenen dat mijn cyclus iets van 36 dagen is en dat heb ik echt nog nooit gehad. Dus eigenlijk is mijn vraag: kan het zijn dat ik een late eisprong heb, maar er bij mij gewoon minder dagen tussen de eisprong en de nod zitten? 
Een heel verhaal, maar dit is de tweede maand dat ik ovulatietesten gebruik en dus kan zien wanneer mijn eisprong is. Bij mijn eerste was ik de eerste ronde meteen zwanger, dus ook geen eisprong bijgehouden. Wie weet hier meer over?! Haha!
 
Hallo dames,
hartelijk dank voor de felicitaties! Hopelijk binnenkort wederzijds!
@ Flowermom, voordat wij begonnen met de proberen voor een 2e, had ik ook zitten kijken hoe dat is met de cyclus etc. Ik heb ook een cyclus van 26 dagen en vroeg me dus af wanneer de eisprong dan is. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, merkte al snel genoeg aan het soort slijm en een klein klein beetje bloedverlies wanneer de eisprong was. Nou moet ik wel heel eerlijk zeggen, dat we ook wel erg veel geluk hadden. We hadden geklust voor de eisprong (ik dacht meerdere dagen ervoor), bleek de volgende dag mijn eisprong te hebben. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb zelf dus mijn eisprong erg snel nadat ik de ongesteldheid klaar is. Wellicht dat het soort slijm en je lichaamstemperatuur een betere indicatie geven wanneer je eisprong is. Moet er wel bij vermelden dat ik ook niet weet hoe een ovulatietest werkt, wat dan precies gemeten wordt.
Wat wij bij onze eerste destijds hebben gedaan, (omdat ik geen idee had wanneer precies mijn eisprong was) is gedurende 2 weken om de dag geklust. Was erg gezellig en bij ons ook succesvol :D
 
@r h, late reactie van mij.. Maar ik weet dus wel wanneer mijn eisprong is geweest (de ovulatietesten geven je LH-piek aan en 24-48 uur erna is je eisprong), maar de periode tussen eisprong en nod zou dan naar mijn idee best kort zijn, namelijk rond de 9 dagen (terwijl dit normaal gesproken niet zo kort is, namelijk rond de 14 dagen) . Nouja, we zien het wel! Haha!
Hoe gaat het hier met alle dames? Ik zou dus volgens de app over 3 dagen mijn nod hebben, maar gezien de wat latere eisprong wacht ik denk ik nog een paar dagen extra voor ik ga testen. 
 
allo dames,
Hier eindelijk van de menstruatie af na 7 dagen bijna. Normaal altijd 5 dagen. Zul je altijd zien he. 
De app geeft aan dat vrijdag de ovulatie is. Zou wel snel zijn na de menstruatie lijkt me. Maar we gaan maar testen met de cb. Ben benieuwd. Het is de eerste ronde en we gaan vrijdagnacht op vakantie dus genoeg afleiding daarna. 
@flowermom; dacht dat ik ergens gelezen had dat t wel kan verschillen per vrouw. Maakt t wel extra spannend dan he. 
Ik ben benieuwd wanneer het bij mij is. Misschien ook anders dan de app aangeeft. We gaan het zien.
 
 
Hoihoi, 
wij zouden ook erg graag een 2e kindje willen. Heb een dochtertje van bijna 3 jaar. Bij haar heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger mocht raken. Ben zo bang dat het nu weer zo lang duurt :-(
voor m’n gevoel heb ik 13 juli m’n eisprong gevoeld. Zou dan in principe 28 juli m’n menstruatie moeten krijgen. Maar nu 21 juli al een bloeding. Heel teleurgesteld en ook een beetje verwarrend dat m’n cyclus nu ineens 19 dagen is ipv de gemiddeld 25 van de afgelopen 3 maanden.. iemand hier ervaring mee?
 
hoop dat het voor jullie allemaal snel zo ver mag zijn. Wachten is echt niet leuk;)
 
 
 
Hello ladies
wij zijn ook bezig met 2de kindje onze zoon is 20 maanden daar had ik onregelmatige cyclus nu heb in regelmatige van 39 dagen waar ik heel blij mee ben bij mn zoon heeft 1,5 jaar geduurd tot ik zwanger was hoop bij deze sneller te gaan wat ik iedereen kan aan raden is de app van flo ! Ik heb daarbij ook ovulatie testen gebruikt en klopte precies mijn ovulatie is 19 dagen na mn menstruatie hoop zo meer meiden te kunnen helpen ! Wij zijn nu pas in ronde 2 beland nu al ongeduldig ?
 
hoop jullie beetje geholpen te hebben 
 
wil iedereen heeel veel succes wensen 
 
liefs 
 
 
Hoi kellebella,
 
je verhaal klinkt echt bekend. Behalve de cyclus. Mijn cyclus is veel korter gemiddeld 25 dagen. Alleen nu ronde 3 19.. 
welke ovulatie testen gebruik jij? Ik wil ook graag gaan beginnen met testen, kijken of dit iets helpt:) 
 
Groetjes 
 
@ flowermom
je kunt idd een late eisprong hebben binnen je regelmatige cyclus! 
Ben nu zelf zwanger van de 3de en bij 2 van de 3 zeangerschappen heb ik ook latere eisprong gehad. Testte toen ook pas 6 dagen na NOD positief, terwijl de andere meteen op NOD positief testte.
heb zelf een regelmatige cyclus van 28 dagen, altijd gehad, maar toch eisprong die niet altijd regelmatig is ;)
Succes, ik hoop dat je zwanger bent! 
 
Terug
Bovenaan