zwangere rokers

het is niet gezond natuurlijk, maar ik heb ook gerookt mijn zoon werd geboren na 40+4 weken woog 4480 gr. was 53cm, mijn dochter woog 4655 gr. was 55cm na een zwangerschap van 41+3 weken en zijn nooit ziek.

Weet je wat een feit blijft. Heb je een gezond kindje en heb je gerookt, dan is er niks aan de hand, maar heb je een kindje met een afwijking o.i.d. dan zul je altijd met de vraag rondlopen of je kindje ook die afwijking had als je niet gerookt hebt. Mijn moeder loopt ook nog altijd met de schuldvraag of mijn broer ook doof aan 1 kant zou zijn geweest als ze niet gerookt had. Dusssss......

Ik heb ook altijd gerookt tijdens mijn zwangerschap en noem mij maar dom , ik heb heel bewust maar 3 sigaretjes op een dag gerookt terwijl het er normaal een pakje van 25 waren en ik heb gezonde kinderen. Mijn zus heeft niet gerookt en die heeft ook 2 kinderen die met 37 weken geboren zijn en allebei allergie's ,zit gewoon bij ons in de familie, en daar kan je niks aan doen en ik die ook nog eens rookte mijn kinderen zijn allebei met 38 weken geboren en dan nog met een vraagteken want daar twijfelde de artsten zelfs aan!( waarschijnelijk verder!!) Ik ga echt niet beweren dat je lekker door moet gaan roken kan je stoppen doe het dan en als je het niet kan hou het er dan op 3 en wat ik deed was ze voor de helft uitmaken, en dan rookte ik de andere helft later op maar het is natuurlijk beter om te stoppen voor jezelf en ook voor je kind en buiten roken niemand rookt hier meer binnen en ik als roker vind het erg fijn want mijn huisje ruikt lekker fris en mijn kinderen zitten niet in de stank! En oja mijn kinderen zijn erg weinig ziek op een verkoudheidje na maar dat heeft ieder kind! Succes

IS er uberhaubt iemand die antwoord heeft gegeven op de gestelde vraag????? Misschien 2 mensen die antwoord hebben gegeven op de vraag hoeveel eerder de baby geboren wordt, als je rookt tijdens de zwangerschap. En wie zegt nou dat de vraag steller rookt, Jullie lezen helemaal niet, en bleren maar gelijk een antwoord. De kans dat een baby eerder geboren wordt, als je rookt tijdens je zwangerschap is vergroot, inderdaad door de verkalking v/d placenta en die groei achterstand heeft te maken met je bloeds omloop, Als je rookt vernauwen je aderen, dus ook de ader die de baby het bloed toevoerd, Door de vernauwing krijgt het dus minder van wat het normaal krijgt en kan er een te kort ontstaan. Vandaar de groei achterstand. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat het het antwoord op je gestelde vraag is. Succes er mee s.

hi lady's, voor ik begin ik wil niemand ver of beoordelen.
Zelf ben ik gelijk gestopt met roken een pakje per dag. Ik wist toen de risico's nog niet.
Ik vind het allemaal onzin van ik heb stress dus ik kan niet stoppen. Toen ik zwanger raakte ken ik mijn vriend net heb een zware baan in de horeca en ga zo maar door. Zelfs al wordt je kind gezond geboren denk na want die schadelijke stoffen gaan regelrecht door de placenta heen.
Het zijn geen fabeltjes vraag het maar na bij je vk of huisarts op het internet kan je ook veel info vinden.
Hoop echt dat het lukt met stoppen. Groetjes Moniek

dat je dat je kindje kan aan doen???
wat je doet is erg slecht... ik zou ermee stoppen... ik ben nu ook ruim 6 maanden gestopt en bevalt me prima..
Dat je aan roken kan denken dat je zoon lief klein onschuldig wezentje dat nu al kan aan doen..
STOPPEN DUS!!!

Terug
Bovenaan