Zoekresultaten

1. L

gestopt met prikpil niet ongesteld

Haihai, ik zat ook aan de prikpil, denk wel 5 jaar ongeveer. Toen ik ging stoppen werd ik 1 keer ongesteld en daarna een jaar niet meer. Uiteindelijk na een jaar werd ik toch weer regelmatig ongesteld, en binnen 3 maand was ik zwanger. Snap heel goed je frustratie, maar geef je lichaam de tijd...
  2. L

Hoeveel poepluiers per dag baby?

Onze baby poepte ook iedere 2/3 uur. Tot een jaar oud ook nog meerdere keren op een dag. Nu 1,5 en meestal 2 keer per dag, soms nog 3.
  3. L

Relatie met schoonouders

Haihai, hier ook een schoonouder probleem sinds ik een dochter heb (nu 18maandjes oud) Al 6 jaar zijn we samen en nooit heb ik problemen met ze gehad. Ik respecteerde hun manier van leven en hun opvoeding naar mijn man toe. Toen mijn dochter is geboren is alles veranderd in mij, want ja je bent...
  4. L

Geen middag slaapje 19maanden

De oudste van mijn zus stopte ook rond die leeftijd met haar middagdutje. Kan dus zeker wel, maar zou de hoop nog niet opgeven als ik jou was en nog een tijdje blijven aanbieden in de hoop dat het een faaaaase is. 
  5. L

Drinken

Hoihoi! Hier eentje van 1,5 wie alleen maar uit haar fles drinkt hoor. Heb alle beker geprobeerd, rietjes 360 tuit etc etc. Wil ze gewoon niet hebben. Hier ging gelukkig water er wel heel lang in. En rooibos mango thee geef ik, die is cafeine vrij. En teissire ranja suikervrij, gewoon een klein...
  6. L

Drinken

Hoihoi! Hier eentje van 1,5 wie alleen maar uit haar fles drinkt hoor. Heb alle beker geprobeerd, rietjes 360 tuit etc etc. Wil ze gewoon niet hebben. Hier ging gelukkig water er wel heel lang in. En rooibos mango thee geef ik, die is cafeine vrij. En teissire ranja suikervrij, gewoon een klein...
  7. L

Uitslag dreumes

Hier met 12 maanden dezelfde vlekjes/bulten. Begon ook op haar billetjes en schaamstreek en breidde zich uit naar gezicht. Ze hebben er wel een week of 2 gezeten. Droogden uiteindelijk in en werden korstjes waardoor we dus denken dat het een milde vorm van waterpokken is geweest. Behalve de...
  8. L

Hele dag TV willen kijken...

Misschien kun je eens proberen door de tv weg te halen een week? Wie weet vergeet ze hem dan als ze hem niet meer ziet staan
  9. L

Aambei die maar niet over gaat

Ik heb er 1 gekregen in de laatste weken voor de bevalling, meisje is ondertussen bijna 1,5 en mijn vriend de aambei zit er nog steeds (wel een kleintje en amper last van) maar denk dat die nooit meer vertrekt haha
  10. L

Gewicht 15 maanden

Met 14 maanden was ons meisje 78cm en 9,8 kilo. Netjes op de gemiddelde lijn, dus jou kleintje lijkt me toch ook helemaal prima? Zou me geen zorgen maken als ik jou was
  11. L

Teveel water drinken?

Hier ook een zuiperd! Alle flessen moeten ook in 1 keer leeg. In de ochtend 200ml melk, en zeker nog 5/6 flessen water/thee. Regelmatig een natte romper door grote hoeveelheid plas in 1 keer. Sinds ze water/thee aangeboden kreeg is dit eigenlijk al ontstaan dus maak me er niet druk om. Ben blij...
  12. L

Dochter teveel snoep en koek bij opa en oma

Volproppen met gezonde dingen was hier niet de oplossing. Op een gegeven moment kreeg ze 3 stukken fruit binnen een tijdsbestek van 4 uur. Er was eigenlijk geen moment van die 4 uur waar mijn meid van 15 maand niet aan het eten was. Gevolg vele poepluiers en het continu vragen om eten. Waarom...
  13. L

Dochter teveel snoep en koek bij opa en oma

heel herkenbaar. Door al die poep broeken, onrustige nachten door teveel suikers en buik kramp ben ik haar gewoon niet meer gaan brengen. Eigen schuld dikke bult. 100x kun je ze zeggen niet doen, dan maar op de harde manier
  14. L

Ik weet het niet meer

Pfff herkenbaar! 15 maand en ook over naar 1 dutje van hooguit een uur, Max 1,5 uur. Drama vanaf 17.00 niet meer leuuuuuk, maar he ze zeggen het is een fase dus daar hopen we maar op! 
  15. L

(Hoog)zwanger en nachtdiensten.

Officieel gezien mag het niet als je zwanger bent, en een half jaar na de bevalling mag je ook geen diensten draaien na 00.00. Zolang jij je goed voelt kun je het natuurlijk doen, maar als je baas je dwingt terwijl je het niet meer volhoud staat het in de wet dat het absoluut niet mag.
  16. L

Doorlekken in de nacht

Heb vorige week zelf ook een soortgelijk topic gestart. Wij zijn nu over op 4 maxi plus van de Kruidvat van 9 tot 20 kg. Tot nu toe nog goed gegaan. 
  17. L

Dreumes september 2019

Hai Dames, normaal lees ik alleen maar mee en reageer ik vrijwel nooit, maar wou toch even mijn ervaring delen over de BMr vaccinatie. Onze meid van 1 september heeft hem 2 weken geleden gekregen. De eerste week ging alles goed en was ze gewoon haarzelf en fit. Toen begon langzaam de...
  18. L

Luier advies voor in de nacht

Dankjewel voor de tips! Ze draagt overdag al 4+, ga gewoon even een paar verschillende merken uitproberen denk ik dan maar.  
  19. L

Luier advies voor in de nacht

<p>Hoihoi!</p><p>Mijn dametje van 14 maanden poept elke nacht, heel veel.. Het gaat vaak langs de luier, waardoor romper en slaapzak vaak vies zijn. Overdag hebben we geen problemen als ze poept, alleen als ze in bed ligt.</p><p>We gebruiken Kruidvat droog en...
  20. L

Baby wilt in de avond niet slapen

Heel herkenbaar, wij wouden haar met 3 maanden ook in haar eigen bed laten slapen vanaf 19.00. Daar was ze het gewoon niet mee eens. Dus we hebben ons er aan toe gegeven en in de avond was ze lekker bij ons op de bank. Soms sliep ze dan nog een uurtje van 9 tot 10. En daarna kreeg ze de fles en...
  21. L

Baby wilt in de avond niet slapen

Heel herkenbaar, wij wouden haar met 3 maanden ook in haar eigen bed laten slapen vanaf 19.00. Daar was ze het gewoon niet mee eens. Dus we hebben ons er aan toe gegeven en in de avond was ze lekker bij ons op de bank. Soms sliep ze dan nog een uurtje van 9 tot 10. En daarna kreeg ze de fles en...
  22. L

Salontafels icm baby

Dit gebeurde geloof ik alleen maar bij de kleinere, omdat die gewoon een stuk lichter is. Heb je een vloerkleed eronder liggen? Dan valt het echt wel mee als ze vallen. Wij hebben zo’n lekkere dikke hoogpolige.  Ze is nu 14 maandjes en loopt zelfstandig los. Tafeltjes gebruikt ze af en toe om...
  23. L

Salontafels icm baby

Hoihoi! Wij hebben ook zulke tafeltjes, en toen onze kleine begon met zich optrekken viel ze ook regelmatig om inclusief tafeltje, maar dit is altijd goed gegaan hoor. Als ze niet vallen door een tafeltje vallen ze wel door hun eigen evenwicht. Na een maandje stond ze stevig genoeg in haar...
  24. L

-

Ik denk dat je hem zelf moet laten ontdekken hoe het is. Een boek erover lezen doet bijna geen enkele man, maar hij moet ook gaan voelen hoe jij de baby aanvoelt, en daar is tijd voor nodig. Die moet je hem wel gunnen. Begin eens met een uurtje, ga even bij de buurvrouw op bezoek of een stuk...
  25. L

Verwijderen mirenaspiraal

Jeuuuj! Gefeliciteerd!  Ik heb de Mirenaspiraal laten plaatsen als tussenpauze, dus fijn om te horen dat je zo snel zwanger kunt worden na het verwijderen.  Succes met je zwangerschap 
  26. L

Internet & GPS trackers

Haihai!  goed onderwerp! Het is een wonder hoe die moeders dat vroeger deden. Ik vind de gps track een uitkomst. Sinds mijn stiefdochter in groep 7 zit en alleen naar school en terug fiets hebben we haar een gps track horloge gegeven. Soms gaat ze door naar vriendinnetjes en vergeet ze te...
  27. L

Zijn dit waterpokken?

misschien een allergische reactie op iets wat ze heeft gegeten? 
  28. L

Bijna 1 jaar: wat doe ik met haar flesjes?

Haihai! Als de kinderarts haar nog wil zien groeien zou ik lekker doorgaan met de flesjes. Mag ze best nog wel tot 1,5 - 2 jaar hebben hoor. Vraag me alleen af of ze ook avond eten krijgt? Want dat heb je er niet bij gezegd?
  29. L

Bijna 2 en niet praten

Joehoe! Vreselijk hè die druk van de buitenwereld. Ik ging zelf pas praten toen ik naar de basisschool ging. Tot mijn 4e dus alleen maar enkele woordjes, en vooral wijzen en geluid maken, want mijn moeder begreep toch precies wat ik bedoelde. Mijn moeder was bang dat ik niet naar de basisschool...
  30. L

Borstkolf

Bekijk Elektrische dubbele borstkolf kolfapparaat - 2 kolven -BPA-Vrij - 150 ml op: https://www.bol.com/nl/p/elektrische-dubbele-borstkolf-kolfapparaat-2-kolven-bpa-vrij-150-ml/9200000098296847?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp   weet niet of de link goed werkt, maar deze is heel goedkoop en...
Terug
Bovenaan