Zoekresultaten

1. J

Iets doorbreken qua ritme.

Heej, had net ook op het andere topic gereageerd die je volgt (slaapcoach), heb daar wat 'tips' gegeven. Bij ons werkte echt op vaste tijden naar bed en wakker maken volgens het schema. Ook 's ochtends helaas... Op een gegeven moment zie je de vermoeidheid signalen gewoon niet meer omdat ze...
  2. J

Slaapcoach

Goedemorgen! Wij hebben ook zo lopen tobben met onze dochter. Ze is nu ruim 7 maanden en het was vanaf 4 maanden opeens een groot drama. Hier gaan de slaapjes tegenwoordig allemaal in bed, overdag iig zonder te huilen en 's avonds soms nog wat verdriet maar ze valt zelf in slaap. Wij hebben de...
  3. J

Baby (7 mnd) weigert fles

Hoi! Wij hebben hetzelfde probleem met onze dochter van (morgen) 7 maanden. Ze is een tijdje geleden ziek geweest en sindsdien is het bij ons ook een probleem. De ochtendfles drinkt ze met moeite (100ml), 's middags is het ook met moeite 100ml en in de avond zijn we ermee gestopt. We gaven hem...
  4. J

Ieder uur wakker

Bedankt voor het meedenken allemaal! Vandaag ging er voor het eerst een hele boterham in en een klein bordje pap. Nu al wel weer een keertje naar boven gerend?. We wachten het af!
  5. J

Ieder uur wakker

<p>Goedenavond allemaal,</p><p>ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen. Onze dochter is nu bijna 7 maanden en niet de beste slaapster. We zijn al heel trots op de stappen vooruit die we hebben gemaakt maar lopen nog een beetje te tobben.</p><p>Ze gaat...
  6. J

Altijd huilend wakker worden

Ze is nu ruim 14 weken en doet dit al vanaf het begin. Ze is verder als ze dan een flesje heeft gekregen echt heerlijk aan het lachen en 'kletsen'. Blijf het lastig vinden wat het nu kan zijn. Zal wel weer een 'fase' zijn hahah.
  7. J

Dagindeling baby

Hoi hoi, mijn dochter is nu 14 weken en het blijft nog steeds een beetje zoeken.   de flessen staan meestal wel een beetje vast 6.00/10.00/14.00/18.00/22.00, 150/5. Dit verschuift soms als ze de fles niet leegdrinkt en ze een flesje extra overdag krijgt. Soms is de eerste fles ook wat later, ik...
  8. J

Altijd huilend wakker worden

<p>Dag ouders,</p><p>gewoon even ter interesse of mensen dit herkennen. Onze dochter wordt eigenlijk altijd huilend wakker. Dit kan zijn na een slaapje van 45 minuten maar ook als ze langer heeft geslapen. Vind het zo zielig voor haar want het kost best wat moeite om haar uit...
  9. J

Wakkertijd en droomritme

<p>Dag ouders, nog even een vraagje. Ik probeer te werken met het boek baby in een droomritme, gewoon om zelf een beetje houvast te hebben aan wat onze dochter wakker ‘kan’ zijn. Nu heb ik al eens een topic geopend over het niet doorslapen na 45 minuten. Dit laten we gewoon voor wat het...
  10. J

Ritme baby 11 weken

<p>Dag dames,</p><p>ik vraag me af hoe jullie dag eruit ziet met een baby van ongeveer 11 weken.</p><p> </p><p>Onze dochter slaapt in principe vanaf 19.30-8.00 met een voeding om 22.00 en 5.00.</p><p>Nu is ze geen goede slaper overdag en vind...
  11. J

Slapen kinderopvang

Super bedankt voor jullie fijne reactie’s! Doet me goed!!
  12. J

Slapen kinderopvang

<p>hoi allemaal,</p><p>mijn dochter is nu 2 maanden en begin december gaat ze naar de kinderopvang voor 2 dagen. Slapen is hier van begin af aan al een strijd geweest en we zijn nu begonnen met haar overdag ook te laten slapen in haar wiegje. Wakker wegleggen blijf ik proberen...
  13. J

Baby leren alleen in bedje te slapen

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem, het kon zo ons verhaal zijn. Onze dochter van bijna 7 weken krijgen wij ook alleen maar in slaap gewiegd. Wegleggen volgens het boek ‘baby in een droomritme’ is hier ook nog kansloos. Het is al overdag niet gelukt om haar slapend weg te leggen, laat...
  14. J

Krampjes vooral in de nacht?

<p>Hallo dames,</p><p>ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Onze dochter van ruim 2 weken slaapt overdag prima na iedere voeding. Ze krijgt zichzelf niet in slaap maar na even rondlopen en daarna op mijn borst valt ze in slaap en kan ik haar...
  15. J

PCOS, Letrozol

Hoi dames! hier een positief verhaal. Ivm PCOS ook begonnen met Letrozol alleen zonder dat ik voor echo’s langs moest komen. Moest de eerste ronde bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong was en daarna mochten we het een half jaar proberen. De eerste ronde had ik een eisprong en de...
  16. J

Harde buik

Ik had opeens veel harde buiken met 20 weken. Bleek een flinke blaasontsteking te zijn en net klaar met de 2e AB kuur (1e deed niet helemaal zn werk). Zou even overleggen met je verloskundige en voor de zekerheid je urine na laten kijken. Sterkte!
  17. J

NIPT met of zonder nevenbevindingen

Wij hebben de nipt test zonder nevenbevindingen gedaan. Met het idee dat ik alleen maar onzeker zou worden als ze iets bij ons kindje zouden vinden wat misschien achteraf niets zou zijn. Aan de verloskundige heb ik gevraagd of er ook de optie was om alleen de nevenbevindingen van mijzelf te...
  18. J

pcos

Dankjewel meiden, Blijft toch spannend om met de medicijnen te beginnen.  @Nientjeee heb je veel last van de letrozol? Vind het alleen vreemd dat ik niet voor echo’s langs hoef te komen. Moet op dag 21 bloed prikken en dan kunnen ze zien of er een eisprong is geweest. Als dit zo is dan mag ik...
  19. J

pcos

Hoi dames, ik heb sinds vorige week ook de diagnose PCOS gekregen. Dit na een miskraam in juni en nu nog steeds de nasleep ervan (iedere dag bloedverlies maar geen echte menstruatie).  Morgen de laatste dag provera en dan wachten totdat ik met de Letrozol kan beginnen, was een nieuw middel ipv...
Terug
Bovenaan