zwangerschapsuiker

Hoi Rebbeca,
Het bedje staat opgemaakt klaar en de kommode staat er ook al geheel klaar bij. Alleen heb ik jammergenoeg geen aparte babykamer. Het staat allemaal op mijn eigen slaapkamer. We hebben niet zo'n groot huis. M'n dochter heeft wel een redelijke kamer, maar zij gaat nu naar het voortgezet onderwijs en heeft dus ook de ruimte nodig. M'n zoon heeft een klein kamertje. Er staat een halfhoogslaper in en hij had eerst geen eigen kledingkast. Zijn kleding zat eigenlijk nog in de kommode, die nog op m'n slaapkamer stond. Bovenop die kommode stond dan een teeveetje. Die t.v is naar de kamer van m'n zoon gegaan, hij blij natuurlijk. En we hebben 2 kastjes gekocht voor onder z'n halfhoogslaper, voor zijn kleding. Toen kon ik dus de kommode klaar gaan maken voor de baby. Het meeste heb ik nu ook al uitgewassen en ligt klaar.
Vandaag is mijn moeder er en zij is nu lekker bezig met mijn badkamer. Zij kwam de laatste weken meestal 1 keer per week helpen. Dat scheelt wel hoor.
Vanavond gaat mijn bed omhoog en zometeen verschoon ik gelijk mijn bed en ga het zeiltje maar over mijn matras neerleggen.
Morgenochtend nog even naar het winkelcentrum voor de laatste dingetjes. Ben vandaag nog bezig met een lijstje maken, want ik wil nu niets meer vergeten.
Het schiet dus allemaal al op. Volgende week woensdag naar de gyn. Deze week hoefde ik niet, maar het lijkt me dat ik na volgende week die week erna toch nog een afspraak heb. Die week erna is het dus al zover.
1 augustus ga ik nog naar de verloskunde afdeling kijken in het ziekenhuis. Ik moet n.l in een ander ziekenhuis dan de vorige keren. Er zijn hier een paar ziekenhuizen die samenwerken en in het ziekenhuis waar ik nu heen moet is een kinderarts aanwezig om na de bevalling de kleine na te kijken. Ik vind het toch wel fijn als ik weet waar ik terecht kom en gelukkig hadden ze nog een open avond voor mijn bevalling. Ga ik dus gezellig met mijn dochter, vind zij ook al erg spannend.
Het is weer een heel verhaal geworden.
Hoop ook snel weer van je te horen.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Je hebt het nu echt druk he  je    moet zo langzaamerhand alles klaar maken voor de baby  ,moest  je het niet met 7 maanden klaar hebben ik moet het dan wel klaar hebben want dan komen ze langs van de kraamzorg.Wat fijn dat je moeder je af en toe helpt dat scheelt voor jou ook weer heel veel ,kan jij weer andere dingen doen toch .Waarom moet je nu dan naar een ander ziekenhuis ,de artsen hebben volgens mij de laatste 2 kinderen van mij toen die tijd niet eens goed na gezien ik mocht ook de volgende dag gewoon naar huis had jij dat ook toen ?Gaan ze de baby van jou nu nader onderzoeken dan ?Ik ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg ik geef je morgen meteen bericht als ik weer terug ben van de gyn oke .tot morgen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Hoe is het geweest vandaag bij de gyn????
Ben erg benieuwd. Laat snel iets horen.
Bij mij zijn ze niet langsgekomen van de kraamzorg, ze hebben mij alleen gebeld. Als je hier voor de tweede of volgende keer bevalt doen ze de intake telefonisch. Ze vragen dan alleen of je vragen hebt, weet dat je het bed omhoog moet zetten en of je een kruik in huis hebt. Ik hoefde er nu maar 1 aan te schaffen, omdat het nu zomer is. Verder even de gezinssituatie doornemen en of je bezwaar tegen hebt dat er een stagiare bij komt. Maar het bed is nu omhoog. Alles staat verder klaar. Net de spenen alvast uitgekookt . Dus nu is het 3 weken de boel nog een beetje houden en dan zien we wel.
Volgens mij gyn. wordt de kleine direct na de geboorte nagekeken door een kinderarts en deze is alleen aanwezig in het andere ziekenhuis. Bij de vorige 2 van mij was de suiker niet zo erg dat ik insuline heb moeten spuiten, dus toen heb ik er ook geen kinderarts bijgehad. Ik ben dus ook wel benieuwd wat dat inhoud en waar de kinderarts op gaat letten. Vergat ik natuurlijk weer precies na te vragen. Kan misschien volgende week nog, alleen heb ik dan niet mijn eigen gyn.
Morgen nog 3 weekjes en dan is het zover. Kan haast niet meer wachten, maar vind het zwanger zijn toch ook nog wel leuk. Dit is echt de laatste keer, dus als deze kleine eruit is voel ik nooit meer dat geschop en gekriebel in mijn buik. Ik geniet er dus nog even van.
Hoop snel van jou te horen ivm je gyn. afspraak.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, ik ben vandaag naar de gyn geweest zoals jij al wist, ik ben gelukkig zelf niet gegroeit de baby is wel een dikketje die komt in het rode vakje maar is niet te groot nu heb dus ook weer echo gehad en hij meet dan alles zag er goed uit zei ie.Mijn suiker is niet goed hij zei daar moeten ze wel wat aan doen hij was echt boos kan ik me ook wel voorstellen hij stuurt me daar niet voor nilks heen en wat doen ze niks ze laten je alles zelf doen hij zei je moet zeggen dat ze er wat aan doen uit naam van mij mijn suiker is zo hoog dat het niet goed gaat met me zelf maar de baby heeft er ook last van die word dan heel erg druk als mijn suiker te hoog is . We hebben ook nog gevraagd of de baby ook eerder gaat komen hij zei ja we doen dat ongeveer met 38 weken net zoals bij jou ik weet alleen nog niet waneer ik ingeleid word hangt ook van de groei van de baby af we horen over 2 weken wel meer zei ie    dus het is nog wel afwachten allemaal.ik hoop snel weer wat van je te horen .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Wat een verschil heb je toch tussen artsen. Mijn internist en de diabetes verpleegkundige pakte het direct heel serieus op. Nadat het een tijdje heel goed ging werd het contact iets minder. Moest toen na 3 weken pas weer komen. Nu moet ik morgen weer. Jammer genoeg zijn mijn waardes ook niet zo mooi meer. Af en toe wat uitschieters gehad. Heb nu ook vreselijk veel moeite met het dieet. Ik heb constant trek. Ook nu het vakantie tijd is. leef je toch minder regelmatig. En dit is juist met suiker erg belangrijk. 's Avonds doe ik toch vaak iets makkelijks, zoals vandeweek een broodje hamburger. Daarna was mijn waarde 10,2 erg aan de hoge kant dus. Pizza werkt ook al niet zo goed. Heb jij misschien nog tips voor een makkelijke maaltijd die goed werkt met de suiker?
Fijn dat je nu toch gehoord heb dat ze ook plannen met je hebben met de 38 weken. Hopen dat het met de kleine  goed blijft gaan.
Je volgende controle is dus over twee weken. Vind je ook niet dat twee weken nu erg lang duren. Ik had het liefst deze week ook nog naar de gyn. gegaan.
Ik ben nu erg benieuwd wat ik morgen te horen ga krijgen. Je hoort morgen wel weer van me.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra , Ik heb wel wat begeleiding gehad maar ik ben er niet echt over te spreken ze laten het allemaal maar een beetje aan je zelf over je mag zoveel spuiten als je wilt moet je dus allemaal zelf regelen vind ik niet echt goed want suiker in de zwangerschap is niet zo goed zowel voor moeder en kind ,ik heb ook van alle drie mijn kinderen suiker gehad bij mijn oudste zoon had ik een dieet bij mijn andere kinderen niet maar ik lag dan ook van al mijn kinderen lang in het zieken huis dus had ik daar dan controle kwamen ze 3 keer per dag bloed prikken ,maar dit is voor mij ook de eerste keer dat ik insuline moet spuiten ik had dat helemaal niet verwacht schrok daar toen ook enorm van ,ik hoop dat het na de bevalling dan ook weer goed gaat met de suiker moet jij ook door blijven spuiten na de bevalling?als ik gewoon warm eet dan zijn mijn waarders lager dan als ik brood eet bij mij is het beter als ik gewoon verse groeten eet dat is voor mij het beste ,ik weet niet hoe dat bij jou is .Ik hoop gauw   weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Gisteren ben ik weer naar de internist geweest en diabetes verpleegkundige. Bij de internist hoef ik voor mijn bevalling niet meer terug te komen. Hij vond het toch wel goed gaan, alleen een paar uitschieters. Maar daarop kunnen ze de insuline niet instellen, dan moet ik zelf kijken of ik meer spuit. Zoals b.v. gisteren, toch pizza gegeten, maar gewoon meer gespoten, net zoveel als ik met brood spuit en toen was de waarde goed. Bij mij gaat warm eten ook inderdaad veel beter dan brood. Na een warme maaltijd kan ik als toetje zelfs nog een ijsje nemen en de waarde is nog goed.
Na de bevalling mag ik trouwens direct stoppen met insuline spuiten. Twee weken na de bevalling moet ik dan een dagcurve maken en deze doorbellen. Als alles goed is hoef ik niet meer terug bij de internist. De diabetes verpleegkundige dachten er toch anders over. Ik moet hen nu nog wekelijks bellen voor de bevalling  en 4 weken na de bevalling nog even langs komen.
Heb trouwens gisteren niet meer geschreven, want ik was echt ontzettend moe. Waarschijnlijk veelste veel gedaan deze week. Heb gisterenmiddag nog 2 uur liggen pitten. Vandaag hou ik me ook maar lekker rustig. Mag alleen zometeen mijn kinderwagen gaan ophalen. Na 10 weken is 'ie eindelijk binnen. Dus daar kijk ik erg naar uit.
Ik hoor je wel weer !!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Leuk om weer wat van je te horen ,ik kan me voorstellen dat je moe bent van alles je hebt het ook heel druk gehad dan ben je op de duur ook echt moe .  Jij hoeft dus nu niet meer naar de internist wat vreemd die moeten je toch begeleiden door je hele zwangerschap gelukkig dat je nog wel contact houd met je diabetesverpleegkundige enz dan heb je toch nog iemand die dat met je in de gaten houd .Ik moet maandag weer naar de internist ben benieuwd wat die te zeggen heeft mijn waarders zijn nog niet 1 keer op pijl geweest ik hoop dat dat wel eens gebeurt .Wat is het hoogste wat jij nu spuit en wat zijn de waardes die je nu hebt?Krijg je een nieuwe wagen dat is mooi en wat voor 1 krijg je kan me voorstellen dat je je daar op verheugd zou ik ook doen .groetjes rebbeca
 
Terug
Bovenaan