zwangere rokers

Een vriendin van mij rookte tijdens haar zwangerschap, die kreeg in de 32e week te horen dat haar kindje ernstig misvormt was en geen kans op overleven heeft. Haar bevalling is een week later ingeleid en het kindje is een paar uur na de geboorte overleden. Tuurlijk kun je nooit met zekerheid zeggen dat dit echt door het roken kwam, maar het is vrijwel zeker dat het er aan meegeholpen heeft. Haar kindje is nu dood en zij voelt zich eeuwig schuldig dat ze het niet op heeft kunnen brengen om te stoppen.
Ik heb zelf 15 jaar elk jaar een pakje shag per dag gerookt, maar de dag waarop ik wist dat zwanger was ben ik direct gestopt, en geloof me, ik was een echte kettingroker!! Het is geen kwestie van kunnen, voor je kind kan je alles!!! Wil je je kindje zo gezond mogelijk op de wereld zetten, stop er dan mee, 9 maanden zijn zo om, maar je kind heeft er in elk geval geen last van!!

Vol verbazing las ik de eerste zin: "Hee meiden die ook roken tijdens hun zwangerschap" ...... Wetende dat ik mijn kleine vent hier verschrikkelijk veel schade mee had kunnen toebrengen als ik ook had gerookt tijdens mijn zwangerschap... Het huilen staat mij nader dan het lachen!!

ook ik ben eerst gestopt met roken om daarna te proberen zwanger te raken.
Een maand was ik gestopt en toen al gelijk ook zwanger , ik heb niet meer gerookt daarna en ik ben harstikke blij dat ik dat niet meer doe .
Natuurlijk was het en is het heel moeilijk , mijn humeur was echt niet om over naar huis te schrijven , niet meer roken , geen lekker wijntje s avonds en nog last van de zwangerschaps hormonen ook.
maar ik heb het er voor over , ben nu 37 weken en ben heel blij dat het gelukt is en ben ook niet van plan om nog een keer zoon stink peuk op te steken ik raad het iedereen aan .
Groetjes anja

hallo nou ik heb wel gerookt tijdens mijn zwangerschap mijn zoontje is met 39 weken geboren en is kern gezond hij woog bij de geboorte 3825 gram en was 50 cm lang oh,en ik rookte een pakje sigaretten per dag dus zo klein was hij niet toch!!! dus trek je er niets van aan doe wat je zelf wilt doen die anderen met negative vehalen roken zelf toch niet dus waar bemoeien ze zich mee.afz tara

Hallo Tara
Je hebt gelijk dat een ieder zelf moet bepalen was ze gaat doen. Stoppen met roken of niet en tuurlijk heb ik ook in mijn omgeving familie die niet zijn gestopt met roken. Een van die kinderen heeft astma en ze zegt zelf dat komt van mijn roken. Ze voelt zich ook erg schuldig. Zo kan ik nog wel meer verhalen vertellen. Stoppen met roken is erg zwaar zeker als je ook nog last hebt van je hormomen. Ik kan daar over meepraten omdat ik bij mijn vorige zwangerschap (zie boven) gestopt ben met roken en echt niet in het begin. Ik ben zo blij dat ik toch gestopt ben maar zal een ander nooit vertellen dat ze moeten stoppen of iets dergelijks. Mijn omgeving was erg veroordelend en werd daar alleen maar verdrietig en ongelukkig van. Ik vind het knap dat de dame in kwestie toch dit durft aan te snijden omdat er in vele gevallen erg negatief mee omgegaan wordt. Daar zit je al helemaal niet op de wachten.

wat een doem verhalen allemaal ,tuurlijk is het hartstikke slecht maar een paar sigaretjes per dag is minder slecht dan de stress van het stoppen terwijl je zwanger bent.
rook ook tijdens mijn zwangerschappen bij m`n eerst kindje ben ik bevallen met 37w 5d dus niet veels te vroeg en nu bij m1n tweede zwangerschap rook ik ook nog en ben ik vrijdag 37 weken zwanger en ziet het er nog niet uit dat ie komt . mijn eerste kindje is hartstikke gezond en bijna nooit ziek,en zo als het er nu uitziet is deze tot nu toe ook gewoon gezond.
heb na de bevalling van de eerste gevraagd aan de gyn hoe mijn placenta er uit zag nou hartstikke goed doorbloed kindje had gerust nog weken kunnen blijven zitten als m`n vliezen niet waren gebroken . dus zo kan het ook je moet natuurlijk wel opletten en proberen wat te minderen maar het is niet bij voorbaat al gedoemt hoor.

sorry hoor, maar ik vind alle zwangere vrouwen die roken ontzettend stom, je mag in je handen knijpen dat je er een gezond kind van krijgt want elke keer als je een heisje neemt dan krimpt je kindje in 1. je kan dan wel zeggen dat het moeilijk is om te stoppen maar er zijn zoveel mensen die met moeite een kindje kunnen krijgen en die worden niet vrolijk van een verhaaltje van iemand die wel kinderen kan krijgen maar het kindje vergiftigd. probeer het alstublieft om te stoppen dan kan je jezelf nooit wat kwalijk nemen als het niet goed gaat. ikzelf rook niet maar heb wel gerookt en ik weet best hoe moeilijk het is maar je heb een doel en dat is je kindje en na een tijdje wil je niet eens meer een sigaret en vind je het zelfs stinken.

Terug
Bovenaan