Lieve allemaal,
Met de laptop op een klaptafeltje liggend op bed hier een bericht van mij!
Ik ben bevallen!!! op dinsdag 10 maart van een dochter! Onze lieve Anna doet het ontzettend goed. Ze valt nauwelijks af de verloskundige en de kraamzorg grappen al dat ik slagroom geef ipv moedermelk
Haar luiers zijn al gelig.
Het bevallingsverhaal... ik had dus al vanaf zondag op maandagnacht wat rugweeën en die zijn helaas doorgezet. Dinsdagochtend om half 8 was ik in het ziekenhuis na een ctg bleek dat ik bijna 2 cm ontsluiting had en ging naar de verloskamer hier zouden ze 2 uur kijken of het verder vorderde zo niet dan zou ik naar huis gaan. Zo ver kwam het echter niet want de gynaecoloog vond het mooi geweest en wilde dat de kleine die dag ter wereld zou komen. De vliezen werden gebroken en een uur later en een stel rotweeën later had ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting. Er werd besloten oxytocine toe te dienen. De weeën volgden elkaar steeds sneller op doordat ook de oxytocine verhoogd werd maar de ontsluiting vorderde niet! Ik was te krampachtig en te druk bezig alles onder controle te houden zeiden ze... dat kan maar de weeën waren ook niet te harden rugweeën zijn gewoon niet op te vangen op een gegeven moment hoe hard ik ook probeerde te ontspannen raakte ik gewoon in paniek. Heb tegen mijn man geroepen: Zie je wel! Ik ben de enige vrouw die dit niet kan
nu grappig maar toen dacht ik echt het niet te kunnen. Er werd besloten pethidine te geven hoewel ik dat eigenlijk eerst niet wilde... ik vond het een beter alternatief dan een ruggeprik.
In zeer korte tijd was ik van de wereld en had ik na de laatste heftige weeën wel degelijk meegemaakt te hebben 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen. Een klein half uurtje persen later en een knip rijker (omdat de hartslag van Anna steeds daalde bij de weeën) lag ze op mijn buik en idd dan ben je alles weer vergeten! Anna had helaas in het vruchtwater gepoept maar heeft er geen nare gevolgen van overgehouden.
Heb nu erge last van de knip die op een halve cm tot aan mijn rectum loopt! Ik kan haast niet zitten.
Ik ben idd ook de macka van babybytes
X Macka toch eerder dan jij Cilo