zwangere rokers

Jammer dat iedereen je zo loopt te veroordelen! Inderdaad wordt er amper een antwoord gegeven op je vraag.
Ik weet niet hoeveel eerder het kindje geboren wordt en hoeveel het kleiner is als je rookt. Dat is denk ik allemaal een kwestie van "verhoogde kans" en dus kan niemand dat precies zeggen. Net als met kanker of hart-en vaatziekten, niemand kan je vertellen wanneer en of het gebeurt als je rookt.

Ikzelf ben 17 wk en ben min of meer gestopt toen de test positief was. Daarna heb ik nog af en toe een sigartje gerookt, maar met 8 of 9 wk begon ik zo misselijk te worden dat ik helemaal gestopt ben. Ik vond het zo vies!
Nu ben ik daar weer wat oveerheen en begint de behoefte terug te komen (ben afgelopen weekend gezwicht voor een paar hijsjes, maar die waren erg smerig!). Nu wordt het dus weer lastig! Ik probeer bij elke behoefte te bedenken dat ik nu gestopt ben en het mezelf niet nog een keer aan wil doen om te stoppen! Het idee dat ik en mijn kind verder leven in een rookvrije omgeving, lijkt me toch erg prettig.

Nogmaals, ik kan voor jou niet uitmaken welke risico's je loopt. Ik ben alleen van mening dat het altijd beter is niet te roken, zwanger of niet. Succes met je bevalling en de rest van je zwangerschap! Marianne

Hallo ik heb in mijn zwangerschap 2a3 sigaretjes per dag gerookt, mijn zoon is na een zwangerschap van 40 weken met een geplande keizersnede (hij lag in stuit) ter wereld gekomen, hij woog 8 pond en 54 cm ik heb de gyn. gevraagd of hij kom=n zien of ik had gerookt, het verbaasde hem omdat de placenta en de navelstreng zo schoon waren, ik zeg niet dat het goed is maar 2a3 sigaretten wordt ook niet door een VK of GYN. afgeraden, maar als je kunt stoppen doe dit dan want toen ik mijn hummeltje zag had ik wel een beetje een schuldgevoel, ik rook nog steeds wel maar niet waar hij bij is en zeker niet in huis...

Nu sta je aan het begin van een verantwoordelijke taak als moeder, en dan begin je zo. Lekker verantwoord bezig ben je!!!! Ik hou mijn hart vast voor de verdere keuzes die je gaat maken die je kind aangaan.

Ik ben nu 36weken en 2 dagen en nog steeds niet bevallen hoor! Mij is het gewoon stomweg niet gelukt om te stoppen met roken.. (rook nu 6,5 jaar) en heb pas een test gedaan in het ziekenhuis en mijn longen waren nog niet aangetast.. ze waren als van iemand die af en toe in een kroeg zit tussen de rokers..

Ook ben ik pas in het ziekenhuis geweest voor een echo. En daar bleek dat zijn longen uitstekend en boven gemiddeld zijn...

Ik snap dat roken in het algemeen gewoon niet goed is.. maar al die praatjes over dat je kindje klein blijft en vroeg geboren word.. en een long aandoening zou krijgen..snap ik niet altijd.

5 niet rokende vriendinnen van mij hebben een kindje met astma en waren vroeg geboren en klein en bevielen met 38weken

2 vriendinnen van mij rookte tijdens hun zwangerschap en hadden een heel gezond kindje die met 39 weken waren geboren.

En ja je kunt beter niet roken dat weten we allemaal maar het is dus niet in heel veel gevallen zo dat je kind er ongezond van word.

Sorry ik ben misschien te onaardig voor sommige. Maar wat bezielt je als je blijft door roken tijdens je zwangerschap?? Je weet dat het verkeerd is, maar toch blijven door roken. Ik kan hier ook niet echt begrip voor hebben. En de smoesjes als stress voor de baby is ongezonder als blijven doorroken is gewoon onzin! Je hebt ervoor gekozen om aan kinderen te beginnen dan neem je ook je verantwoordelijkheid neem ik aan.. Of blijf je ook door drinken met alcohol tijdens je zwangerschap? Vaak word er dan gezegd nee natuurlijk niet, want ik ben zwanger. Sorry misschien had ik dit niet zo moeten schrijven, maar ik word hier best boos om. Jij hebt een keus maar je ongeboren baby niet, daar moet je als moeder zijnde de keus voor maken. Ja ik ben er dus zo één. Emotionele zwangere muts die hier niet goed tegen kan. Maar mijn baby is rook vrij en zal rook vrij opgroeien. Dat is mijn keus.

Zijn jullie niet bezig met de effecten op lange termijn? Hoe een kind zich laten ontwikkeld, het op school doet, gezondheid van een kind op latere leeftijd? Het is allang bewezen dat het slecht is. Ik ben van mening dat als je rookt tijdens de zwangerschap en je krijgt een 'gezond' kindje (je weet nog niet hoe dat er over 10 jaar voor staat dus ik vind het altijd beetje een vroege beoordeling om na de geboorte gelijk te zeggen dat het gezond is, en het roken geen effect heeft gehad) je een nog gezonder kind had kunnen hebben. En als je kind geboren wordt met een afwijking of een ziekte dat je dit met roken eerder erger hebt gemaakt dan dat het te voorkomen was.

Rokers hebben altijd veel punten te noemen waardoor het toch wel kan, toch niet zo slecht is blabla. Maar kom op zeg het is gewoon bewezen dat het 100% slecht is. En dan kun je nog onderzoeken laten doen naar je longen en je bloeddruk en weet ik veel wat allemaal. Maar het heeft gewoon effect op je lichaam en het is gewoon slecht.

Ik persoonlijk snap niet dat je kunt roken tijdens je zwangerschap. Ik voel me al schuldig als ik een stukje eet van iets wat afgeraden wordt, of als ik een een rookwolkje van iemand anders terecht kom (misschien overdreven maar zo ervaar is het ) .

Terug
Bovenaan