zwangere rokers

hee meiden die ook roken tijdens hun zwangerschap .ik heb eigenlijk weleens een vraag over het feit dat iedereen er altijd over klaagt dat je dan een vroeg geboren kindje krijgt .maar hoeveel te vroeg word je kindje dan geboren? want dat zegt namelijk niemand en je leest het ook nergens . wie heeft een te vroeg geboren kindje gehad vanwegen het roken en kan mij vertellen of het inderdaad waar is een vroeg geboorte alvast bedankt

Denk je dan dat het leugens zijn? Roken en een kind verwachten zijn dingen die eigenlijk niet samen horen te gaan. Door roken is er een kans dat je placenta verkalkt en daardoor kan je kind eerder komen, en er is een grotere kans op wiegedood. Zoek nog maar eens een goed biebboek uit en daar staat heus in dat roken en een kind krijgen niet gezond is. En hoewel het natuurlijk voor mij als niet-roker niet te beoordelen valt hoe moeilijk het is om ermee te stoppen, denk ik wel dat sommige rokers maar al te graag uitvluchten zoeken om maar lekker door te stomen.

Er zijn ook verstokte rokers die 100 jaar oud worden, maar de kans om voortijdig aan kanker en/of hart en vaatziekten te overlijden wordt wel wat groter als je rookt.
Je kunt ook info over roken en zwangerschap op het internet vinden en overal wordt hetzelfde gezegd en het is bewezen: Het is gewoon slecht. Zowel voor jezelf als je kind. Dus steek je kop niet in het zand en zeker niet in je sigaret en probeer toch te stoppen.

roken en zwanger zijn is niet goed straks als de kleine er is is het ook niet goed om in zijn of haar bijzijn te roken. Ik weet hoe zwaar het is om te stoppen met roken en wilde het o zo graag maar een verslaving ben je niet zo maar kwijt. De hele wereld om me heen zat me te veroordelen en dat maakte het er niet makkelijker op. Voelde me ook heeeeeeel erg ongelukkig waardoor ik niet meer kon genieten van de zwangerschap. Gelukkig werd ik ziek en kreeg heel veel last van mijn luchtwegen. Ik kon niet roken vanaf dat moment ben ik gestopt. Ik hield me steeds voor na mijn zwangerschap kan ik weer roken. Daarna werd het na de borstvoeding dan kan ik weer roken. Mijn kind groeid nu op in een bijna rookvrije omgeving en rook nog steeds niet ben nu zwanger van de tweede en ik had nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Zelfs mijn omgeving staat verbaast dat het me gelukt is. Als ik het kan weet ik zeker dat jij het ook kan. Ik heb geluk gehad met mijn kleine maar had er niet aan moeten denken dat het anders was geweest. Succes en heel veel sterkte.

ik heb een aantal keer in mijn omgeving gezien dat vrouwen toch door rookte,
Deze kindjes zijn alledrie minimaal 6 weken te vroeg geboren.
Tijdens de zwangerschap waren al groeiachterstanden te merken.

Roken is een verslaving waar meoilijk vanaf te komen is, maar voor je kind heb je toch alles over of niet soms.
Je zou contact kunnen zoeken met stivoro, zij kunnen je vast begeleiden met stoppen.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om te stoppen. Ik ben inmiddels 7 jaar rookvrij en nog denk ik af en toe lekker een sigaretje.
Maar het is echt de meoite waard hoor een rookloos leven, het is beter voor je lijf, je eten smaakt lekkerder en niet te vergetn het is beter voor je portemonee.
Tip: Leg het geld dat je anders aan het rokrn besteed opzij en koop daarvan iets moois voor je kindje, Daar doe je het tenslotte voor nietwaar.

Ik heb gelezen dat je kind er niet alleen een groeiachterstand van krijgt, maar ook hersenbeschadigingen kan hebben en organen kunnen niet goed ontwikkeld zijn. Lijkt me nogal een goede reden om te stoppen met roken. Maar ik snap ook wel dat het niet gemakkelijk is, ik rook zelf niet.

Ken een aantal rokende moeders. Allen hebben ernsige problemen met hun kinderen, o.a afschuwelijke astma,allergie en altijd en eeuwig zieke kindjes. Zelf zeggen ze dat dit toeval is en niet aan het roken ligt. Waaraan dan wel? Als je niet rookt weet je dat wel zeker, dat het niet aan het roken ligt.
Oh ja het ergste verhaal dat ik ken: doodgeboorte bij 6 maanden. Placenta was raar van kleur, zeiden ze.
Je begrijpt dat ik gelijk stopte toen ik een kinderwens kreeg! Ik hoop dat jij dit ook kan.

Terug
Bovenaan