Zoekresultaten

1. G

Voorkeurshouding ?

Elke kinderfysiotherapie is geschoold in het begeleiden van kindjes met een voorkeurshouding. Hoe jonger je je kindje aanmeldt, hoe makkelijker en succesvoller de behandeling is.  Zij kunnen je dan alles uitleggen waarom tummy time zo belangrijk is en wat je allemaal nog meer kan doen. Je kan...
  2. G

Babydrager Tula of Ergobaby

De ergobaby is geen ergonomische draagzak. Het wordt sterk afgeraden om je kind te dragen met het gezicht van je af. Rug en heupen staan dan in een positie die niet wenselijk is voor je kindje.  Ik zou daarom kiezen voor de tula ftg. 
  3. G

Loopfietsje

Wij hebben ook een trybike. Bevalt erg goed! Kan jaren mee, omdat het fietsje mee kan groeien. Ons zoontje kon erop toen hij 19 maanden was, maar hij is ook klein van stuk.  Nu is hij bijna 2 en gaat als een speer!
  4. G

Flexibele zool schoenen maat 23

Schuurman heeft Keq, zijn schoenen met flexibele zool tot en met maat 23, maar kosten nieuw wel €49. Wel goeie schoenen!  
  5. G

Traphekje wenteltrap

Wij hebben  ook de flex  en ervaren totaal geen problemen met open en dicht krijgen. Bevalt ons heel goed, ook flink moeten zoeken om iets te vinden geschikt bij onze trap.
  6. G

Zorgen om steken in onderbuik

Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. 3 nachten achter elkaar met echt vreselijk buikpijn, erger dan een menstruatie, hield ongeveer 15 minuten aan en zakte dan weer weg. Hier loopt een manneke van 21 mnd rond nu. Bij mij was het dus echt de groei van de baarmoeder.... zolang er...
  7. G

Eerste loopschoentjes, welke zijn goed?

Idd, de zool moet zo flexibel mogelijk zijn en helemaal kunnen dubbel vouwen. Van Haren heeft betaalbare 1e schoenen, Bobbi heten ze. De eerste 2 setjes hebben wij daar vandaan en super goed bevallen!
  8. G

Redressie helmpje

Bij zeer ernstige afplattingen is dit niet bewezen, wel voor afwijkingen tot 112%. Je  hebt inderdaad geen verwijzing nodig, je kan vrijblijvend eerst een afspraak maken. Helaas zijn de kosten bijna altijd wel 100% voor jezelf, zo'n €1200. Vanuit mijn werk heb ik gezien dat bij echt hele...
  9. G

Zonnebrand oogjes

Wij hadden exact hetzelfde net zwitsal, gebruiken nu eigen merk van Kruidvat  (tube met paarse dop) en dit gaat wel goed.
  10. G

melk verlies uit borst > Zwanger????

Wanneer er vocht uit je tepel komt en je bent niet zwanger is dit een rode vlag, en kan je het beste even contact op nemen met je huisarts. 
  11. G

December 2020

Ik ben ook begonnen met moeders voor moeders, maar moet er ook aan wennen. Vind die flessen zo vies ruiken, maar kan mijn adem niet lang genoeg inhouden haha.  Ik ben deze zwangerschap helaas onzettend misselijk. 24/7 beroerd, kon amper slapen en functioneren overdag. Dacht echt dat ik gek werd...
  12. G

Ledikant matras

Ook hier 1 van de Ikea, beste getest. Geloof dat wij die van €60 hebben. Daarbij is de aerosleep (of soortgelijke) schijn veiligheid. Wij hebben er een matrasbeschermer bij, ook van de Ikea. Die kan je afnemen, wassen en zorgt ervoor dat vocht niet doorlekt op het matras zelf. Ideaal bij...
  13. G

welk geslacht zien jullie? hierbij mijn laatste poging voor de foto

Als ik goed kijk, lijkt het mij eerder een meisje eigenlijk! Zie eerder 2 zwarte lijntjes, ipv echt een zakje en penis, spannend!
  14. G

welk geslacht zien jullie? hierbij mijn laatste poging voor de foto

Als ik goed kijk, lijkt het mij eerder een meisje eigenlijk! Zie eerder 2 zwarte lijntjes, ipv echt een zakje en penis, spannend!
  15. G

December 2020

Gefeliciteerd iedereen! Ik mag me ook bij deze groep melden, gisteren 2 enorme knallers van testen gehad. Ik weet de uitgerekende datum nog niet precies, want ik heb een hele onregelmatige cyclus. De de zwangerschap is echt een cadeau en verassing! Van ons zoontje, 16 maanden nu, hebben we hulp...
  16. G

Welke schoenen?

Van Haren heeft hele goede dreumes schoenen, flexibele zool en van leer. Heet Bobbi. Is vrijwel hetzelfde als shoesme alleen vind ik Bobbi schoenen smaller en beter passen voor mijn zoontje. En zijn ook nog vriendelijker geprijsd :)
  17. G

Kraamzorg maatregelen

Ik denk ook inderdaad dat je verkeerde vereachtingen heb van de kraamzorg. Ik ben bevallen in 2018 en bovenstaande deden ze destijds ook niet. Ze zijn er echt voor de zorg voor jou als kraamvrouw en je pas geboren baby, met de daarbij noodzakelijke hygiëne waarborging van het sanitair en...
  18. G

Baby 8 maand geen brood

Onze zoontje is inmiddels 15 maanden en weigert nog steeds brood. Hij wil het absoluut niet en wij hebben ook echt van alles geprobeerd. Het eet hier dus gewoon 2 keer warm, als lunch geven we hem vaak pasta en rijst/couscous gerechten. Hij eet verder alles hartstikke goed, maar lijkt brood dus...
  19. G

Vervolgonderzoek afwijkend uitstrijkje + kinderwens

Hier ook. Pap 2 en toen een colposcopie gehad. Zelfs in de tussentijd van wachten op de colposcopie mochten we gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden.   Uiteindelijk 9 maanden later zwanger. Een half jaar na de bevalling moest ik weer op controle komen bij de gynaecoloog en toen was het...
  20. G

Sab simplex

Bij ons heeft het ook erg goed geholpen! Ik gaf ook borstvoeding en deed voor de voeding 10-15 druppels op een plasticlepeltje, werkte prima!
  21. G

Zorgverzekering

De meeste verloskundige/kraamzorg zit in je basisverzekering.  Een kraampakket is niet duur, die kan je voor ik dacht €30 bij de prenatal halen, maar ze hebben ook alles bij de Kruidvat (de mamalijn) Verder krijg je bij aanvullende vergoeding voor cursus en poliklinische bevalling wordt vergoed...
  22. G

Hellllp ! Positief of niet

Helaas niet zichtbaar....
  23. G

Welke autostoel

Wij hebben ons vandaag laten informeren bij de prenatal. Veel keuze! Hangt ook af of je al een isofix hebt, de stoel in de gordel wil of 360 I size. Wij hebben een isofex en hebben de maxi cosi pearl gekocht. Advies is tegenwoordig wel om tot 15 maanden achteruit te vervoeren. Zo lang het...
  24. G

Voeding CB

Ons zoontje deed echt precies hetzelfde. Hij kokhalsde ook bij elk stukje, maar kreeg het niet terug omhoog waardoor het leek of hij erin stikte. Op een gegeven moment durfde ik haast niet meer te oefenen. Wij hebben toen wel hulp in geschakeld van een pre logopedist en zijn heel blij dat we dat...
  25. G

30 wkn, geen last van borsten/ tepels/melkproductie

Geen zorgen! Hier ook pas toen mijn zoontje was geboren dat het op gang kwam. En heb ook altijd hele goede productie gehad. 
  26. G

Vieze kleding

Ik spuit de meeste vlekken in met Dasty! Werkt overal super op, behalve op bananen vlekken. 
  27. G

Waar slapen overdag eerste weken?

Ons zoontje sliep de eerste 2 weken in de bak van de kinderwagen die in de box stond :)  Daarna al vrij vlot de slaapjes in zijn eigen wiegje of in de kinderwagen na het wandelen. 
  28. G

Bevallen wat doe je met je hond?

Ik heb mijn ouders gevraagd. Onze hond zal ook bloed nerveus geworden zijn van iedereen doe dan steeds in en uit loopt, ik wilde me daar  niet mee bezig hoeven houden. Zij wisten dus wanneer het begon, maar hebben rustig afgewacht totdat wij lieten weten dat onze zoon geboren was. En dit was...
  29. G

Met 32 weken verhuizen...

En mentaal, als het je droomhuis is, dan voel je je vast snel op je plek! Plan alles goed vooraf, dan blijf je relax en heb je ook geen verhuisstress. Kan je de laatste weken heerlijk aarden en genieten van je nieuwe huis. 
  30. G

Met 32 weken verhuizen...

Hi! Wij zijn ook verhuist toen ik 33 weken zwanger was. Ik vond het prima te doen, maar je moet vooral veel uit handen geven en bedenken dat als je mee wilt klussen, je dan een keer zo langzaam bent als normaal.  Sjouwen met spullen en dozen gaat simpelweg niet. Muurtje sauzen of schoonmaken wil...
Terug
Bovenaan