zwangere rokers

<p>Het is hoe dan ook niet goed voor de baby.  Zowel op korte als lange termijn. Ik kan hier behoorlijk boos om worden. Vooral als je zelf bezig bent om zwanger te raken, maar het nog niet echt vlot. En je dan rokende zwangere vrouwen om je heen ziet, sorry, maar dat schiet mij echt in het verkeerde keelgat. </p>

<p>Iedereen klaagt over dat een kind te vroeg geboren wordt? Zou dat het enige zijn ja? Wat wil je horen? Ik denk dat jouw kind met 34 weken geboren gaat worden en moeite heeft met ademen? Of liever; nee hoor kan geen kwaad, geniet van je sigaretje meid. En ga je jezelf nu beter voelen door een paar reacties van mensen die toevallig rond 40 weken zijn bevallen van een gezond kind? Je mag ontzettend gelukkig zijn dat je überhaupt een gezond kind in je buik hebt en dat je dit al probeert te vergiftigen en het ondertussen voor jezelf goed praat vind ik echt te bizar voor woorden. Niet iedereen heeft het geluk een gezond kindje te krijgen en jij zit er serieus over na te denken om het ongedaan te maken. </p>

<p>Ik begrijp je vraag ergens wel, aan de andere kant neem ik aan dat je je goed voorbereid als je zwanger wilt worden.</p><p>Ik ben nu 13,5 week zwanger. Maar rook niet meer ben onmiddellijk gestopt. bij de eerste zw gestopt met roken toen ik met de pil stopte, na mijn miskraam door alle stress toch af en toe weer een sigaretje gerookt de dag van de test nooooit meer een sigaret aangeraakt.</p><p>Zelfs mijn partner is voor mij en de baby gestopt met roken, hoe trots!</p><p>mijn advies is echt ;'rook niet tijdens je zw! ik snap dat dat ontzettend moeilijk is de eerste 2 weken. Maar geloof mij, nu na 13,5 week intereseert het me niet meer</p>

Roken tijdens je zwangerschap is niet goed natuurlijk, en ik zou wel proberen te stoppen... mij lukte het niet helemaal, dus ik heb tijdens mijn hele zwangerschap wel gerookt, maar wel de helft tot zelfs driekwart minder dan ervoor.. Stress is slechter dan 3 of 4 sigaretjes op een dag.. en ja, het risico op vroeggeboorte word door het roken wel groter en ook het risico op aangeboren afwijkingen word groter. Echter is het overdreven om te zeggen dat dat ook allemaal gebeurt WANT je rookt er een paar per dag. 

Er word heel veroordelend over gedaan altijd en men bestempeld je nog net niet bij voorbaat als slechte moeder... Dat zat mij ook dwars tijdens de zwangerschap hoor. Altijd die meningen van alles en iedereen - zelfs onbekenden.. Trek je er niet teveel van aan!

Probeer te stoppen en als dat niet lukt, minder zoveel mogelijk.. het hielp mij om het zo lang mogelijk uit te stellen elke keer.

Mijn zoon is 6 weken te vroeg geboren (zonder gerookt te hebben). Dat wil je echt niet!!! Er wordt vaak zo licht over gedacht over vroeggeboorte, maar het is werkelijk een vreselijk onzekere en moeilijke periode. Als ik jou was zou ik er echt alles aan doen om de kans op vroeggeboorte zo klein mogelijk te houden. De maanden in het ziekenhuis, de vele controles na die tijd en de zorgen voor de toekomst zijn zo heftig, daar valt de moeite van een verslaving bij in het niet. 

Mijn zoon is 6 weken te vroeg geboren (zonder gerookt te hebben). Dat wil je echt niet!!! Er wordt vaak zo licht over gedacht over vroeggeboorte, maar het is werkelijk een vreselijk onzekere en moeilijke periode. Als ik jou was zou ik er echt alles aan doen om de kans op vroeggeboorte zo klein mogelijk te houden. De maanden in het ziekenhuis, de vele controles na die tijd en de zorgen voor de toekomst zijn zo heftig, daar valt de moeite van een verslaving bij in het niet. 

Terug
Bovenaan