Zoekresultaten

1. H

Kind van 8,5 maand in slaap wiegen geeft rugpijn

Een slaapcoach kan jullie adviseren hoe jullie de baby kunnen leren zelfstandig te gaan slapen. Er zijn meerdere methodes (met én zonder het laten huilen van je kindje) mogelijk.
  2. H

Help jongensnaam!

Jack, Sven, Marc, Finn(e), Senna, Ryan, Walt
  3. H

Bed omrander/bedbumper

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor goede dingen over het Nunki-lakentje van Fedde & Kees. Misschien is dat iets voor je?
  4. H

Snacks/ eten tijdens bevalling, musthaves?!?

Dextro! Makkelijk weg te krijgen en snel wat energie...
  5. H

Leuk speelgoed baby 1 jaar

Een loopfiets, Duplo, blokken, een vormenstoof, een keukentje met toebehoren, boekjes, een bal...
  6. H

Prikkelgevoelige baby

Witte ruis helpt inderdaad goed om geluiden op de achtergrond te laten 'vervagen'.
  7. H

Hoe doen jullie je baby in bad?

Je hebt speciale douchehandschoenen voor het douchen met een baby. Heel handig, zo glibbert je kleintje niet uit je armen.
  8. H

Nog geen naam

Maja (of Maia), Ylse, Benthe, Jinthe, Mette, Pippa, Jolijn (of Jolien), Eefke, ... Zoiets?
  9. H

Buggy verstelbare duwstang

De Joolz Air is niet verstelbaar, maar wel compact op te vouwen. Mijn man is lang, maar loopt er prima achter.
  10. H

Nu al melk?

Bij mij kwam het ook al erg vroeg 'op gang'. Geen zorgen!
  11. H

Fietszitje

De Yepp Nexxt Mini heeft alles wat je zoekt. Let er wel op dat de oudere versie van de Yepp Mini (zonder 'Nexxt') een ander soort sluiting heeft, waarbij je links en rechts NIET apart kunt vastklikken.
  12. H

babyfoon app

'MAM Babyfoon' werkt prima, mits je WiFi hebt.
  13. H

Tijd voor een nieuw autostoeltje

De MaxiCosi Mica is heel fijn.
  14. H

HELP! Baby blijft huilen.. allergie?!

Misschien fijn om eens bij een osteopaat langs te gaan... Wellicht kan diegene achterhalen wat er scheelt. Een of enkele behandelingen kunnen vaak al veel goeds doen.
  15. H

Is het middagdutje voorbij?

Rond 2 jaar én rond 2,5 jaar zijn er beruchte fases waarin peuters moeilijker gaan slapen (vergelijk het met de bekendere slaapregressies rond bijv. 4 maanden en 8/9 maanden). 's Middags niet willen slapen, 's avonds lang erover doen om in slaap te vallen, gillen in bed, etc. Allemaal mogelijke...
  16. H

Verkouden hoesten

Bij verkoudheid smeren we soms met Luuf. En vanaf 12 maanden kun je de hoestsiroop met tijm van Kruidvat geven om een beetje verlichting te bieden.
  17. H

Zien jullie hier iets in?

Een jongen!
  18. H

Jongensnaam

Cooper, Bobby, Jack, Dean, Joe(y), Ryan... Misschien zit hier wat bij?
  19. H

Sandalen, doen en welke?

Teva! Makkelijk aan te trekken, op 3 plekken verstelbaar (tenen, wreef en hiel) en ze mogen nat worden. Ideaal dus voor zomerse dagen en (eventueel onverwachte) uitjes waar water bij komt kijken.
  20. H

Babybad ; Shnuggle?

Wij hebben hem, en het is een fijn badje. Je kunt hem best lang gebruiken en met relatief weinig water goed vullen. Onze peuter zat er met 2,5 jaar nog wel eens in. Toen was de Shnuggle wel echt aan de kleine kant, maar de eerste 1,5 (misschien 2) jaar heb je er echt wat aan. Voor dreumesen...
  21. H

Wanneer hemd en onderbroek?

Op het moment dat we begonnen hem zindelijk te laten worden. Eerst een hemd plus luierbroekje, daarna een hemd en een onderbroek.
  22. H

Een zusje voor Hanne

Hanne en Lize, Hanne en Linda, Hanne en Mette, Hanne en Lena, Hanne en Tessa, Hanne en Ilse...
  23. H

Moedermelk 2e keer

Bij mij verliep het borstvoeden 2x vrijwel hetzelfde. Hoe dat in het algemeen is, weet ik niet.
  24. H

Naam 3e jongen

Het past allemaal wel. Nog wat meer ideeën: Ryan, Dean, Dani, Sven...
  25. H

Bang dat de bevalling weer niet uit zichzelf start

Ruim 41 weken, dus alsnog een lange zwangerschap.
  26. H

Bang dat de bevalling weer niet uit zichzelf start

De eerste keer ben ik ingeleid met 42 weken, de tweede keer begon de bevalling vanzelf.
  27. H

Loopfiets

Een Trybike, de houten versie. Heel fijn en degelijk fietsje. Niet goedkoop, maar je kunt hem ook als tweedehandsje nog prima kwijt. Hij is al vanaf 1 jaar te gebruiken (als driewieler), tot een jaar of 5 à 6 (als tweewieler).
  28. H

Babynestje

Nooit gehad en nooit gemist. Mijn baby's begonnen ook al vroeg te rollen, dus achteraf gezien, zou ik zo'n nestje maar kort hebben kunnen gebruiken.
  29. H

Baby kreunt en perst in slaap

Een check-up bij een osteopaat kan ook heel fijn zijn!
  30. H

Tweede naam bij Élodie

Ik zou het een beetje in de Franse hoek zoeken...
Terug
Bovenaan