Zoekresultaten

1. C

Afgeplat hoofdje 6 maanden

<p>Goedemiddag allemaal,</p><p>Ons zoontje van 6 maanden heeft een afplatting op zijn hoofd. Zijn broer had het ook, we denken dat het iets in de genen is (opa ook). Maar goed, babies liggen ook veel op hun rug. Hij ligt op een soort baby-kussentje (onder het lakentje, veilig)...
  2. C

Baby/ sabbelen op handjes /inbakeren

Love 2 Dream slaapzak, heel fijn. Kunnen ze wel sabbelen, maar handjes liggen richting omhoog, dus meer rust.
  3. C

Me-time

Heel herkenbaar. Wij zitten nu met ons derde kindje, 15 weken, en dit gevoel blijft. Maar kiezen voor jezelf is juist heel goed, en belangrijk. Het is heel gek om de eerste keer van huis te gaan, dan vraag je je af of alles goed gaat, maar de vrijheid even in en dan weer naar huis is ook heel...
  4. C

baby 3 maanden nachten

Ik ben ook benieuwd hoeveel je geeft tussen 21 en 22 uur. En waarom is dat een goed tijdstip? Gewoon benieuwd hoor! Wij hebben nog 2 oudere kinderen dus de dagen lopen niet altijd volgens een heel strak ritme en we hebben niet alle vrijheid om precies te doen wat ik bijvoorbeeld met eerste...
  5. C

baby 3 maanden nachten

<p>Goedemorgen,</p><p>Onze zoon slaapt in de avond rond 18.00/19.00 uur in zijn bedje. Heel fijn, dat was eerst wel anders.</p><p>Sommige avonden slaapt hij door tot middernacht of iets eerder, sommige avonden wordt hij wel wakker voor een voeding rond 20.00/21.oo...
  6. C

Bevallingstrauma

Wat een herkenbaar verhaal. Ik heb ook 3,5 jaar geleden een hele heftige eerste bevalling meegemaakt en daar ook therapie voor gehad. Op sommige momenten komen de tranen nog boven en dat zal altijd wel een zeer plekje blijven. Is er ook een andere plek dan Facebook om deze gevoelens te delen...
  7. C

Baby 10 weken slaapt overdag slecht

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon van 10 weken is geen goede slaper overdag. Sommige dagen gaat het best oke, maar deze week is het echt een ramp.</p><p>Ik let op de wakkertijden, de kamer is donker, hij heeft een fijne inbakerzak en ik speel white noise maar...
  8. C

wasserette in Center parcs?

Is op de website niet te vinden. Oke jammer dat het er niet is. Weet je nog in welk dorp de wasserette was? Jemig dat wordt even puzzelen met een baby en 2 peuters en de wasjes..
  9. C

wasserette in Center parcs?

<p>goedemiddag,</p><p>weet iemand of en waar je kleding kan wassen in les Trois Forets of sowieso bij elke center parcs?</p><p>baby en peuter maken veel vies....</p>
  10. C

Center Parcs les Trois forets: babybedje?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Weet iemand er of bij les Trois Forets (comfort cottage) standaard een kinderbedje is (zoon van 1,5 jaar)?</p><p>Alvast dank!</p>
  11. C

borstvoeding afbouwen met baby zonder vaste drinktijden

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben bezig de borstvoeding af te bouwen, mijn baby is nu 7 weken. Ik heb de avondvoeding er al af (rond 23.00/00.00), maar voor de rest van de dag is het zoeken. We hebben nog geen strak ritme qua drinken dus ik probeer de voedingen gespreid te laten...
  12. C

Afvallen na keizersnede

Oja, en de opmerkingen "geef het tijd, het gaat vanzelf", die gaan voor mij niet op, mijn buik gaat niet vanzelf weg (is mijn ervaring na 2 keer).
  13. C

Afvallen na keizersnede

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik heb deze maand ons derde kindje mogen krijgen, dit maal via een keizersnede. Bij de andere 2 bevallingen (ook 1x keizersnede) heb ik een flinke buik overgehouden en is deze steeds met heel veel moeite iets platter...
  14. C

Baby 2 weken slapen en drinken

<p>Hoi,</p><p>Onze zoon van 2 weken doet het heel goed. Hij drinkt goed aan de borst, er zit zo'n 2-3 uur tussen steeds. Uiteindelijk moet dit naar 3 uur gaan maar voor nu is dit goed voor ons.</p><p>In de nacht is hij soms onrustig, wil na een voeding weer snel een...
  15. C

Afplatting achterhoofd

Wij hebben bij onze zoon ook met 8 weken fysio gekregen, vanwege sterke voorkeurshouding. Daarna ging het over in een afplatting van achterhoofd wat we niet meer weg kregen met fysio, ondanks alle oefeningen.  Uiteindelijk besloten om een helmpje te laten maken op maat en dat heeft enorm goed...
  16. C

Peuter 3 jaar eet geen groente en fruit

Veel dank allemaal. Ja heel gek, mijn dochter eet echt al sinds dat ze 1 jaar was geen vaste stukken groenten en fruit. Nooit gedaan, geen stukje, hoe we het ook hebben aangeboden. In smoothies soms wel en de fruitzakjes (kant en klaar) ook wel, dus daar zijn we blij mee. Appelmoes zelf gemaakt...
  17. C

Ballerine spiraal na zwangerschap

Ik heb de Ballerine gehad na mijn 2e zwangerschap. Hij zat blijkbaar niet goed (komt vaak voor) en na een paar maanden was hij al helemaal verschoven. Niet veilig deze vorm van anticonceptie...ik zou hem zeker afraden!
  18. C

Keizersnede na traumatische 1dte bevalling

Ik zou heel duidelijk maken wat je zelf wilt. Het is jouw lichaam en jouw bevalling. Doktoren gaat vaker wel met je mee, als je duidelijk bent in wat je wilt. Als een vaginale bevalling voor jou niet fijn voelt nu al, dan zou ik dat zeker zeggen.
  19. C

Peuter 3 jaar eet geen groente en fruit

<p>Onze dochter van 3 jaar eet al vanaf 1,5 jaar geen vaste groente en fruit. In baby hapjes wel, maar in losse stukken niet. We hebben echt alles geprobeerd, inclusief dietist. </p><p>Nu is ze een lief maar ook eigenwijs meisje en ze weet wat ze niet wilt. We dwingen haar...
  20. C

Bekkenpijn en werken op basisschool

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 30 weken zwanger, en heb last van bekkenpijn. Pijn in rug, heupen, en snel harde buiken en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder.</p><p>Verloskundige raadde aan om minder te werken (basisonderwijs). Na een weekje rust ga ik morgen...
  21. C

Box in kleine (volle) woonkamer

Happymom, welke ledikant had jij? Of gewoon een standaard ledikant en maat? Is er ook iemand die ervaring heeft met de Stokke Sleepi?
  22. C

Box in kleine (volle) woonkamer

<p>Hoi,</p><p>Wij hebben al 2 kleine kinderen en dus een goed gevulde woonkamer met speelgoed, stoelen etc :) </p><p>Nu komt onze derde baby in december en wil ik wel graag weer een box hebben. Ik heb de oude (best grote) box uitgeleend aan schoonzus en ik hoef hem...
  23. C

3e trimester en uitgeput door werk

Dank allemaal! Na afspraak bij verloskundige is mij dringend aangeraden om een week rust te te nemen. Dit heb ik meteen aan mijn baas verteld en dat is oke. Heel fijn, en ook hard nodig. Daarna kijken we verder.  
  24. C

Dankjewel, With love! Ik heb wel gevaccineerd dus ik ben zelf van mening (persoonlijk) dat ik prima voor de klas kan staan en dat daar niet perse het pittige in zit. Maar bedankt voor het meedenken hoor! Misschien zit daar toch nog wel een oplossing in.
  25. C

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb al 2 jonge kinderen (3 en 1 jaar) en ik ben zwanger van ons derde kindje. Allemaal gewenst en we zijn erg gelukkig.</p><p>Ik merk wel dat het zwaarder is, maar sommige momenten heb ik het echt zwaar en kan ik echt enorm uitgeput zijn...
  26. C

Easywalker duo ervaring

<p>Hoi,</p><p>Wie heeft er ervaring met de Easywalker duo? Ze zijn alleen nog op marktplaats verkrijgbaar dacht ik. We hebben een zoon van 1,5 als er een baby-broertje bij komt in december (en nog een dochter van 3,5 dan).</p><p>Of zijn de extra kosten voor de...
  27. C

-

Allebei erg mooi! Ik snap dat de keuze lastig is :) Ik kan ook niet kiezen!
  28. C

borstvoeding na keizersnede

Bedankt voor alle adviezen en positieve verhalen!
  29. C

Dank voor alle reacties! Ik heb eerder een kz gehad in 2020 (vorig jaar) en toen is wel geprobeerd om mijn zoon aan te leggen, ik heb gekolfd voor hem, maar hij wilde totaal niet happen we hadden denk ik geen match. Doordat ik nog moe was en last van de wond had, werd het ons teveel en zijn we...
  30. C

<p>Wie heeft ervaringen met succesvol borstvoeding geven na een keizersnede en wat heb je mogelijk gedaan om hier vooraf al iets aan te kunnen doen?</p>
Terug
Bovenaan