zwangerschapsuiker

Hoi Rebbeca,
Wat eng dat je dat meegemaakt hebt met die lage suikerwaarde. Ik heb daar nog geen last van gehad.Het laagste wat ik heb gehad was 4,1 volgens mij. De laatste dagen gaat het erg goed met mijn suiker. Let ook weer goed op en probeer echt het snoepen te laten. Woensdag moet ik weer naar de gyn. Heb nu aardig wat vragen voor hem. Ben net dus naar de verloskamer wezen kijken en daar werd mij verteld dat het met zwangerschapsuiker zo is dat de kleine nagekeken wordt door de kinderarts en dan meestal nog naar de kinderafdeling gaat. Ik zou dan nog zo'n 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Hier had ik eigenlijk niet op gerekend. Had echt gehoopt dat als het gewoon goed zou gaan ik dezelfde dag gewoon naar huis zou mogen. Ga dit woensdag dus nog even navragen.
De verloskamer viel me erg tegen. Ze hebben daar 7 kamers, er waren er 6 bezet. Alleen de kleinste kamer konden we bekijken. Er is op geen 1 van de kamers een toilet of douche aanwezig. Er wordt van je verwacht dat je op de kamer blijft met het opvangen van de weeen. Nou, bij mijn dochter zat ik graag mijn weeen op te vangen op het toilet, dat zat het lekkerste. Ben benieuwd hoe ik dit nu ga doen. Misschien zit ik ook vast aan een infuus, kan ik toch geen kant op. Het zag er verder wel netjes uit, maar ik had toch liever in het ziekenhuis hier bevallen.
Ben nu ook wel erg benieuwd hoe het inleiden zal gaan. Ze legde me uit dat als er nog geen ontsluiting is ik eerst aan de gel moet. Dit gaat gewoon op de afdeling. Als ik direct aan het infuus kan, ga ik naar de verloskamer. Hoop woensdag dat ze dat toch eens gaan nakijken, heb al veel last van voorweeen en dus die rugpijn.
Ik hoop niet dat ik in dat kleinste kamertje terecht kom, daar is niet zoveel ruimte voor mijn dochter om wat meer afstand te nemen. Het was echt maar klein. Mijn zenuwen zijn door dat bezoekje daar dus niet minder geworden, eerder meer. Dit vind ik wel balen, had echt gehoopt een beetje gerustgesteld te worden. Deze week gaat dus lang duren voor mij. Geniet nog wel van die kleine in m'n buik, vooral het af en toe kunnen beetpakken van een voetje vind ik heel leuk. Maar voor de rest zou ik blij zijn als alles achter de rug is, dat ik weer rustig kan slapen, in hoeverre dat gaat met zo'n kleine dan.
Ik hoop dat je weer een beetje aan het opknappen ben en ook nog kan genieten van de laatste loodjes. Moet jij nu volgende week weer naar de gyn.?
Je hoort snel weer van me, ga nu toch maar wat proberen te slapen.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra , Ja dat was best wel eng ben nu wel wat banger geworden durfde eerst ook niet meer te slapen nu wel ik hou het nu extra in de gaten moet dat niet weer hebben.Ik ben blij dat jou suiker nu wel goed is hopen dat dat zo blijft je loopt nu ook al op het laatst dan is de suiker ook meestal hoger merk je daar ook iets van?Wat raar dat ze jullie nou net zo,n kleine verloskamer laten zien dat is niet fijn om te zien maakt in ieder geval geen goed indruk ,ik kan me voorstellen dat je dat niet gerust stelt ik zou dat ook niet fijn vinden .Had je gevraagd hoe dat zat als je suiker hebt of vertellen ze dat uit hun zelf dat je 2 dagen langer moet blijven is ook zo vreemd ze doen nu alles zeker weer anders het veranderd ook allemaal we zijn er ook al weer een tijdje uit he dan weet je ook niet zo goed hoe allles gaat.Jij moet woensdag dus al weer naar de gyn hopen dat ie al je vragen kan beantwoorden kan me voorstellen dat je heel wat te vragen hebt zou ik ook doen .Ik moet vrijdag naar de gyn mocht ook op woensdag maar dat was dan al om 9 uur vonden we wat te vroeg we moeten ook altijd lang wachten en mijn gyn is ook op vakantie krijg ook iemand anders net zoals jij jou gyn was er toch ook niet ?Ik hoop gauw weer wat van je te horen .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Vanmorgen dus weer naar de gyn. geweest. Liep bijna een uur uit dat spreekuur. Maar, ja ik heb liever dat ze de tijd voor je nemen dan dat je weer snel buiten staat.
M'n bloeddruk was iets aan de hoge kant. Ik was bijna weer niets aangekomen kwa gewicht, 2 ons. Dus dat was goed. Ook weer een echo, ja echt waar!! Kopje gezien en het hartje zien kloppen. Ook zag hij al iets van een ademhaling, je zag de buik heen en weer gaan.Echt fantastisch om allemaal te zien. Over de grootte kon hij niets zinnigs zeggen. Hij zei dat dat moeilijk in te schatten is. Maar het ziet er nu nog steeds gemiddeld uit.Na de afspraak moest ik naar de afdeling om nog een half uur aan een bloeddrukmeter gezet te worden. Om de 5 min. werd mijn bloeddruk gemeten, toen was hij prima. Dus kon ik eindelijk naar huis. Bijna de hele ochtend in het ziekenhuis gezeten.
Aanstaande vrijdag heb ik weer een afspraak, maar dan met mijn eigen gyn. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Gelukkig zie ik hem nog voor de bevalling. Als het nu niet eerder doorzet. Wel veel last van m'n rug en voorweeen, dus afwachten. Ben nu 37 weken dus het zou al mogen komen, errug spannend!
O, ja ook nog nagevraagd over die 2 dagen blijven. Hangt dus helemaal af van de kleine, maar als de kinderarts iets twijfelt lig ik toch 2 dagen extra in het ziekenhuis.Afwachten dus maar, de gyn. was wel tevreden over mijn bloedsuikers.Hij verwacht eigenlijk ook wel dat het meevalt, maar er valt dus nog niets zinnigs over te zeggen.
Jij moest ook weer vrijdag naar de gyn.schreef je. Ben benieuwd hoe het met jou gaat  bij een andere gyn.Kunnen we vrijdag beide weer verslag uitbrengen.
Ben je nog meer insuline gaan spuiten inmiddels? Ik kijk af en toe even naar wat ik ga eten en dan spuit ik soms iets meer. Vanmiddag had ik weer 3 boterhammen gegeten, had zo'n honger. Vanmorgen alleen 2 beschuiten op en daarna dus de hele ochtend in het ziekenhuis en niets meer gegeten. Maar na die 3 boterhammen was mijn suiker weer iets te hoog, 7.2. Bij mij ligt het dus echt aan het brood. 2 boterhammen en 1 beschuit gaat beter, maar soms heb ik toch echt meer honger.
Nog even volgende week ben ik als het goed is af van het insuline spuiten.Yesss!!!!!!!
Ook af van al die dagcurves. Dan ga ik me lekker bezighouden met voeden van de kleine. Is dan weer een nieuwe dagtaak!!!
Zo weer een heel verhaal. Hoop ook snel weer van jou te horen. Hoever ben jij nu eigenlijk precies, gaat toch ook al opschieten?
Groetjes,
Sandra

 
Hoi Sandra,Wat fijn voor je dat je een echo hebt gehad kon je mooi je kindje nog even zien voordat het word geboren en ook zien of alles goed is met de baby ,wel vreemd dat ze niet kunnen zeggen hoe zwaar de baby ongeveer   is bij mij zei ie dat het een dikkertje was .Iedere gyn is weer anders he .Waarom moet je deze vrijdag weer naar de gyn ?     Wel grappig zo tegelijk vrijdag dan hebben we samen wat te vertellen .Ik ben gisteren naar de internist geweest en vandaag naar de diabetesverpleegkundige ze houden me nu heel goed in de gaten mijn suiker wil niet zo goed ik spuit nu 30 20 14 en het blijft maar hoog ze willen nu wekelijks contact is ook veel beter toch we hopen maar dat het toch een keer beter word .Weet je al waneer je ingeleid word welke dag ? Ik hoop dat je gewoon bevalt dat is natuurlijk altijd veel fijner maar ja je hebt het nooit voor het zeggen he .Het word nu heel spannend voor juliie volgende week dan heb je je kleintje in je armen kan je lekker knuffelen en verzorgen. Ik ben nu 35 weken ik moet nog even valt niet mee ze zeggen niet voor niks de laatste loodjes wegen het zwaarst .Ik hoop gauw weer wat van je te horen .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Ben weer terug van mijn afspraak. Ze hebben eerst het hartje even in de gaten gehouden van de kleine. Dat ging hartstikke goed!!
Daarna inwendig onderzoek gehad. Moest me even proberen te ontspannen, ik kon het redelijk volhouden gelukkig. Nou blijkt dat de kleine al aardig onderin zit en ik geen gel nodig heb. Ze kunnen donderdag gewoon de vliezen breken en daarna infuus aan. Er zit ook nog kans in dat het eerder al gaat beginnen. Het worden dus spannende dagen.De verwachting is dat het wel snel kan gaan, ivm mijn vorige bevallingen.Ben dus erg benieuwd.
Ben benieuwd hoe jouw afspraak is gegaan. Je spuit trouwens wel al veel hoor. Ik zit nu op 14,17,7. Toch een aardig verschil met jouw cijfers. Hopelijk krijg je de suikers omlaag voor de bevalling. Gelukkig dat ze je nu beter in de gaten gaan houden.
De afspraak van vandaag had ik omdat aanstaande dinsdag zijn spreekuur al vol zat en dit was de enige kans om hem nog te zien voor de bevalling. Ben nu ook blij dat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.
Aanstaande donderdag gaat het dus gebeuren. Om 9 uur moet ik mij melden. Als het goed is ga ik gelijk naar de verloskamer. Als het goed is hoor je deze dagen nog wel van me. Het kan ook zijn dat ik niet op internet kan komen, had gisteren problemen ermee. Ik ga overstappen van adsl abonnement en dat gaat a.s maandag in. Ik hoop maar dat het goed gaat en ik gelijk weer gebruik kan maken van internet. Ik hoop je echt op de hoogte te kunnen houden.En dat ik ook van jou kan horen hoe het verder gaat. Nou, laat ik het beste er maar van hopen en dat alles wel goed gaat komen.
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Wat een goed nieuws allemaal ik ben echt blij om te horen dat het goed gaat allemaal en dat je kindje mischien ook eerder kan worden geboren ,dat zou helemaal mooi zijn dan heb je die inleiding ook niet nodig.Heb je het hartje gehoord of met de echo gezien ?Wat gaat het nu al vlug allemaal voor jou he donderdag de kleine in je armen wat geweldig ik zal hellemaal met je mee leven , je bent in het ziekenhuis in goede handen dat scheelt ook weer he ben je al zenuwachtig nu je weet dat je kindje donderdag geboren word ik was dat altijd wel je weet dat het die dag komt en je leeft daar helemaal naar toe, hoe is je dochter eronder ook een beetje zenuwachtig wat een belevenis voor haar spannend hoor.Ik ben dus ook naar de gyn geweest heb weer een echo gehad hoofdje gezien hartje zien kloppen ruggetje beentje gezien hoofdje ligt naar de beneden maar dat is al een tijdje zo.Ik heb ook nog een inwendige echo gehad om te zien of ik al ontsluiting heb omdat ik al een paar harde buiken heb gehad met pijn ik heb dat bij mijn andere kinderen ook altijd gehad en moest dan een paar maanden in het ziekenhuis liggen ik ben al blij dat ik nu nog wat rond loop heb het nog nooit normaal uit gelopen .Mij bloed en urine zijn onderzocht omdat ik klachten heb van een band om mijn buik en dat heb je meestal met een hoge bloeddruk en dat heb ik niet nu dacht ze dat het wel mijn lever kon zijn we horen het wel .De baby weegt 6 pond is 2 weken verder met de groei van gewicht nu maar hopen dat ie niet te zwaar word .Ze zei als de kleine nu geboren word met 35 weken houden we dat niet tegen wist jij dat ook ?Ik moet volgende week weer naar de gyn op donderdag waneer jij moet bevallen ik hoop wel dat we elkaar nog spreken voor die tijd zou ik heel fijn vinden. spreek je gauw weer groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Ben ik weer. Hopen dat je bloeduitslagen allemaal goed zijn. Als je baby nu al 2 weken voor loopt is het niet gek dat ze het met 35 gewoon laten komen als het gebeurd. Met 37 weken mag het ook gewoon komen. Ik snap niet dat ze jou kunnen zeggen dat de baby 6 pond weegt en bij mij kunnen ze geen schatting maken.Snap die gyn. echt niet hoor!
Vanacht ging ik naar de toilet en ben weer slijm verloren en er zat nu wat bloed bij. Ben benieuwd, vandaag wel een paar keer een soort van steken gehad, maar niets regelmatig. Ben wel wat zenuwachtig, ben steeds bang dat ik nog dingen vergeten ben. Dingen voor de kleine of boodschapjes. Gekheid natuurlijk, als ik iets mis is het ook zo weer aangeschaft en het gezin draait wel verder zonder mij. Heb ook nog een kraamhulp, dus zal allemaal wel goed komen.Maar hoewel ik het verstandelijk allemaal wel weet blijf ik toch aan dat soort dingen denken. Maandag nog snel even bellen voor de enveloppen v.d geboortekaartjes. Hoop dat ze ze dan hebben, want ik wil ze toch vantevoren zelf schrijven.Ook nog even geboortezegels halen, ook maandag nog even regelen. Ik blijf dus gewoon tot het laatst toe lekker bezig, gaat de tijd ook wat sneller. Het is toch wel heel vreemd als je vantevoren weet welke dag je gaat bevallen.M'n dochter kijkt er ook erg naar uit. Vind het reuze spannend allemaal.
M'n zoontje is ook weer meer aan het knuffelen met mijn buik, hij snapt nu ook dat het nu snel gaat gebeuren. Hij heeft een tijd gehad dat hij minder interesse had, vond het allemaal maar te lang duren. Voor een ventje van 7,5 is 30 weken ook lang.Ik wist n.l. met 10 weken dat ik zwanger was en hij wist het toen ook al direct.
Heb je trouwens nog niets gehoord of ze je toch ook niet eerder gaan inleiden, al een datum ofzo? Als het goed is heb ik nog zeker internet tot a.s vrijdag, dan gaat het over op het andere abonnement. Net precies een vreemde datum voor ons, ik had gehoopt a.s maandag had ik het snel nog even kunnen installeren. Maar ja, nu moet mijn man het vrijdag maar doen als hij eraan toe komt. Ik ga wel mijn best doen om je z.s.m.  iets te laten horen na donderdag. Hoop natuurlijk op een supersnelle bevalling en dan donderdag laat in de middag weer thuis te zijn. Maar of dat gaat lukken????
Hangt natuurlijk ook nog af van de conditie van de kleine. Kan hier uren over door fantaseren. Hoop m'n zenuwen nog even in bedwang te kunnen houden en deze dagen goed te kunnen slapen.  
Hoop snel ook weer van jou te horen. Vind het erg prettig om af en toe even lekker van me af te kunnen schrijven.
Groetjes van een nerveuze, zenuwachtige,
Sandra  
 
Hoi Sandra ,Ik kan me voorstellen dat je heel erg zenuwachtig bent ik ben nu al zenuwachtig en ik moet toch nog even wachten .Je hebt het nog druk allemaal enveloppen schrijven daar zit wel even werk in he .Nu maar hopen dat je 1 deze dagen gewoon bevalt dat zou zo fijn voor je zijn dan is die inleiding niet meer nodig meestal als je de slijmprop met bloed verliest al een teken dat het bezig gaat ik hoop dat zo voor je ik zal voor je duimen oke. Ja wel vreemd dat ze mij kunnen vertellen hoe zwaar het kindje weegt en jou dat niet kunnen zeggen dat is toch wel heel vreemd ,ik snap daar ook niks van .Ik kan me voorstellen dat het voor je zoontje nu lang duurt vooral omdat ie het ook al een hele tijd weet en kinderen hebben soms niet zo veel geduld en wachten duurt altijd heel lang .Ik hoop echt dat we nog wel contact kunnen houden en dat je me alles kan vertellen over alles wat je mee maakt ,het is inderdaad heel fijn dat we met elkaar kunnen praten dat heb je gewoon nodig ik knap daar altijd weer van op ook omdat je het zelfde hebt en niemand snapt je dan ze doen net of ze het begrijpen maar dat doen ze niet echt  is wel jammer maar wat doe je eraan gelukkig kunnen wij gezellig kletsendaar ben ik heel blij mee .Ik hoop dat je nog wel kunt slapen want je hebt je rust wel nodig voor de bevalling.Ik hoop je gauw weer te spreken ik leef met je mee .groetjes rebbeca
 
Terug
Bovenaan