zwangerschapsuiker

Hoi Tyra,

Ik heb net ook op jou topic gereageerd, je hebt ons dus ook al gevonden.
Welkom hier !!!!
Onder jouw topic vind je dus al wat antwoorden op je vragen.
Ik zat zelf voor mijn zwangerschap ook met wat overgewicht, 93 kg.
Nu zegt mijn gyn. dat als het zo doorgaat ik na de bevalling maatje 38 gaat passen. Nou daar ga ik voor, zei ik hem al.
Ik moet je wel eerlijk zeggen dat het nu na ongeveer 9 weken dieeten wel moeilijk wordt. Af en toe heb ik toch een trek.
Maar het is allemaal voor een goed doel en ik hoop het na mijn zwangerschap ook vol te houden. Waarschijnlijk is mijn suiker dan wel verdwenen. Na de bevalling mag ik ook gelijk stoppen met insuline spuiten. Alleen 2 weken later nog eens een dagcurve en als die goed is ben ik er vanaf. Alleen heb je wel meer kans dat je op latere leeftijd weer te maken krijg met suikerziekte, dus het blijft wel oppassen.
Weer een heel verhaal !!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra, Sorry dat ik niet heb gereageerd gisteren heb haast de hele dag op bed gelegen heb steeds een stekende buik pijn helemaal onder in de buik en dat trekt dan door mijn rug heen .Ik las dat je de slijmprop al bent verloren nu kan het al gaan beginnen je bevalling dat zou mooi zijn dat het spontaan komt is beter als de inleiding ,je zal morgen wel meer horen toch je moet al vroeg naar de gyn 9 uur toch ben heel nieuwsgierig .Wat vervelend dat je met je geiser zat gisteren is niet fijn een gas lucht is ook eng   je kan daar goed ziek van worden ,is de geiser nu al weer goed voor elkaar .Ik wens je morgen veel succes bij de gyn. ik hoop snel weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Kyra ,Welkom ik las net al dat je ook wat had geschreven ,glucose prikken is niet zo erg het drankje dat je moet nemen dat is pas smerig ik weet niet of jij dat ook al krijgt .Ik ben heel erg veel gegroeid in totaal 20 kilo bij mijn andere kinderen was ik lang niet zo veel aangekomen als bij deze zwangerschap ik hoop nu maar dat ik dat gewicht ook weer kwijt raak na de bevalling . Ik wens je veel succes met glucose prikken groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Rot voor je die buikpijn. Raar dat het ook door je rug heentrekt. Je zou haast denken aan een soort van weeen. Gaat het vandaag iets beter?
Ik denk niet dat ik de hele slijmprop ben verloren, maar ik zag,zeg maar kloddertjes slijm in m'n wc pot. Geen bloed verder. Maar ik hoor inderdaad morgen meer. Ben blij dat het bijna weer zover is, ben erg benieuwd hoe het met de kleine is.
Vandaag was de kleine wel erg druk trouwens. M'n kinderen hebben een poosje verwonderd naar m'n buik gekeken, zo ging die tekeer.
Na dat incident met het gas, moest ik van mijn man ook direct bellen naar de gyn. Hij was bang dat het van invloed was op   de kleine. Ik dus maar even de assistente gebeld en zij zei dat als ik zelf niet vreemds voelde het wel goed zou zijn. Ik voel wel allerlei vreemde dingen, maar die hebben meer te maken met het einde van de zwangerschap volgens mij. De kleine beweegt gelukkig nog volop, vind ik altijd wel een gerustgevend gevoel.
Ga nog even verder lezen op het forum en zo weer lekker naar bevallingsverhalen kijken, mijn halfuurtje t.v. Alleen af en toe wat overdreven daar in Amerika, hele families bij de bevalling. Dat hoef van mij nu ook weer niet, maar ja ieder persoonlijk.
Je hoort morgen snel wel weer van me. Misschien pas tegen de avond, want ik moet nadat ik naar de gyn. ben geweest nog even op pad voor de geboortekaartje en 's middags ben ik ook nog even weg. Maar je hoort zeker van me.
Groetjes,
Sandra

 
Hoi Sandra,Ik heb nog wel steeds buikpijn snap ook niet waar het weg komt ,slapen wil ook haast niet heb jij daar ook last van is vervelend want je bent de hele dag moe als je constant wakker bent nu ben ik ook al heel vroeg wakker kon niet meer slapen ben ik er maar uit gegaan .Ik kan me voorstellen dat je man zich zorgen maakte over dat gas want dat is toch niet niks gelukkig dat de baby zoveel beweegt dan weet je teminsten dat het daar goed mee gaat en je moet ook vandaag naar de gyn dat is ook wel heel fijn dan weet je ook weer wat meer ben heel benieuwd hoe het met je kindje gaat .Ik was nog vergeten te vertellen dat ik maandag naar de internist ben geweest ze houden mijn suiker nu goed in de gaten omdat het niet goed gaat daarmee ik spuit nu s,ochtends al 28 het gaat nu heel snel met mijn suiker heb al weer een paar keer waardes van 10,6 gehad wil niet echt de suiker ,ik moet volgende week weer komen van mijn internist nu maar hopen dat het beter gaat .Ik wens je veel succes .ik hoop snel weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Nana,

Ik heb een vraagje wat voor soort dieet krijg je dan? Waar moet je je dan aan houden en wat mag je dan niet meer als je suikerziekte heb?

Ik vermijd zoetigheid al alleen af en toe eet ik wel wat zoutigs (niet vaak hoor).

Ik wacht mijn uitslag af en dan krijg ik vast ook te horen als ik een dieet moet volgen en bij de gyn. moet lopen. De verloskundige zei dat als mijn uitslag niet goed is dat ik dan naar de gyn. moet en als het wel goed is dat ik dan gewoon bij de verloskundige kan blijven. Dus ik ben benieuwd.

Groetjes, Tyra
 
Hoi Tyra,
Het dieet krijg je van een dietiste. Het houd ongeveer in : 's morgens 2 boterhammen of beschuit met mager beleg + kopje thee. Tussendoortje, stuk fruit of plak ontbijtkoek o.i.d. Tussendemiddag 3 boterhammen, 2 met mager beleg en 1 met zoetbeleg + glas melk. Weer een tussendoortje. 's avonds 3 aardappeltjes (ongeveer), groente en stukje vlees als toetje iets van yoghurt of havermout. Daarna nog een tussendoortje. Zo ziet een dag er ongeveer uit. Het enige wat ik in het begin kreeg was een folder van het ziekenhuis met adviezen erin. Daarna had ik een afspraak met de dietiste en daar gaf ik aan wat ik ongeveer eet per dag en daarna maakte zij een dieet voor mij met daarin de koolhydraten vermeld. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik af en toe best een zondig, maar ik kijk altijd wel hoe mijn waardes zijn. Waar ik wel moeite mee heb is dat ik maar 1 glas melk per dag mag. Gelukkig mag ik dat straks na de bevalling weer gaan inhalen als het goed gaat, want na de bevalling moet de suiker over zijn. Bij borstvoeding raden ze minstens 3 glazen melk per dag aan.
Bij zwangerschapsuiker is je ochtendwaarde meestal wel goed, het gaat meestal mis als je iets gegeten hebt. Ben ook erg benieuwd naar je uitslag, hou ons op de hoogte.
Hoop dat je een beetje inzicht hebt gekregen met dit dieet, maar het kan best per persoon verschillen.
Ik ga nu nog even snel verslag uitbrengen van mijn bezoek aan de gyn. van vandaag voor rebbeca. Als je wil lees je natuurlijk ook gewoon mee!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Rebbeca,

Ben ik met mijn verslag van m'n bezoek aan de gyn. Nou, het was weer een snelle afspraak. Waarom ik een inwendig onderzoek zou moeten krijgen kon deze gyn. niet vertellen, vond hij ook niet nodig. Hij gaf me wel complimenten over mijn gewicht. Was deze week weer niets aangekomen. Een assistente liet hij nadat hij mijn buik gevoeld had even kijken met de echo (ja,ja ze gebruikte hem!!!) naar het kopje wat al wel onderin lag, maar nog niet ingedaald was. Er was jammergenoeg niet veel te zien, alleen een achterhoofdje, m'n dochter had nog wel een oortje gezien zei ze.
Volgens hem hoefde het ook nog niet ingedaald te zijn, omdat dit de derde al is en dat meestal later gebeurd. Volgende week moest ik maar weer naar mijn eigen gyn. Maar ik zei hem al die is  er dan nog niet volgens mij, volgen hem dus wel. Nou ja, ik afspraak gaan maken bij de assistente voor volgende week, is mijn eigen gyn er dus echt nog niet. Hij is volgende week in een ander ziekenhuis en heeft dan verloskamer dienst. Dus mag ik volgende week weer bij deze gyn. komen. Schiet ik dus weer een hoop mee op. Krijg ik ook nog even te horen dat op de datum van mijn inleiding mijn eigen gyn. juist weer wel aanwezig is in het ziekenhuis hier. Maar dan beval ik natuurlijk weer in het andere ziekenhuis. Misschien is er een kans dat hij 's middags wel naar het andere ziekenhuis komt. Maar 's morgens krijg ik een gyn. die ik nog nooit gezien heb. Leuk hoor . Volgens de assistente loopt iedereen met hem weg. Ik zie dus wel, die kleine moet er toch uit. 13 jaar geleden met mijn dochter was het toch allemaal heel anders, veel persoonlijker en beter geregeld. Ik begin door dit alles nu toch wel de zenuwen te krijgen. Dacht vandaag ook nog wat vocht te verliezen, weet niet of dit nu vruchtwater is. Hou het nu maar even goed in de gaten. Heb net geprobeerd iets op te vangen. Maar dat was gewoon de kleur van urine, alleen rook het nergens naar. (weer lekker vies verhaaltje he) Raar dat je de derde keer ook nog steeds niet weet hoe of wat. Je vergeet die dingen gewoon snel.
Nog wel goed nieuws over de kaartjes. Ja, ze zijn besteld !!! Vrijdag of begin volgende week heb ik de enveloppen en kan ik gaan schrijven. We hebben toch nog iets leuks gevonden en aardig naar onze zin. Het past bij de kaartjes van de vorige twee.
Aanstaande maandag gaan  we kijken naar de verloskamer in het andere ziekenhuis, ze hebben dan een open avond. Kijk daar nu wel naar uit. Misschien valt het daar allemaal mee en zijn de mensen daar erg aardig.
Zo dat was weer een heel verhaal.  
Hoor wel weer van je !!
Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan