Zoekresultaten

1. O

Middag dutje eraf

Ik heb een mega drukke peuter die haar slaapje echt nog lang nodig heeft gehad. De is nu 3 jaar en 4 maanden en slaapt pas sinds een paar weken niet meer overdag. Heel soms valt ze in de auto nog in slaap of zo als we een drukke dag hebben. Maar dan hoef ik haar ook niet 's avonds om 19.00 in...
  2. O

Peuter vroeg wakker (half 5 / 5 uur)

Wat hierboven staat werkte bij ons ook goed. Niet te snel denken dat kinderen geen middagdutje meer nodig hebben. Als ze 's avonds nog goed inslaapt na een dutje, is het niet het dutje wat ze niet meer nodig heeft. Onze dochter heeft nu pas sinds enkele weken dat ze gestopt is met dutje en ze is...
  3. O

Is het een meisje of jongen ?

Ik snap je wel hoor! Ik vind het ook niet zo overduidelijk als de anderen zeggen. Bij mijn twee dochters was er echt overduidelijk die streepjes te zien maar bij jou zie ik inderdaad ook iets dikkers zitten. Gelukkig heb je nog de 20 weken echo, dan kun je nog even navragen ;)
  4. O

Te veel slaap? / groentehap

Mijn dochter is 8 maanden en heeft ook dit schema. Ik zie niks geks. Soms eet ze wel groenten, soms niet. Ze heeft laatst een keer weken niet gegeten 's avonds, denk dat ze toen last had van doorkomende tandjes. Qua slapen klinkt gewoon normaal. Hier doet onze dochter ook twee dutjes die...
  5. O

Brood met pitjes

Je kunt het proberen maar zoals hierboven staat: soms wordt het dan niet goed verteerd en soms lust je baby het gewoonweg niet. Mijn peuter eet het overigens nog steeds niet graag dus we hebben twee soorten brood in de diepvries; saai licht volkoren voor de kinderen en lekker brood met pitjes...
  6. O

Heel vaak wakker voor speen

Wij hebben een speen met een knuffeltje eraan van wubbanub. Ik kon de speen met de knuffel dan zo positioneren dat ie binnen bereik bleef van haar mond, dus ze kon hem dan snel zelf terug vinden. Inmiddels is ze 8 maanden, maar door die knuffel eraan kon ze haar speen ook al zelf pakken zodra ze...
  7. O

Baddertijd

Ja wij doen onze dochters samen in bad, direct na het avondeten. Onze dochters zijn inmiddels 3 jaar en 8 maanden maar we hebben ze bijna vanaf het begin samen gebadderd, overigens wel maar 3 keer per week inderdaad. We kiezen bewust dagen dat een van ons of allebei thuiswerkt of vrij is, geen...
  8. O

Je lichaam faalt

Ik vind dit dus zo jammer! Dit komt denk ik ook omdat iedereen maar stoer moet doen en alles maar perfect moet zijn in deze wereld. Als het niet perfect gaat, tel je niet mee. Je zwangerschap moet klachtenvrij zijn, want dan ben je echt een stoere vrouw. Je bevalling moet makkelijk en snel gaan...
  9. O

Pittig maar toch een tweede willen

Haha ik denk elke dag wel: oh wat heerlijk, ze liggen op bed, nu kunnen de benen omhoog. En dat terwijl ik ook jaren in de kinderopvang heb gewerkt whaha. Mijn dochters zijn 3 jaar en 8 maanden. Ik vond de eerste maanden mega pittig, maar dat komt ook omdat ik hormonaal echt mega heftig reageer...
  10. O

Huilen om Speen kwijt in de nacht

Oh ik zou niet beginnen aan meerderr spenen in bed leggen. Dan is het afleren straks moeilijker. Wij hebben een speentje van wubbanub, daar zit een knuffel aan. Je kunt die knuffeltjes ook los kopen. Die kunnen haar gezicht niet volledig bedekken dus zal ze niet in stikken. Ze heeft eigenlijk...
  11. O

Hoe krijg ik mijn zoon in een beter ritme?

Ik zou hem zo laat in de avond niet meer laten spelen. Dan maak je het voor hem misschien duidelijker dat het avond is en dat het geen tijd meer is om te spelen. Op zich slaapt hij overdag genoeg uren alleen doet hij dus vooral in de ochtend een goed slaapje en verder meerdere losse cyclussen...
  12. O

Meisje naam

Julie vind ik veel mooier. Dat blijft ook mooi als ze volwassen wordt. Ik zou niet blij zijn als ik als volwassen vrouw Jazz zou heten. Dan kun je haar beter Tess of Jess noemen, is iets normaler.
  13. O

Onzekerheid na 2 miskramen

Ik herken je gevoel heel erg. Ik heb in 2017 twee vroege miskramen achter elkaar gehad. Ik had een miskraam en was meteen daarna weer zwanger maar die ging weer mis. Daarna had ik zo'n angst dat we het een jaar hebben uitgesteld. Toen we in 2018 weer begonnen was ik weer snel zwanger, maar deze...
  14. O

Matras ledikant

Ik heb gewoon gekeken naar consumentenbond en daar een van de beste matrassen gekozen. Dat was geen enkele aerosleep. Ik kwam uiteindelijk op een matras van de ikea van 40 euro. Later heb ik eens een aerosleep topper gekregen van iemand, die heb ik er ook op gelegd. Maar bij mij tweede ligt die...
  15. O

Naar bed naar bed zei Duimelot….

Onze tweede is nu ook 6 maanden. Wat ik heb ontdekt bij haar is dat ze na 17.00u niet meer moet slapen, anders gaat ze echt niet rond 19.00 slapen voor de nacht. Ze slaapt nu 2,5 dutje ongeveer. 7.00/7.30 opstaan, als ze nog slaapt maak ik haar echt wakker voor het ritme. Dan krijgt ze meteen...
  16. O

Echt goede Alcoholvrije wijnen

Ik vond freixenet 0.0 erg lekker. Is alcoholvrije cava. Verder vond ik normale alcoholvrije wijnen echt niet te zuipen.
  17. O

Kiss syndroom

Apart dat een kdv dat zegt, terwijl kiss syndroom zoiets vaags is wat niet wetenschappelijk bewezen bestaat. Als je je zorgen maakt zou ik naar een huisarts gaan en niet afgaan op wat het kdv zegt want zij zijn geen artsen.
  18. O

Baby lag in stuitligging

Hier ook tweede in stuit gelegen en met 3 maanden krijg je dan standaard en echo van de heupen. Is niet spannend hoor, je kindje moet gewoon op een tafel of ziekenhuis bed liggen tussen twee schuimblokken op de zij, dan maken ze van beide kanten een echo en je krijgt bijna direct te horen of het...
  19. O

Ten einde raad slapen

Ik denk juist dat hij het middagdutje nog nodig heeft. Hij lijkt nu oververmoeid waardoor hij ook in de nacht slechter gaat slapen. Ligt hij nog in een ledikant of al in een open bed? In de ledikant kun je misschien nog proberen om hem in bed te leggen en iedere 5 min teruggaan, rechtleggen...
  20. O

1ste papje(4maanden), welke fles?

Je zou de dr browns zonder het groene ding kunnen proberen. Die raakt namelijk verstopt van pap.
  21. O

.

Nee hoor, sommige kinderen drinken nu eenmaal minder. Mijn dochter heeft ook steeds onder het gemiddelde gedronken, ze is nu bijna 4 maanden. Pas sinds een week of twee drinkt ze ineens veel meer maar ze heeft lang op flessen van 120ml gezeten. Ze groeit goed, plast goed, is vrolijk dus is...
  22. O

Huiltjes herkennen

Eens met lewis. Alleen zodra ze net beginnen te huilen kun je er soms nog wel wat uithalen van de dunstan methode maar zodra ze eenmaal hard huilen, is het niet meer te onderscheiden. Ik leef gewoon een beetje op de klok. Als mijn kinderen huilen ga ik na hoe lang geleden ze hebben gedronken...
  23. O

Leeftijd

Nooit gehoord dat dat een regel is nee
  24. O

35 weken stuitligging

Geen ervaring bij een eerste zwangerschap. Mijn tweede lag in stuit en de verloskundige had haar in 2 minuten gedraaid. Normaal doen ze dat met twee mensen maar het lukte haar alleen. Het ligt er vooral aan hoe soepel je buik is en je moet proberen zoveel mogelijk te ontspannen. Ik hoop voor je...
  25. O

Wanneer gaan darmkrampen over?

Hier werd het na 6 weken bij beide meiden echt al minder, maar onrust in de avond duurde nog wel iets langer. Mijn jongste is nu bijna 3 maanden en soms lukt het om haar om 20.00 in bed te hebben en soms is ze nog tot 22.30 onrustig. Maar komt vanzelf goed
  26. O

Kruidvat voeding extra care

Ja klopt, had mijn dochter ook. Zij dronk omneo van nutrilon, is soortgelijke voeding. Vieze scheten en groene poep haha. Is normaal.
  27. O

Iets tegen het hoofd gekregen

Nee joh, daar krijgen ze echt geen schade van. Kinderen gaan zelf nog veel vaker en harde hun hoofd stoten ;) gelukkig kan het wat hebben. Mijn dochter van 9 weken is al twee keer besprongen door haar zus van 2,5 jaar oud. Moest wel huilen, maar ze doet het nog gewoon hoor. Komt echt wel goed.
  28. O

Tips gevraagd ; eerste prikjes

Ik had bij mijn oudste dat ze alleen even huilde zodra de prik werd gezet maar zodra e spuitceruit was, was ze alweer stil. Ik plande de prikjes zo laat mogelijk op de dag want ze sliep eigenlijk meteen daarna heel vast en had verder eigenlijk nergens last van. De dag erna was ze dan gewoon weer...
  29. O

Dik zijn.... iets met zwanger zijn.....

Ik kreeg juist steeds te horen dat mijn buik zo bescheiden was. Dat deed mij ook pijn omdat ik trede zwangerschap erg trots was op mijn buik en dat hij echt groter was dan de eerste voor mijn gevoel. Bij de eerste kreeg ik ook te horen dat mijn buik bescheiden was. Dat maakte me ook onzeker, was...
  30. O

34 weken

Ik heb een versie gehad en die was zonder weeën remmers. Ik vond het niet pijnlijk, ging heel snel. In twee minuten was ze gedraaid. Eitje, dus zou het gewoon proberen! Verder is de keuze erg persoonlijk maar ik had voor mezelf gekozen om geen stuit bevalling te doen. Dus als de versie niet was...
Terug
Bovenaan